W202 Koeajossa,viat ratkottu,ostettu

Vastaa Viestiin
narzn
Viestit: 20
Liittynyt: 31.12.2005 14:29
Paikkakunta: HELSINKI

W202 Koeajossa,viat ratkottu,ostettu

Viesti Kirjoittaja narzn »

Elikkäs ensimmäistä mersua mahdollisesti ensiviikon alussa tulossa perheeseen. Lapsesta asti tuota W202:sta kuolannut. :D

Käytiin koeajamassa ja tutkiskelemassa sellaista C180 vm94 (ei facelift) Esprit mallia HKI:ssä. Auto on suomiauto ja 270tkm ajettu. Kaksilla renkailla ja kattoluukulla. Siinä ne varusteet taisivatkin olla. :D

Hopeanvärinen ja joku tarvike siipi kontin päällä sekä AMG merkki takaluukussa.

KOEAJO: Koeajolle lähdettiin boosterin voimalla, akku todella huono ja auto seissyt kesästä asti huomasi "pölystä" auton päällä. (myyjä hauskuutti selittämällä, että akku tyhjentynyt eilen, kun jotkut amikset käyneet laittamassa avaimet virtalukkoon ja tuhlanneet akun painelemalla nappeja ) :lol:
Kylmänä kone nyki hienoisesti, kaasupolkimen liike tuntui olevan hieman välyksellinen. Samoin kytkin hieman erilainen, kuin tottunut. Ottaa vasta aika lopusta. (tottumis kysymyksiä tietysti)

Lämpöjen noustessa sopiviksi lähdimme moottoritielle katsomaan millaiselta auto vaikutti. Annoimme tuulettimen olla valkoisella ja puhaltavan hiljaa. Lämmöt alkoivat nousta n.120-140km/h vauhdissa n.100 asteeseen eli 80-120 väliin. Kun tuulettimen laittoi puhaltamaan kuumaa lähtivät taas lämmöt laskemaan normaaliin.
Taukopaikalla auton ollessa käynnissä ja sitä tutkiessamme huomasimme lämpöjen nousevan aina kun lämppäriä laittoi viileämmällä, pienellä viiveellä tietysti. Missään vaiheessa auto ei alkanut keittämään, epäilisin termaria tai flektiä. (sillä paikallaan lähtivät lämmöt nousuun) Voisiko olla?

Huomasin myös, että auto kiertää vapaalla vain n.4000/4500rpm. Onko tämä joku mersun oma turvallisuus homma, ettei autoa riko kierrättämällä? Ollut kaikissa C malleissa joita käynyt ajamassa.

Hiekkatiellä jarruttaessa jarrupoljin ei potkinut vastaan ja hiekkatielle jäi suorat jarrutusjäljet (olisiko pitänyt olla jarrutus--väli--jarrutus--väli?) Sekä abs valo jäi palamaan. Autoa ei sammutettu sillä akku niin paska. Uudelleen käynnistys olisi mahdollisesti "nollanut" valon.

Ruoste: Autossa oli lokareissa ja takakontin lukon ympärillä pientä kukintaa, itse fiksaamalla saa helposti kuntoon.

Autossa oli manuaali loota ja kaikki vaihteet menivät sisään moitteetta, samoin pakki. Sisusta, punamusta esprit sisusta ja kaikki penkit olivat uskomattoman kauniissa kunnossa ja näyttivät ja tuntuivat uusilta. Kuskin penkin ovenpuolinen kylki oli kulunut. (Ukon auto n.70tkm ajettu ja sama vika). Sisustassa ei ollut "jalopuita" tai mitään tuollaista, missävaiheessa ne tuli vai oliko, ettei classicissa ja espiritssä ollut mitään, sportissa ja elegansessa vasta nuo paneelit?
Kattoluukku toimi todella moitteetta ja ei ollut ruosteessa mistään.

Leimattu 8/2006

Alle ei päästy katsomaan, mutta luotettakoon tuohon leimaan, joka juuri tullut. Ei se nyt vielä ihan madantyä kahdessa kuukaudessa.

Saimme hyvän tarjoksen. Auto huollettuna ja uuden akun kera, Abs valo korjattuna sopivaan hintaan.

