W202 220D Aut -95"nykii" yli satasen vauhdissa *IL

Vastaa Viestiin
Tomaatti22
Viestit: 7
Liittynyt: 24.1.2011 23:01

W202 220D Aut -95"nykii" yli satasen vauhdissa *IL

Viesti Kirjoittaja Tomaatti22 »

Morjensta!

Kyseessä vm. -95 w202 220d automaattilaatikolla

ajettu 340tkm

Toiminut tähän asti kuin kello mutta pari viikkoa sitten alkoi "nykimään" yli satasen vauhdissa kun ajaa tasakaasulla. Kun tämä "nykäys" ilmenee, veto lähtee kokonaan pois ja kaasupolkimen pieni hipaisu palauttaa vedon. Joskus tulee monta nykäisyä peräkkäin, joskus taas menee koko matka nykimättä vaikka ajaisikin vähän kovempaa.

90km/h ja alle menee ilman mitään vaikka kuuhun.

Onko vika pumpussa vai alkaako laatikko oireilemaan? Jotenkin saattais tuntua myös siltä, että laatikko heittää vapaalle tms jostain syystä. Vedot on kyllä noin muuten ihan kohdillaan. Laatikko vaihtaa ihan normaalisti eikä kuulu mitään erikoisia ääniäkään mistään.

Voisiko muutaman desin liika moottoriöljy aiheuttaa tällaista? Näytti menevän vähän yli max rajan kun täytin. Ongelmat alkoivat samoihin aikoihin... Samoihin aikoihin tankkasin myös auton tankin aivan täyteen pitkästä aikaa.

-Öljyt vaihdettu 10tkm sitten suodattimineen
-Polttoainesuodatin vaihdettu 10tkm sitten
-Ilmansuodatin vaihdettu myös samaan aikaan

Edellinen omistaja sanoi että lucas pumppu olisi huollettu jossain 260tkm kohdilla mutta siitähän ei mitään tositteita ole...

Tämmöstä tällä kertaa.
Viimeksi muokannut Tomaatti22, 28.2.2011 19:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tomaatti22
Viestit: 7
Liittynyt: 24.1.2011 23:01

Viesti Kirjoittaja Tomaatti22 »

No niin. Nyt autoon on laitettu:

-Uudet moottoriöljyt + suodatin
-Polttoainesuodatin
-Lootan öljyt (ATF 220) + suodatin + tiiviste

Oli muuten laatikon öljyt tosi mustat mutta ei haissut palaneelle. Mutta kertooko tämä nyt sitä karua kieltä, että laatikko olisi tullut tiensä päähän?

1-2-3 vaihtaa tosi hyvin, nelosella ehkä hiukan pehmeästi. Tämä nykiminen/vedon loppuminen alkaa edelleenkin 4 vaihteella about satasen vauhdista kun höllää kaasua ja palautuu välittömästi kun taas hipasee kaasua.

Mistä voisi vielä etsiä vikaa?
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Voisihan se olla, että pakkojen välinen tiiviste vuotaa :?:
Nuo automaattispesialistit kun heräilevät talviuniltaan, niin saa varmaan tarkempaa analyysiä.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Justiinsa on työn alla yks missä oli nykimistä/pätkimistä. Muista syistä kansi ylös,ja tarkastus. Esikammiosta helmi irti,onneks ei viel kammionpää.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Voiko lucaksen pumppu oireilla noin?
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3050
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Jotenkin tuntuisi, ettei se pumppu voi olla. Sehän ei tiedä onko vauhtia 100 vai 50.

Tietysti, jos oireet on samat samoilla kierroksilla pienemmillä vaihteilla, niin sitten..
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Tomaatti22
Viestit: 7
Liittynyt: 24.1.2011 23:01

Viesti Kirjoittaja Tomaatti22 »

Oireita ei ole pienemmillä vaihteilla tai ainakaan en ole niitä havainnut.

Erikoinen juttu kyllä... Nyt tarkemmin kun tuota tarkkaillut niin ongelma poistuu kun moottorille antaa vähän aikaa kunnolla runtua. Vai onko sitten ihan vaan mielikuvitusta mutta tuntuu, että ei pätkis pidempään aikaan kun tekee niin...

Mites sähköpuoli voisiko sieltä etsiä ongelmaan ratkaisua? Jotain sähkösekoiluja alkanut tulemaan ilmojen lauhtuessa. Lähinnä valojen kanssa.

Vedon loppuminen tapahtuu tosiaan vaan tommosen hiukan pidempikestoisemman "rasittavan" ajon johdosta jossa kaasua pitää painaa vähän pidemmälle (lievää ylämäkeä tms) ja siinä vaiheessa kun höllää. Ja moottoritienopeuksissa. nelosvaihteella.

Onks se ihan normaalia, että tyhjäkäynnillä jää pakoputken kohdille maahan nokinen läiskä ihan muutamassa minuutissa? Nyt vasta siihen kiinnittänyt huomiota. Pölläyttää nokea kick downillakin ihan kiitettävästi mutta ei muuten normiajossa. Eikä syö nimeksikään öljyä eikä yhtään jäähdytinnestettä.

No tässähän tätä taas tulikin :) Löytyisipä tähän joku ratkaisu kun auto on päivittäisessä työmatka-ajossa ja kilsoja tulee lisää 150 per päivä.
Tomaatti22
Viestit: 7
Liittynyt: 24.1.2011 23:01

Viesti Kirjoittaja Tomaatti22 »

No niin, ollaan taas vähän viisaampia.... Pätkii myös kun revittää oikein kunnolla.

Ilmavaivoja, ilmavaivoja.

PA-Suodattimelta pumpulle menevässä letkussa menee ihan mahdottomasti ilmakuplia vaikka on tähän mennessä vaihdettu:

-Lämmittimeltä suodattimelle tuleva pa-letku + 2 x O-renkaat
-Suodattimelta pumpulle menevä pa-letku + 2 x O-renkaat
-Suodattimen pultin 2x O-renkaat
-Ylivuotoletkut
-Mersun orkkis PA-suodatin eikä mitään motonet juttua

...Nämä eivät ole vaikuttaneet ilmakuplien määrään.

Loppui muuten tuo nokeaminen kun puhdisti samalla imusarjan kun se oli irrallaan ja vaihdoin tiivisteet samalla. Vanhat tiivisteet olivat kovettuneet kivikoviksi.

Sitten vielä... Miksi jokaisessa suutinkupissa on naftaa pohjalla? Ei kupli suuttimen juuressa mutta ihmetyttää vaan mistä sitä tulee. Ylivuotoletkut on tosiaan vaihdettu eikä mitään vaikutusta.

Vähän kyllä alkaa jo tämä vi***amaan jo.
Tomaatti22
Viestit: 7
Liittynyt: 24.1.2011 23:01

Viesti Kirjoittaja Tomaatti22 »

No laitoin youtubeen videon koneen käyntiäänestä kun jokin siellä kyllä nyt naputtaa. Mitä ihmettä.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZZ60sEUbAs[/youtube]

...Ja muuten ilmavaivojen syy löytyi polttoaineen esilämmittimestä, jonka ohitin kokonaan. Nyt ei kulje ilmakuplia pa-putkissa mutta eipä tuo nykiminenkään ole loppunut.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”