Ensimmäinen mersu kiikarissa...?
Ensimmäinen mersu kiikarissa...?
Näitä kysymyksiä täältä löytyikin jo paljolti, vaan kysytäänpä vielä kertaalleen.. Eli pieni mercedeskärpänen on käynyt purasee ja kovasti tekis mieli hankkia c-mersu.
Tällä hetkellä olisi kiikarissa tuommoinen C200 Elegance vm. 94 manuaalivaiheilla. Auto tuotu Saksasta 2004, jolloin sillä ajettu 80tkm. Nytten mittarissa 150tkm. Alkuperämaassa autolla ollut yksi omistaja ja Suomessa myyjä on ensimmäinen. Myyjä ainakin itse tuntui uskovan mittarilukeman oikeellisuuteen ja sanoi, että kilometrit selviää huoltokirjasta hyvin.
Karvalakkimallin varusteet + sähkökattoluukku. Hinta on hieman keskihintaa alhaisempi. Uskoteko, että kilometrit pitää paikkaansa? Ja kannattako teidän, mersumiesten mielestä tuommoiseen 'sijoittaa'? En ole vielä siis käynyt katsomassa autoa paikanpäällä, mutta ainakin kuvista näyttää melkeinpä tuliterältä..
Onko autossa mitään paikkaa tai 'heikkoa kohtaa', josta voisi päätellä auton kilometrejä(Esim. joku tietty kohta, joka kuluu poikkeuksetta jos autolla ajettu enemmän tjms.)?
Sitten se tarkastuslista:
-Mittarin merkkivalot(lähinnä se SRS)
-Ruosteet: kaaret, oven helmat, saumat ja listojen ympäristö, takaluukun avainpesän ympäristö, ja sitten ovien ylätiivisteet(Onko tämä siis se tiiviste joka on oven ja korin välissä, joka kiertää koko oven ympäri?)
Pohjan syynäys tuskin itsellä mahdollinen...
-Mitään ylimääräisiä ääniä ei saa kuulua(Eli ei ääniä oikeastaan lainkaan?)
-Sähkövitkuttimet(ikkunat+k.luukku)
-Lämmönsäätimet
-Vuotaakoo kannen välistä oljyä(Mistä kohin tuonne kannattaa katella kun kuvista ainakin näyttää pirun ahtaalta tuolla konehuoneessa?)
Siinä kai ne tärkeimmät? Täydentäkää ihmeessä jos vielä kannattaa johonkin muuhun kiinnittää erityistä huomiota..
Sitten tuttavat on urputtaneet, että tuo kaksi litrainen on laiska eikä kiihy mihinkää.. Itse olen ajellut muutamia reissuja C180 -96:lla ja ei se ainakaan ollut yhtään sen laiskempi kuin muutkaan.. Ehkä jopa tuntui, että ohitus sujui kivuttomammin kuin esim. 1.8 A4:lla.. En tiedä sitten onko ajamani auto ollut joku virittelyvehje vai liekkö vaan kateellisten panettelua..?
Kaikkea infoa ja huomion arvoisia asioita sekä mielipiteitä kuunnellaan mielellään tässä vaiheessa.. Kiitoksia jo etukäteen.
Tällä hetkellä olisi kiikarissa tuommoinen C200 Elegance vm. 94 manuaalivaiheilla. Auto tuotu Saksasta 2004, jolloin sillä ajettu 80tkm. Nytten mittarissa 150tkm. Alkuperämaassa autolla ollut yksi omistaja ja Suomessa myyjä on ensimmäinen. Myyjä ainakin itse tuntui uskovan mittarilukeman oikeellisuuteen ja sanoi, että kilometrit selviää huoltokirjasta hyvin.
Karvalakkimallin varusteet + sähkökattoluukku. Hinta on hieman keskihintaa alhaisempi. Uskoteko, että kilometrit pitää paikkaansa? Ja kannattako teidän, mersumiesten mielestä tuommoiseen 'sijoittaa'? En ole vielä siis käynyt katsomassa autoa paikanpäällä, mutta ainakin kuvista näyttää melkeinpä tuliterältä..
Onko autossa mitään paikkaa tai 'heikkoa kohtaa', josta voisi päätellä auton kilometrejä(Esim. joku tietty kohta, joka kuluu poikkeuksetta jos autolla ajettu enemmän tjms.)?
Sitten se tarkastuslista:
-Mittarin merkkivalot(lähinnä se SRS)
-Ruosteet: kaaret, oven helmat, saumat ja listojen ympäristö, takaluukun avainpesän ympäristö, ja sitten ovien ylätiivisteet(Onko tämä siis se tiiviste joka on oven ja korin välissä, joka kiertää koko oven ympäri?)
Pohjan syynäys tuskin itsellä mahdollinen...
-Mitään ylimääräisiä ääniä ei saa kuulua(Eli ei ääniä oikeastaan lainkaan?)
-Sähkövitkuttimet(ikkunat+k.luukku)
-Lämmönsäätimet
-Vuotaakoo kannen välistä oljyä(Mistä kohin tuonne kannattaa katella kun kuvista ainakin näyttää pirun ahtaalta tuolla konehuoneessa?)
Siinä kai ne tärkeimmät? Täydentäkää ihmeessä jos vielä kannattaa johonkin muuhun kiinnittää erityistä huomiota..
Sitten tuttavat on urputtaneet, että tuo kaksi litrainen on laiska eikä kiihy mihinkää.. Itse olen ajellut muutamia reissuja C180 -96:lla ja ei se ainakaan ollut yhtään sen laiskempi kuin muutkaan.. Ehkä jopa tuntui, että ohitus sujui kivuttomammin kuin esim. 1.8 A4:lla.. En tiedä sitten onko ajamani auto ollut joku virittelyvehje vai liekkö vaan kateellisten panettelua..?
Kaikkea infoa ja huomion arvoisia asioita sekä mielipiteitä kuunnellaan mielellään tässä vaiheessa.. Kiitoksia jo etukäteen.
Tervetuloa foorumille.
Miksipä ei kilometrit pitäisi paikkaansa, monella on turha kammo tuontiautoja kohtaan vaikka mukana olisi täysi huoltokirjakin.
Etunurkissa on heikko kohta, pikkupultit löystyvät ja alkaa vuotaa ulospäin.-Vuotaakoo kannen välistä oljyä(Mistä kohin tuonne kannattaa katella kun kuvista ainakin näyttää pirun ahtaalta tuolla konehuoneessa?)
Kyllä se jaksaa mennä.Sitten tuttavat on urputtaneet, että tuo kaksi litrainen on laiska eikä kiihy mihinkää
Miksipä ei kilometrit pitäisi paikkaansa, monella on turha kammo tuontiautoja kohtaan vaikka mukana olisi täysi huoltokirjakin.
Takakontista kaikki mikä käsin lähtee irti pois ja katsele ruosteet.
Aika vähän on ajettu ensimmäisen kymmenen vuoden aikana eli 94-04 80tkm. Suomen kilometrit uskoo jo helpommalla. Kyllä tuon kilometriluvun suunnan näkee kun autolla käy ajamassa ja tutkii paikat läpi.
Oletko ajatellut käyttää kuntotestissä, siellä auton alle pääsee itse myös katsomaankin. Onko satanen paljoa siitä että säästyy yllätykseltä.
Katso nyt tarkkaan ettei ole kolaroitu mistään.
Jos auto on kunnossa ja hinta kohdallaan niin osta se, muuten joku toinen ostaa sen kun mietit.
Aika vähän on ajettu ensimmäisen kymmenen vuoden aikana eli 94-04 80tkm. Suomen kilometrit uskoo jo helpommalla. Kyllä tuon kilometriluvun suunnan näkee kun autolla käy ajamassa ja tutkii paikat läpi.
Oletko ajatellut käyttää kuntotestissä, siellä auton alle pääsee itse myös katsomaankin. Onko satanen paljoa siitä että säästyy yllätykseltä.
Katso nyt tarkkaan ettei ole kolaroitu mistään.
Jos auto on kunnossa ja hinta kohdallaan niin osta se, muuten joku toinen ostaa sen kun mietit.
Ratti, polkimien kumit ja kynnyslistat kertovat aikapaljon kilometreistä, varsinkin ratti. noilla kilometreillä Ceen ratti ei saa olla kulunut vielä mistään mataksi
vaan täytyy olla kauttaaltaan puolikiiltävä. Toisaalta nuo osat vaihdetaan ekaksi, kun tehdään myyntimeikkaus (vanha ratti taitaa jäädä airbäkin takia helpoimmin vaihtamatta). Polkimien kumit ja kynnyslistat vaihtuvat jobbareilla kädenkäänteessä, kuten myös silloin kun autoon on otettu taksien "kengitys paketti" (ainakin suomessa tämä oli ammattiliikenteen mersuille tarjolla).
Sanoisin että mikäli ko. ceetä on pesty säännöllisesti, niin pintaruostetta ei juurikaan saa näkyä (ehkä listojen alta saattaa vähän pilkistää kukka
)
Konetila pitäisi olla myös siisti ja ruosteeton noilla kilometreillä...alustassa taka-apurunko on varmaan pikkasen ruostepilkuilla mutta muuta ei saa näkyä