Mitä te olette mieltä vioista ja autosta yleensä onko kannattava sijoitus kolmanneksi autokseni, joka tulisi olemaan hieman kauemminkin jos osoittautuu kunniakkaaksi kulkineeksi.

Kiitos ja kumarrus etukäteen!
Viimeksi muokannut narzn, 08.11.2006 13:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elämänvirtaus tuottaa mieltä.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10641
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Ensinnäkin tuo ABS valo ei saa palaa katsastuksessa. Autoliikkeen heiniä laittaa kuntoon, eli älä käytä omaa lompakkoa ellei se näy myyntihinnassa.
Mieluummin maksa vaikka enemmän kunhan auto on kunnossa.

Mitäpä paperit kertoo auton historiasta. Monesko ote menossa yms. Onko edellisestä omistajasta tietoa. Autoliikkeellä on varmaan auton entinen omistaja tiedossa. Itse ainakin soittaisin edelliselle omistajalle.

Ruosteita voit käyttää tinkauksen pohjana... Katsoitko ovia, missä kunnossa yläreunat tiivisteiden alta. Toimiko kaikki sähkölaitteet, penkinlämmittimet yms.

Muut jatkakaa... :wink:

EDIT: TERVETULOA MESE.FI:n IHMEELLISEEN MAAILMAAN...
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tervetuloa, vakuuttava intro. :D

ABS-valon valon palaminen saattaa johtua alhaisesta latausjännitteestä, tai akusta, joka ei ota vastaan virtaa. Oventiivisteet kannattaa kääntää lähes pois paikoiltaan, eli kunnolla nurin, muuten ovenkarmien ruosteet eivät välttämättä näy. Riippuu missa vaiheessa urakkaa "peikko" on, mutta kyllä se sieltä tulossa on. :D

Sähkölaseja ei siis ollut? Emme siis tarkista takalasinnostinten toimintaa. Yksi huoli vähemmän, hyvä.

Lämmönsäätö toimii moitteettomasti? Kummaltakin puolelta tulee kuumaa, lämmintä sekä kylmää - mitä nyt milloinkin halutaan? Lämmönsäätöpaneeli on eräs mallin tyyppivikapaikoista.

Vuotaako kannentiiviste öljyä? Onko vuoto pelkästään vasemmasta etunurkasta? Hyvä jos on, sen saa kuriin kiristämällä kantta jakoketjukotelosta.

Jäähdytinnesteen pinnan varoitusvalo syttyy ja sammuu? Autossa ei haise "imelälle?" Jäähdyttäjässä oleva nesteen pintavahti on lähes poikkeuksetta rikki.

Eukolla on C, ja sillä on ajeltu nyt noin 70000 suht' huoletonta kilometriä. Muutamia pikkujuttuja on ollut - ne perinteiset C:n kirot joista kerroin tuossa yllä. :D

Voin suositella, ainakin ennemmin kuin mallisarjan seuraavaa mallia hmmm..."E:tä" :lol:
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Vinkkinä:

Tarkista auton historia sekä AKE:lta (omistajien määrät ja keskimääräiset omistusajat, rasitteet, sun muut) että SAUK:lta (mittarilukematiedot)!!!

Kunnon utelut kustantelee about kympin parin tietämissä, mutta eipähän tule yllätyksiä! :idea:
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Kyllähän tuo C on fiksu valinta, jos ehjän ja hyvin pidetyn auton löytää, tuo lämpö ongelma saattaisi johtua flektin lämpötilan anturista johtuvalta vialta, ellei sitten jopa niin ettei koko tuuletin toimi, mutta vaadi liikeessä huollon yhteydessä laittamaan se kuntoon, ja hiekalla jarruttaessa sen kuuluukin toimia noin, kun kuvailit.

Tarkasta kampiakselin pyörän alta ettei vuoda öljyä, (kampiakselin etupään stefa) sekä vaihteiston ja moottorin liitoskohdasta, näkee sieltä kun ottaa irti sen mustan pikku muovin joka näkyy kun kurkistat auton alle, (kampiakselin takastefa, kastelee öljyllä kytkimen jos vuotaa) noissa on ollut stefojen kanssa ongelmia (tahtoo vuotaa) samoin kuin perän stefa.

