2.9td moottorin vaihto w201:seen.
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 10.7.2019 22:25
2.9td moottorin vaihto w201:seen.
Tarkoituksena olisi vaihtaa w210 korisesta Väyrysestä 2.9td moottori w201 keulille.
Onko kukaan toteuttanut aikaisemmin kyseistä operaatiota ja osaisi sanoa mitä toimenpiteitä homma vaatii?
Sähköjen yksinkertaistaminen, ajoneston ohittaminen, yms?
Onko kukaan toteuttanut aikaisemmin kyseistä operaatiota ja osaisi sanoa mitä toimenpiteitä homma vaatii?
Sähköjen yksinkertaistaminen, ajoneston ohittaminen, yms?
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: 12.11.2018 12:22
Löytyy pari viestiketjua, missä kyseinen moottori laitettu, tai yritetty laittaa veneeseen, eli mahdollisimman vähän sähköä.
En löydä niitä ketjuja, mutta vanhimmasta Sprinteristä Ecu, missä puuttuu ajonesto, abs, ja kaikki hienoudet. Kaikis näissä Sprintereis on VP37 jakajapumppu, sähköinen kaasupoljin, lämpötila ja map anturi ahtoputkes. Väyryses turbo on alipaineella ja Sprinteris ainoastaan paineella, sekä mitä vanhempia nämä mallit, niin egr voi tulpata ilman vikatilaa.
Tuleeko tuo tieliikenteeseen?
En löydä niitä ketjuja, mutta vanhimmasta Sprinteristä Ecu, missä puuttuu ajonesto, abs, ja kaikki hienoudet. Kaikis näissä Sprintereis on VP37 jakajapumppu, sähköinen kaasupoljin, lämpötila ja map anturi ahtoputkes. Väyryses turbo on alipaineella ja Sprinteris ainoastaan paineella, sekä mitä vanhempia nämä mallit, niin egr voi tulpata ilman vikatilaa.
Tuleeko tuo tieliikenteeseen?
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 10.7.2019 22:25
Paljonko on lähtöaihion painot? Vaikuttaa sit lopulta paikkalukuun jos massat kasvaa. Tosin harvemmin tenavassa istuu 5 ihmistä tai neljääkään. Mutta joskus tullu vastaan että 3 paikkainen tenava kun lähtöauto ollut keveimmästä päästä ja pistetty isompaa myllyä ja tekniikkaa.Mesemiesw201 kirjoitti:Tarkoitus olisi saada auto tieliikenteeseen ja täysin toimivaksi.
Kuinka vanhasta sprinteristä ecu pitäisi löytää ja käykö se Väyrysen johtosarjaan?
Laittaa muutoskatsastukseen pikkuriikkisen akun ja peltivanteet kapeilla renkailla kun punnitsevat tai hommaa paperit joissa sopivasti painot kohdillaan.
Eikös nuihin ole ennen laitettu mekanista pumppua ja turbotettu kunnolla...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: 12.11.2018 12:22
Ecu on Sprintteris akkukotelon alla ja millaiset varustelut siinä on, niin näkee helposti autosta, mutta -95 alkaen 212d ja 312d karvalakkimallit.Mesemiesw201 kirjoitti:Tarkoitus olisi saada auto tieliikenteeseen ja täysin toimivaksi.
Kuinka vanhasta sprinteristä ecu pitäisi löytää ja käykö se Väyrysen johtosarjaan?
Tarviiko W201 Absit?
Tuossa koneessa taitaa olla 129 hv paikkeille eli onnistuu verrata 2,3:een --> ilman abseja menisi.
Sitten jos vertaa 2,6een niin vain noin 1986 vuosimalli menee ABSitta, ja sitten kaikki tämä on katsastusmiehestä kiinni.
Tuollainen koneswappi ei ole oikein mielekäs, mutta eipä sitä tässä kysyttykään.
Sitten jos vertaa 2,6een niin vain noin 1986 vuosimalli menee ABSitta, ja sitten kaikki tämä on katsastusmiehestä kiinni.
Tuollainen koneswappi ei ole oikein mielekäs, mutta eipä sitä tässä kysyttykään.
wiimax.fi
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: 12.11.2018 12:22
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 10.7.2019 22:25
En asiasta tiedä, mutta luulisin 602 koneisen kepin olevan sopiva. 602:han se on tuo 2.9:kin.Mesemiesw201 kirjoitti:Mikähän kardaani meni kyseisen moottorin kanssa helpoiten vai pitääkö alkaa teettämään?
Kävisikö 602 tenavan perästä kardaani?
Tietty ei ollut puhetta, että mikä aski on tulossa. Sehän se ratkaisee melko paljon myös.
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 10.7.2019 22:25
Luultavasti laatikoksi tulee näillänäkymin 2.9:n vakio 5v manuaali loota.Leemu kirjoitti:En asiasta tiedä, mutta luulisin 602 koneisen kepin olevan sopiva. 602:han se on tuo 2.9:kin.Mesemiesw201 kirjoitti:Mikähän kardaani meni kyseisen moottorin kanssa helpoiten vai pitääkö alkaa teettämään?