Sanoisin että mikäli ko. ceetä on pesty säännöllisesti, niin pintaruostetta ei juurikaan saa näkyä (ehkä listojen alta saattaa vähän pilkistää kukka

Konetila pitäisi olla myös siisti ja ruosteeton noilla kilometreillä...alustassa taka-apurunko on varmaan pikkasen ruostepilkuilla mutta muuta ei saa näkyä

Mikäs on tilanne kestääkö tommonen 1.8 bensa sitten?? minkälaisia nuo on tekniikaltaan että onkohan sinne mahdollista saada jollakin irvistyksellä vähän lisää hummia vai parempi vaan pitää vakiona??
onkos kaikissa C mallin vehkeissä akku kontissa?? näin musiikki vehje miehenä arvostan suuresti keksintöä että akku laitetaan kontiin,ei ole kivaa vetää 35 neliöistä piuhaa mattojen välissä koko auton matkalta
vaikka w124;ssa on kyllä hyvä kun on ne tunnelit.onko C sarjassa muuten samanlainen rakenne??
onkos kaikissa C mallin vehkeissä akku kontissa?? näin musiikki vehje miehenä arvostan suuresti keksintöä että akku laitetaan kontiin,ei ole kivaa vetää 35 neliöistä piuhaa mattojen välissä koko auton matkalta

On aina akku kontissa sedanissa joo ja samaset tunnelit löytyy joten eipä niissä johtojen vedossa kauaa meneMr_nice kirjoitti: onkos kaikissa C mallin vehkeissä akku kontissa?? näin musiikki vehje miehenä arvostan suuresti keksintöä että akku laitetaan kontiin,ei ole kivaa vetää 35 neliöistä piuhaa mattojen välissä koko auton matkaltavaikka w124;ssa on kyllä hyvä kun on ne tunnelit.onko C sarjassa muuten samanlainen rakenne??