Auton alla kannattaa samalla tarkistaa vuotaako vaihteiston perässä oleva stefa, joka on kardaanin ja vaihteiston välissä, eli noissa ekoissa Ceen malleissa on alihankkijalta tullut viallisia stefoja, mutta ne saattaa olla jo vaihdettuja jossakin vaiheessa, ja jos ei ole, vaihtamallahan siitä selviää, pää-asia on että perä ja vaihteisto ei ole pyörinyt sen takia kuivana.

Välys kaasupolkimeen saattaa tulla kuluneesta kaasuvivustosta, tai olla ihan vain säätöhomma, mutta se ei ole "ns normaalia" ei tosin liioin "vakavaakaan".

Itse voi kyllä suositella vilpittömästi kyseistä mallia, ovat kestäviä ja hyviä autoja kun muistaa vain huoltaa silloin tällöin 8)
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Re: W202 Koeajossa ilmenneet ongelmat, Auttakaa!

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

narzn kirjoitti: Huomasin myös, että auto kiertää vapaalla vain n.4000/4500rpm. Onko tämä joku mersun oma turvallisuus homma, ettei autoa riko kierrättämällä? Ollut kaikissa C malleissa joita käynyt ajamassa.
Tämä ominaisuus ainakin kuuluu asiaan, taitaa olla kaikissa "uudemmissa" mersuissa. :roll: (Kuka tervejärkinen kierrättää autoaan paikallaan yli 1000rpm. :shock: ) :lol:
BMW 318d -09
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Sanoisin, että jos hinta ei ole todella halpa niin jättäisin lämpöjä nostavan, ruostekukkaisen mersun jossa absin valo palaa ja akku on finaalissa niin ostamatta, koska ehjiä, siistejä, ruosteettomia ~200-250tkm ajettuja 180 mersuja saa jo aika sopivalla rahalla :roll:

Tämä siis vain minun mielipide asiasta.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4363
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Re: W202 Koeajossa ilmenneet ongelmat, Auttakaa!

Viesti Kirjoittaja kilander »

J.T.S kirjoitti:
narzn kirjoitti: Huomasin myös, että auto kiertää vapaalla vain n.4000/4500rpm. Onko tämä joku mersun oma turvallisuus homma, ettei autoa riko kierrättämällä? Ollut kaikissa C malleissa joita käynyt ajamassa.
Tämä ominaisuus ainakin kuuluu asiaan, taitaa olla kaikissa "uudemmissa" mersuissa. :roll: (Kuka tervejärkinen kierrättää autoaan paikallaan yli 1000rpm. :shock: ) :lol:
Katsastusinsinööri :( :( :( .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Re: W202 Koeajossa ilmenneet ongelmat, Auttakaa!

Viesti Kirjoittaja Jube »

kilander kirjoitti: Katsastusinsinööri :( :( :( .
Tai teknikko :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Tuotanoinnaas. Kuulostaa kyllä siltä, että saa olla todella halpa (~5 ke?) että tuohon kannattaa näppinsä laittaa.

Ja KATSO SE POHJA!!! Se leima ei merkkaa yhtään mitään, siellä voi ihan hyvin silti olla vaikka mitä. Etenkin takapenkkien etureunan pokkaus tuntuu olevan aika herkkä ottamaan kuppaa. Odotettavissa on, että sieltä löytyy jotain, jos kerran pintapelleistäkin jo löytyy sanomista. Jos se Helsingin ympäristössä on koko ikänsä ollut, jälki voi olla hyvinkin pahaa.

Palaako SRS-valo? Sen kuuluu sammua eri aikaan kuin muiden merkkivalojen, heti virtojen kääntämisen jälkeen kun starttaa, niin se jää vielä hetkeksi palamaan moottorin käynnistämisen jälkeenkin. Mikäli se käyttäytyy samalla tavoin kuin muutkin valot, on sen virta ryöstetty todennäköisesti Airbag-vian vuoksi naapurivalolta. Korjaus maksaa setelirahaa.

Lämmöt pysyttelee tuossa omassa 80 asteen tienoilla, näin pikkupakkasilla aika tarkkaan 80 astetta. Pitänee varmaan vaihtaa termari. Lämpötila kylläkin pysyy kuin nakutettuna siinä mihin se nousee, ei liiku suuntaan eikä toiseen vaikka mitä tekisi.

