2.5 cossun moottori

Vastaa Viestiin
Avatar
ruuneperi
Viestit: 201
Liittynyt: 09.11.2010 11:54

2.5 cossun moottori

Viesti Kirjoittaja ruuneperi »

kukkuu kaikille!

Eli pelkistetysti tuollainen on mietinnässä/ hakusessa oman 2.6n tilalle.

Vähän hirvittää tämä foorumi, 65 lukukertaa, eikä yhtään vinkkiä tai kommenttia.
Vai onko vain niin pirun hankala aihe tai hankala hakunen motti?

Ihan kilpakoneita kyllä löysin mutta ne hinnat, ne hinnat. ja aina en ole uskaltanut tiedustella hintoja....
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: 2.5 cossun moottori

Viesti Kirjoittaja AK47 »

ruuneperi kirjoitti:kukkuu kaikille!

Eli pelkistetysti tuollainen on mietinnässä/ hakusessa oman 2.6n tilalle.

Vähän hirvittää tämä foorumi, 65 lukukertaa, eikä yhtään vinkkiä tai kommenttia.
Vai onko vain niin pirun hankala aihe tai hankala hakunen motti?

Ihan kilpakoneita kyllä löysin mutta ne hinnat, ne hinnat. ja aina en ole uskaltanut tiedustella hintoja....
No, miksi laittaa 2.5 cossu kun sulla on jo siinä 2.6 mylly. Laitat siihen ahtimen jos auto ei oo vähäpäästöinen. Laillisesti tenavaan saa laittaa noin 245heppaa muutoin tehopainosuhde ylittyy.

Kejetti kestää sen puoli kiloa laittaa ahtoa ja sillä tuosta tulis 2.5 cossua pirteempi.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kutonen on raskas kone pikkukoppaan, 16 lappunen on kallis, kuten sen osatkin. :arrow: Perus 8-vena kakkonen, sähkösuuttimet ja lietso, mikäli diiseli ei tule kyseeseen uskontokunnan vuoksi. Koneet on uloskantohintasia jos ei heti ala kestää roinat sisällä ja saa äkkiä kivasti enemmän potkasua kuin tehtaan tehomalleista. Toki pitsikantisesta saa vielä enemmän ahtamalla kuin vajaaventtiilisestä. :twisted: Asiaan paneutumista ja näppitöitä on tiedossa teki miten hyvvään. :?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Tai sitten jostain Väyväystä esim. 230 M111, jonka jollain Megasquirtilla laittaa toimimaan. Turbotteleen sen. Tuota topikkia oisi kiva seurata. :D Varmaan käypäisiä konehia oisi tarjolla rungon maaduttua ja originaaliboksin pamahdettua.

EDIT: Jaa, olipa ER kerinnyt jo tätäkin ehdottaa. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
jukkis.
mersuharrastaja
Viestit: 1057
Liittynyt: 25.4.2007 20:36
Paikkakunta: Kalajoki/Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

ihtekkin ehdottaisin tuota m111 vaikka megan ohjaamana.

nuita koneita löytyy joka purkaamolta.


onko ne cossun koneetkaan nykyään niin kalliita? niitähän on niin monta purettu dieseli koneen tieltäkin pois.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Tuo M111 olisi kyllä mielenkiintoisen projekti! Ihan jo noita kompura mottejakin taitaa saada kohtuu hintaan, missä pitäisi jo "jotain kestävät" hilut olla sisällä turbottamista ajatellen vaikka isommalla remmiahtimellahan tuollainen olisi tyylipeli verrattuna tusina-turboihin :D
Kyllähän se vaan niin on että tuollainen suora kutonen pilaa ajotuntuman jo w124:ssakin, puhumattakaan sitte tenavasta...
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
ruuneperi
Viestit: 201
Liittynyt: 09.11.2010 11:54

Viesti Kirjoittaja ruuneperi »

pitkästä aikaa...

olen itsekin miettinyt tuota mottia vaihtoehdoksi, mutta nyt on ilmennyt mielenkiintoisempi vaihtoehto jota tietääkseni ei suomessa ainakaan ole kokeiltu. Laitan sitten juttua kun/jos saa projektin edistymään. tallipaikka vielä uupuu. Piti laittaa kämppäkin myyntiin että sais tallillisen torpan.. Enkä ole törmännyt yhteenkään myynnissä olevaan 2.5 cossun moottoriin koko vuonna, että ei ne ihan yleisiä ole..
Tämä vuosi on menny melko rauhallisesti pikkuisen takkuilevan budjetin takia. Ratapäivilläkään ei ole ehtinyt käymään kun 5.5 alastarolla.
Maakenz
Viestit: 36
Liittynyt: 14.6.2012 20:23

Viesti Kirjoittaja Maakenz »

Osta koko auto nii saat getrakin ja asd perän samalla jos rahaa riittää...itellä tuli hommatua tuollanen 2.5(isolohko :) , 300k mittarissa. Hyvin on veto tallella ja erittäin mukava ajaa! Niistä osista sen verran et eine nyt mitää älyttömiä maksa ja hyvin on löytyny...tilisin just nokkaketjun, kiristimen ja ohjarin hintaan 160e
Alkuperänen ku vielä paikallaan..mut suosittelen!
Avatar
ruuneperi
Viestit: 201
Liittynyt: 09.11.2010 11:54

Viesti Kirjoittaja ruuneperi »

No Hitto!

Tuli sit ostettuu koko Cossu ku yllytitte :halm: :halm: :halm:

vanha laitettu myyntiin toistaiseksi, jos ei mee kaupaksi niin raksin osat irti ja myyn kopan koneineen vaikka rokkiralliin
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201”