Kävisikö 602 tenavan perästä kardaani?
Tietty ei ollut puhetta, että mikä aski on tulossa. Sehän se ratkaisee melko paljon myös.
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: 12.11.2018 12:22
Jos on sellaisen valmistenumero tarjota konttorille. Liikennekäytössä oleva ei taida kelvata.
Muistelen että 2,3:ssa olisi vielä samat jarrut edessä kuin pienempikoneisissakin, jos näin on niin fiksumpaa hankkia otteeseen ne "väyrysen tehot".
Millä koneella aihio tässä tapauksessa muuten on ?
Muistelen että 2,3:ssa olisi vielä samat jarrut edessä kuin pienempikoneisissakin, jos näin on niin fiksumpaa hankkia otteeseen ne "väyrysen tehot".
Millä koneella aihio tässä tapauksessa muuten on ?
wiimax.fi
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 10.7.2019 22:25
Auto mistä aletaan rakentamaan on vm. 87 200d ilman abseja, mutta löytyy 300:sen bensan jarrut, etuvakaaja, navat ja jouset.dealer kirjoitti:Jos on sellaisen valmistenumero tarjota konttorille. Liikennekäytössä oleva ei taida kelvata.
Muistelen että 2,3:ssa olisi vielä samat jarrut edessä kuin pienempikoneisissakin, jos näin on niin fiksumpaa hankkia otteeseen ne "väyrysen tehot".
Millä koneella aihio tässä tapauksessa muuten on ?
Tarviikos leimalle vaihtaa takavakaajaa 129hv tehoille?
Taitaa olla sama takavakaaja ainakin 2.3 bensaan asti (paksuudesta ei tietoa) ja siinä on 136hepoa eli 100KW. 2.6 eli 166hp on 14mm takana. 16v malleissa vielä paksumpi eli 16mm eli 185 ja 205hpMesemiesw201 kirjoitti:Auto mistä aletaan rakentamaan on vm. 87 200d ilman abseja, mutta löytyy 300:sen bensan jarrut, etuvakaaja, navat ja jouset.dealer kirjoitti:Jos on sellaisen valmistenumero tarjota konttorille. Liikennekäytössä oleva ei taida kelvata.
Muistelen että 2,3:ssa olisi vielä samat jarrut edessä kuin pienempikoneisissakin, jos näin on niin fiksumpaa hankkia otteeseen ne "väyrysen tehot".
Millä koneella aihio tässä tapauksessa muuten on ?
Tarviikos leimalle vaihtaa takavakaajaa 129hv tehoille?
Edessä 16v 23mm, 2.6 25mm.
Tarkkaile ettei painot nouse - se paikkaluku vähenee jos on painavampi kuin papereissa. Eli auto tyhjäksi (kuramatot jne) ja pieni akku katsastukseen. Tuulilasinpesunestettä on äkkiä 5 kiloa.... Keventämällä saa helposti pois 30 kiloa.
Paljokos enempi painaa toi 2.9 kun 200d? Ja ne lootien painoerot.
Kannattaisi laittaa tulevaisuutta varten ne isommat navat niin saa sit vaikka sen 230-245hp mikä maksimi laillinen. Se tosin vaatii absit. Absit ei liene mahoton asennella.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 10.7.2019 22:25
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: 12.11.2018 12:22
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 10.7.2019 22:25
290n vaihetoosassa ei sitten ole nopeusmittarille vaijerilähtöä.Mesemiesw201 kirjoitti:Luultavasti laatikoksi tulee näillänäkymin 2.9:n vakio 5v manuaali loota.Leemu kirjoitti:En asiasta tiedä, mutta luulisin 602 koneisen kepin olevan sopiva. 602:han se on tuo 2.9:kin.Mesemiesw201 kirjoitti:Mikähän kardaani meni kyseisen moottorin kanssa helpoiten vai pitääkö alkaa teettämään?
Kävisikö 602 tenavan perästä kardaani?
Tietty ei ollut puhetta, että mikä aski on tulossa. Sehän se ratkaisee melko paljon myös.
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 10.7.2019 22:25
Yksi venedieselöinti löytyi: http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=46475Sprinter99 kirjoitti:Löytyy pari viestiketjua, missä kyseinen moottori laitettu, tai yritetty laittaa veneeseen, eli mahdollisimman vähän sähköä.
En löydä niitä ketjuja, mutta vanhimmasta Sprinteristä Ecu, missä puuttuu ajonesto, abs, ja kaikki hienoudet. Kaikis näissä Sprintereis on VP37 jakajapumppu, sähköinen kaasupoljin, lämpötila ja map anturi ahtoputkes. Väyryses turbo on alipaineella ja Sprinteris ainoastaan paineella, sekä mitä vanhempia nämä mallit, niin egr voi tulpata ilman vikatilaa.
Tuleeko tuo tieliikenteeseen?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: 12.11.2018 12:22
Mekaaninen VE pumppu, sähköisen VP37 tilalle.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KNXhyi5oePA[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KNXhyi5oePA[/youtube]