Kaasupolkimessa ei kuulu olla mitään välystä, se tuntuu ainakin tuossa omassa jopa erityisen jäykältä. Minkäänlainen nykiminenkään ei missään olosuhteissa kuulu Mersuun.

Tarjontaa näistä on järkyttävän paljon, ellei hinta todellakin ole edullinen, siirry seuraavaan. Niitä löytyy kyllä, paremmista varusteista ja isommasta koneesta ei tässä ikäluokassa tarvitse enää ylimääräistä pulittaa. Älä sokeudu autokuumeen vuoksi.

edit: Jalopuut tulivat Elegancen mukana.
Viimeksi muokannut luokyio, 29.10.2006 20:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

narzn kirjoitti:Hiekkatiellä jarruttaessa jarrupoljin ei potkinut vastaan ja hiekkatielle jäi suorat jarrutusjäljet (olisiko pitänyt olla jarrutus--väli--jarrutus--väli?) Sekä abs valo jäi palamaan.
BENZO kirjoitti:tuo lämpö ongelma saattaisi johtua flektin lämpötilan anturista johtuvalta vialta, ellei sitten jopa niin ettei koko tuuletin toimi, mutta vaadi liikeessä huollon yhteydessä laittamaan se kuntoon, ja hiekalla jarruttaessa sen kuuluukin toimia noin, kun kuvailit.
:shock: No kyllä kai ne ABSit pitäis hiekalla jarruttaessakin toimia, mitä häh :?: Eli ABS vikaa, ei pelkkä valovika :pappa: Voisiko ehkä tietysti johtua akun huonoudesta, eli alhainen jännite löisi ABSit pois käytöstä? Enpä tuosta tarkemmin tiedä :oops:

Lämpöongelma voisi johtua siitä hyvin yleisestä ongelmasta :arrow: Jäähdytin eli syyläri tukkoinen. Kyllä moottoritienopeudessa pelkän ilmavirrankin pitäisi näillä keleillä riittää varsin hyvin jäähdyttämään nesteet, jos vain nesteet syylärissä kiertää.. Kun kerran 300 D kesähelteilläkin pärjää ilman tuuletinta :roll: Tämän pystyt helposti toteamaan seuraavalla koeajokerralla, eli kun lämmöt ovat korkealla, onko syyläri kylmä vai kuuma!? Tietysti viallinen vesipumppukin voisi aiheuttaa saman vian, eli ei nesteet kierrä.. Muovisiivet irronneet akselilta :roll:
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Tuohan on ihan kiinni siitä mitä hakee.

Nuo viat on kaikki jotenkin korjattavissa. Tuommonen ja tuon verran ajettu bensa c ei saa missään nimessä maksaa yli 5000€:n itse maksaisin max. 4k€.
Käytetyn mersun hankinnassa saa yleensä varautua että vähintään toiminta tonni menee sitten kaikkeen auton pitokuntoon valjastukseen :wink:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

pientä kukintaa, itse fiksaamalla saa helposti kuntoon.
Tuota vikaa kannattaa siis käyttää apuna tinkaamisessa, muuten ei tarvitse välittää. :roll: Jos olet varma että saat helposti fiksattua kuntoon joka oikeasti kelpaa sinulle...
lämpöjen nousevan aina kun lämppäriä laittoi viileämmällä, pienellä viiveellä tietysti. Missään vaiheessa auto ei alkanut keittämään
Kertomuksestasi ei voi päätellä onko autossa lämpöongelmaa, voi olla kunnossakin.
Flekti maksaa toistasataa ja vaihdossa menee hetki, jos nyt siinä olisi vikaa.
Auto huollettuna ja uuden akun kera, Abs valo korjattuna
Eli kunnossa oleva auto. :D
Tosin "Abs valo korjattuna" on väärin sanottu, valossahan ei ole mitään vikaa vaan se toimii juuri niinkuin pitääkin. :wink:

Nettiauton halvin pyynti 4900 euroa.

