Kulutus kasvoi reippaasti

Vastaa Viestiin
SMG0
Viestit: 3
Liittynyt: 17.12.2007 11:16

Kulutus kasvoi reippaasti

Viesti Kirjoittaja SMG0 »

Omistan 95' W202 C280:n. Mahtava peli. Lähes vuoden verran mun omistuksessa ollut. Viimisen parin kuukauden aikana alkanut syömään bensaa 13-17l/100km. Aikaisemmin kulutus ollut haarukassa 9-12l/100km. Osaisko joku valaista mistä vois lähteä syytä etsimään? Ajotapa ei ole mitenkään muuttunut. Lohkolämmitintä ei ole mut ei noin suurta vaikutusta kykmäkäynnistyksillä ollut viime talvenakaan. Säännölliset huollot tehty ja viime huollossa ku mainitsin asiasta niin olivat vikamuistin tutkineet mut sieltä ei mitään löytyny.
korhora
Viestit: 147
Liittynyt: 15.10.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja korhora »

Onko tarkastettu lamda-anturin toiminta ja miten on ilmamassamittarin laita sehän mokoma ei välttämättä mitään vikakoodia anna vaikka ei oikein pelaakaan? Pelaako auto muutoin normaalisti?
Daymare
Viestit: 54
Liittynyt: 08.1.2007 19:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Katsoppa myös alipaineletkujen kunto

Viesti Kirjoittaja Daymare »

Saattaa aiheuttaa rajua kulutusta. Mulla oli yhessä k-jetronikissa ongelma, että kaasuläpälle menevä alipainelinja oli rikki. Vei yli 20 litraa sataselle. On myös käynyt niin mulle, että bensapumpulta on letku mennyt rikki ja bensaa on maaperä täynnä. En huomannut sitäkään muuta kuin bensan kulutuksesta, koska auto kulki normaalisti. Lopuksi sitten asfaltillakin näkyi bensavana mistä olin mennyt. :P
SMG0
Viestit: 3
Liittynyt: 17.12.2007 11:16

Viesti Kirjoittaja SMG0 »

Auto pelaa muuten todella hyvin. Ainoa ongelma oli kesällä kun ei mennyt katsastuksesta CO-päästöt läpi mut korjautu jonkun sulakkeen vaihdolla.

Ilmamassamittaria ja lambdaa ei ole tutkittu.

Jotain pientä lätäkköä olin havaitsevani aamuhämärässä kun lähdin liikkeelle. Laitoinkin nyt lehden alle odottamaan lounastaukoa ja katselen sit jos sinne on bensaa valunut. Hyvä vihje muuten, ei tullut heti mieleen itellä et voisi vuotaa.
SMG0
Viestit: 3
Liittynyt: 17.12.2007 11:16

Viesti Kirjoittaja SMG0 »

Eipä sit ollutkaan mitään vuotanut. Ainakaan tankin kohdalta ja sen lähiympäristöstä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”