Tarjontaa on paljon, jos epäilyttää niin jätä ostamatta.
Ruosteista mersua en itse ostaisi lainkaan, niitä kun löytyy hyviä helposti vielä 201 - 124 malleistakin.
narzn
Viestit: 20
Liittynyt: 31.12.2005 14:29
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja narzn »

:!: KUMARRUS VASTAUKSISTA :!:

Ensiviikolla tarkistamaan auto uudestaan, Auto on siis halpa ja suostui hyvittämään vaatimani summan vaihtoautostani ja sain tingattua hintaa vielä alemmas, kuin mitä pyynti oli. Hyvä kauppa jos auto on kunnossa. Huomatkaa, tässä ei ole suorakauppa kyseessä vaan vaihtoauto + väliraha.

Sähkölaitteet toimivat autossa, penkinlämmittimet molemmille, samoin valot ja pyyhkijät pesunesteineen. Sähköikkunoita autossa ei ole.

Tiivisteiden alta pitää vielä katsoa uudemman kerran ja kontata auton alle. Eli se etupään stefa ja moottorin & vaihteiston ja perän stefa.

Omistajista ei tietoa, mutta ollut kuulemma n.45 vuotiaalla pariskunnalla TODELLA pitkään, joka ostanut samaisesta liikkeestä uudemman mersun diisel koneella. (onko totta, mistä saan tietää? AKE?)
Takapenkeillä ei kai kukaan ole koskaan istunut, siltä näyttävät ja tuntuivat.

Konehuonetta ei ollut pesty ja se vaikutti rehdiltä teolta sillä näki, että konehuone oli kuiva. Pölyä löytyi kuitenkin. Erikoisia ääniä ei korviini kantautunut.

Jäähdyttimen-nesteen pinnan varoitusvalo ei palanut, ei ongelmaa. Ei haissut imelältä.

Kaasupolkimen välys saattoi todellakin oikeasti johtua siitä, että olen ajanut manuaalia viimeksi 6kk sitten ja silloinkaan se ei ollut mersu. Jos poljin tai sen mekanismi on löystynyt, niin eiköhän sen saa kiristettyä tai korjattua pienellä vaivalla.

SRS valon sammumiseen en muista miten se käyttäytyi, Siitä enemmän tiistaina.

Auto ei vedellyt koeajon aikana mihinkään, ratin päästi moottoritiellä niin kulki suoraan, kuin juna. (ex auto, ratti vinossa vasemmalle, auto viisti oikealle... )

Myyjä mainitsi, että auto on katsastettu 8/2006 ja sen jälkeen auto on kaiketi seissyt tsjp. Kertoi, että mahdollisesti pelkästään tulppien & akun vaihdolla saattaisi auto muuttua totaalisesti. Öljyt mahdollisesti mukaan lukien tarpeen mukaan.

Sovimme, että auto huolletaan sellaiseen kuntoon, että se olisi valmis suomen talveen, mukaan lukien renkaat ja apulaitteet jotka eivät toimineet. Tulpat, Akku sekä jotain mitä ei nyt tule mieleen.
:wink:

PS. teille jotka suosittelitte laittamaan jäitä hattuun ja ostamaan isompikoneinen vähempi ajettu. Tämä auto on kaksi parhaista autoista joita on tullut koeajettua. Siis C malleista. Paras oli yksityisyrittäjällä ollut leasing auto. 220tkm ajettu facelift 95/96. Väliraha olisi ollut yli auton hinta.. (sylkee verta-) :evil:

Kiitos teille jotka vaivauduitte vastaamaan ja olitte ystävällisiä aloittelijalle. Tästä jäi hyvä maku! Jos vielä jotain neuvoja niin otan ne todella mielellään vastaan.

*Lisään tähän threadiin vielä mitä sitten ensiviikolla tapahtuu*
Elämänvirtaus tuottaa mieltä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kaasupolkimen välys saattoi ...
Useat C180 manuaalit ovat hieman änkyrän oloisia kaasunkäytön osalta, kaipa niihin tottuu kun enemmän ajaa.
Kaasuläppäkotelon vika tekee kaasupolkimesta sellaisen että lähes kaikki kierrokset tuntuvat löytyvän ensimmäisen sentin - parin matkalla eli rauhallisesti liikkeellelähteminen ja 1 - 2 vaihteilla ajaminen on hankalaa.
Sovimme, että auto huolletaan sellaiseen kuntoon, että se olisi valmis suomen talveen, mukaan lukien renkaat ja apulaitteet jotka eivät toimineet. Tulpat, Akku sekä jotain mitä ei nyt tule mieleen.


Suosittelen kaupantekovaiheessa vaatimaan "mustaa valkoiselle" näistä asioista, muuten voi käydä niinkin että talvihuolto sisältää pelkän moottoriöljyn vaihdon eikä muuta.
Sanansa pitäviäkin autokauppiaita löytyy, eipä silti.

Sovi samaan kauppaan perä- ja vaihteistoöljyn vaihto tai vaihdata ne heti ostettuasi auton ellei huoltokirjassa ole selvää merkintää koska ne on vaihdettu.
Sitten tulpat, ilmansuodatin, sisäilmasuodatin (jos on), polttoainesuodatin, pakkasnesteelle ja jarrunesteelle vähintään tarkastus, apulaitehihnan kunto...
Kiitos teille jotka vaivauduitte vastaamaan ja olitte ystävällisiä aloittelijalle.
Tällä sivustolla "aloittelija" on samanveroinen kuin muutkin kirjoittelijat. :D
Sitäpaitsi viestisi kysymyksineen on niin asiallisesti kirjoitettu että siihen on ilo vastata. :ope:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10641
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Jos kaupat tulee niin otahan muutama kuva Mersusta näytille. Onnea kaupan tekoon. :D
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
narzn
Viestit: 20
Liittynyt: 31.12.2005 14:29
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja narzn »

Terve!

Elämäni ensimmäinen mersu on nyt minun! Tätä hetkeä on odotettu, monia öitä on valvottu, unia on nähty ja nyt se on totta!

Auton haen huomenna itselleni, tänään teimme paperit ja kaikki valmiiksi. Huomenna vasta haen auton, sillä vaihdattavat renkaat liikkeessä. Ei enään kesärenkailla uskalla luistella.

Autoliike toimi ammattimaisesti ja hyvin sillä olivat korjanneet kaikki viat joista valitimme. Tulpat, Akku, Abs:t, yms toimivat nyt. Kaikki toimi, kuin ajatus. Olen tyytyväinen ja hymy ei katoa naamalta mihinkään.

Kaiken kukkuraksi sain eilen tietoon, että autolla on ollut vuosina 1994-2006 vain neljä omistajaa lukuunottamatta autoliikkeitä.

Kaivoimme esiin edellisen omistajan nimen ja otimme yhteyttä. Edellisellä omistajalla auto ennätti olemaan vuodesta 2004 vuoteen 2006.
Omistaja oli vanhempi ruova. Pariskunta oli vaihtanut kuulemma kasvavien ajojen vuoksi auton dieselkäyttöiseen.

Mukava jutella edelliselle omistajalle, joka vilpittömästi kertoi auton kaikki viat. NIITÄ EI OLLUT! Auto oli kuulemma aina mennyt ajamalla läpi katsastuksesta, eikä mikään ikinä ollut hajonnut.

Kiitos teille, jotka auttoivat minua tässä pikku proggiksessa.

Tässä vielä muutama kuva.



Kuva
Viimeksi muokannut narzn, 25.11.2006 17:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elämänvirtaus tuottaa mieltä.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Sylin täydeltä onnea uudelle perheenjäsenelle, hyvältä näyttää! 8)
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Nätinnäköinen peli. Helmat on maalattu näköjään korinvärisiksi, piristää ulkonäköä hyvin.
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

kommee on:!: onneks olokohon uuven aaton johosta

on kotona opetettu että ei saa laittaa rahhaa turhuuteen, sen pittää olla tähdellistä :pappa: :wink:

:whisper: mistä löysit sen puhelin numeron :?: automyyjältäkö :idea:
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Siistiltä näyttää kyllä!
Tässähän alkaa taas ceekuume nousemaan, keletsu... :?
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
apeltox
Viestit: 5
Liittynyt: 01.11.2006 9:36
Paikkakunta: janakkala

Viesti Kirjoittaja apeltox »

MB C 180 - 280 1993--- ostamassa:

Lämpöongelmaan melko varma syy:
Jäähdyttäjän flekti ei toimi - itelläni räjähti C180 -94 (siis jäähdyttäjä pillun päreiksi tyhjäkäynnillä ja niin kovaa että konepelti piti maalata uudelleen!)
Tiedän että autoni räjähtäminen ei ole ainoa laatuaan, yleensä vain ensin pamahtaa vesiletku samasta syystä, mutta mulla ne oli "liian hyvässä" kunnossa.

Ruostehommelit:
-Kato kylkilistojen tienoot tarkkaan
-ikää sen verran että alustassa voi jo olla alkavia reikiä - mutta niinhän kaikissa vanhoissa

Muuta:
-pikkuruokainen
-heikko vääntö
-näppärä
-onhan se MB
-jarruissa vikaherkkyyttä, erityisesti takajarrut ja seisontajarru
-käytä aina seisontajarrua, sitten se toimii
-korin yläosassa ei pitäisi olla ruostetäpliä (alkuja) ja niitä on hankala korjata ilman isompaa maaliremonttia
-toisaalta hyvä jos niitä ei ole peitetty huonolla pohjatyöllä - eli maalipinta on alkuperäinen

Tuollaisen auton pitäisi saada yksityiseltä kunnossa olevana käteisellä n. 6000€:lla. Jos vikoja - hintaa alemmas!

apeltox
narzn
Viestit: 20
Liittynyt: 31.12.2005 14:29
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja narzn »

Terve taas!

Tässä ei ole kerennyt viimeaikoina paljon nettiin kirjoittelemaan saati muutakaan tekemään.

Auto toimii hyvin ja kaikki pelaa. Ainoa vika mikä välillä häiritsee on nopeus ja kierrosluku mittareiden mukaan lähtö. Hyppäävät mukaan välillä kun nopeutta on 80km/h tai n.5km ajon jälkeen. Pitää aukaista mittari ja tarkistaa puhtaus.

Samoin digitaalisenkellon valaistus ei toimi, eikä bensa + lämpötila mittaristossa oleva toinenkaan näyttö. Digitaalikello siis toimii, mutta valaistus ei.

Autolla on mukava ajella ja on innokkaasti lähdössä näillä keleillä kylkiedelle mutkiin vaikka onkin pikkulohko. Syynä renkaat tai yli-innokas kuski.

Ruosteista sen verran, että kävin ostamassa kynsilakka purkillisen maalia autoon ja lakkaa. Kunhan kelit sitten sallivat niin käyn ruosteiden kimppuun.

Kiitos onnitteluista ja avunannosta. Kuvia autosta voisi sitten laittaa, kun kameran saisi käsiin.
Elämänvirtaus tuottaa mieltä.
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

narzn kirjoitti: Samoin digitaalisenkellon valaistus ei toimi, eikä bensa + lämpötila mittaristossa oleva toinenkaan näyttö. Digitaalikello siis toimii, mutta valaistus ei.
Niistä on vain polttimot palaneet, jos et muualta apua saa, niin Veholla pari euroa kappale ja vaihto kestää max 5 min.

Se vasemmanpuoleinen ruutu on ulkolämpömittari. Se on lisävaruste, eli jos ei lukemia siinä näy, niin todennäköisesti sitä ei ole siihen ruksittu lainkaan.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
narzn
Viestit: 20
Liittynyt: 31.12.2005 14:29
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja narzn »

Onko jotain ihan tarvike polttimoita?

Saako sen mittariston irti ilman ratin irroittamista?

EDIT: Liian hidas, kiitos linkistä!
Elämänvirtaus tuottaa mieltä.
Aleksi
Viestit: 74
Liittynyt: 08.9.2006 11:02
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Hieno mersu, sisusta ainakin on minun mieleen!
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Rattia ei tarvitte pois ottaa, mutta jos meinaat irroittaa mittariston kokonaan veks (ainakin johtoliittimistä), niin suosittelen akun - -navan kengän irroittamista akusta.

Jos se mittaristo on sama kuin väyrysen näissä alkusarjoissa, niin nopeustieto tulee CAN -väylää pitkin mittaristolle, joka ohjaa mittarien neulojen askelmoottoria... :roll:
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ainoa vika mikä välillä häiritsee on nopeus ja kierrosluku mittareiden mukaan lähtö.
Ota mittaristo irti ja irrota siitä lasi. Tai muovihan se on.
Jokaisessa mittarissa jossa on neula on myös "alarajoitin" neulalle, pikkuinen tappi.
Laita tappien päälle ohuesta mustasta sähköjohdosta leikkaamasi kuorenpätkät. (apikopihdeillä saat helposti otettua)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”