vokina s202:ssa
vokina s202:ssa
Nyt sitten pitäis arvailla oisko takalaakerit vai perä /kartaanin lakru vollottamassa.
Kuuluu heti muutaman kympin vauhdista lähtien. Kaarteet ei vaikuta juurikaan eikä kaasun löysäys. Jarrutus reippaasti ehkä hieman vaikuttais ääneen mutta se kun nyt vaikuttaa kaikkien pyörimisnopeuteen voimakkaasti niin eipä se taida mittään kertoa.
Kartaanin lakru vaihettu alkuvuonna mutta sit meni jotain rojua kardaanin ja tunnelin väliin ja repäs sieltä peltejä irti joten on voinu lakrun särkeä.
Etulaakerit on vaihettu vastaikään.
Kuuluu keskeltä autoa tai ehkä takaa.
Mites testataan missä vika? Nosturilla kun pyöritteli takarenkaita käsin niin enin ääni oli vissiin jarrujen pieni laahaus.... Ei jaksanu kai pyörittää tarpeeksi lujaa.
Kuuluu heti muutaman kympin vauhdista lähtien. Kaarteet ei vaikuta juurikaan eikä kaasun löysäys. Jarrutus reippaasti ehkä hieman vaikuttais ääneen mutta se kun nyt vaikuttaa kaikkien pyörimisnopeuteen voimakkaasti niin eipä se taida mittään kertoa.
Kartaanin lakru vaihettu alkuvuonna mutta sit meni jotain rojua kardaanin ja tunnelin väliin ja repäs sieltä peltejä irti joten on voinu lakrun särkeä.
Etulaakerit on vaihettu vastaikään.
Kuuluu keskeltä autoa tai ehkä takaa.
Mites testataan missä vika? Nosturilla kun pyöritteli takarenkaita käsin niin enin ääni oli vissiin jarrujen pieni laahaus.... Ei jaksanu kai pyörittää tarpeeksi lujaa.
Viimeksi muokannut AK47, 29.10.2012 18:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Easy Rider kirjoitti:"Aja" sitä nosturilla, stetoskoopilla vois löytyä sitten.
Tää on 220D (95heppaa) ja siksipä tässä vissiin on viisas tilaaja (ruotsin tuonti) valinnut varusteet eli sutimisen esto eli asr/esr tjsp. Se lyö nosturilla ollessaan kolmion vilkuttamaan ja vehe alkaa rynkyttää. ( en kyllä muista että oisko tässä nappi mistä sen sais pois kun en oo tarvinnu moista nappia koskaan etsiä tässä....

Stetoskooppia ei oo paitsi ruuvareita ja luusta pään kuori.
Voishan siitä jotain saada kuulumaan jos vaikka nyppis sulakkeita pois testin ajaksi moisilta estoilta. Tai jos juottais tankillisen etanoolia niin jos ne sutimisen estot katoaisi?

Oli siinä se asr nappi 
Nostin takapään pukeille ja nypin renkaat pois niin eikös siihen oo vasta vaihettu takalaakerit... Ainakin toinen (vasen) 30mm kannalla oleva mutteri on ihan kirkas kun ois siihen vasta pyöritelty....
Toinen sentään hieman paskaisempi (oikean puolen). Oisko sitten se kun ääntää tai perä.
Pitää katsella jonkun toisen silmäparin kanssa saisko tuota pukeilla kuunneltua. Tyhjäkäynnillä pyörittelee ilman kolmion vilkkumista "vuoronperään" molempia napoja joten pitää katsella vielä pyöriikö molemmat ilman sutttauksen estoa. Ja mistä se ääni vois kuulua.
Ruiskuttelin satuloiden pultit, napamutterin ja vetarin torxit irroitusöljyllä kuitenkin molemmilta puolilta vaikka taidan aloittaa laakerin vaihdon oikealta puolelta...
Perän öljyntäyttöroppu on kanssa ihan jumissa, joutunee hitsaamaan... Onkos kellään puikkokonetta lainata järvenpää-mäntsälä seudulla?

Nostin takapään pukeille ja nypin renkaat pois niin eikös siihen oo vasta vaihettu takalaakerit... Ainakin toinen (vasen) 30mm kannalla oleva mutteri on ihan kirkas kun ois siihen vasta pyöritelty....
Toinen sentään hieman paskaisempi (oikean puolen). Oisko sitten se kun ääntää tai perä.
Pitää katsella jonkun toisen silmäparin kanssa saisko tuota pukeilla kuunneltua. Tyhjäkäynnillä pyörittelee ilman kolmion vilkkumista "vuoronperään" molempia napoja joten pitää katsella vielä pyöriikö molemmat ilman sutttauksen estoa. Ja mistä se ääni vois kuulua.
Ruiskuttelin satuloiden pultit, napamutterin ja vetarin torxit irroitusöljyllä kuitenkin molemmilta puolilta vaikka taidan aloittaa laakerin vaihdon oikealta puolelta...
Perän öljyntäyttöroppu on kanssa ihan jumissa, joutunee hitsaamaan... Onkos kellään puikkokonetta lainata järvenpää-mäntsälä seudulla?
No, sitäpä just pitäis katella että onko minkälaista tervaa perässä jos sitäkään... Ruoste oli syönyt täyttötulpan avaimen reikää sen verran että avain meinaa kääntyä reijässä ja joutuu antamaan lämpöä jotta saa tulpan irti. parhaiten hoituu kun hitsaa siihen jotain mistä saa väännettyä tai hitsaa suoraan lattaraudan siihenjolle kirjoitti:Oliskos tällä vaikutusta vuohon volinaan? Koska peräöljyt on viimeksi vaihdettu?AK47 kirjoitti:
Perän öljyntäyttöroppu on kanssa ihan jumissa, joutunee hitsaamaan... Onkos kellään puikkokonetta lainata järvenpää-mäntsälä seudulla?

Omalla kokemuksella perävaivoista niiden ääntelu alkoi ulinana 60-70 vauhdissa. Pyöränlaakerin ääniin taas vaikutti auton kääntö.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Se hieman epäilyttää että ei ois pyörän laakeri kun ei juurikaan ääni muutu kurveissa...ou812 kirjoitti:Omalla kokemuksella perävaivoista niiden ääntelu alkoi ulinana 60-70 vauhdissa. Pyöränlaakerin ääniin taas vaikutti auton kääntö.
Taidanpa ottaa kardaanin laakerin tutkittavaski ensin vaikka se on vaihdettu alkuvuodesta, siihen kuitenkin tuli sen jälestä kova isku tuohon kardaaniin kun jotain romua meni sinne väliin. Voi olla lakru paskana.
Hankalimmassa tapauksessa ääni tulee laatikosta....
No, pitää vaan tutkiskella asijata lisää.
No, voi kehveli. Laitoin myllyn pyörimään ja vaihteen päälle ja auton alta ruuvvaristetoskoopilla kuuntelemaan. Samanlaiselta kuulostaa molemmat navan laakerit ja oikeastaan perä kanssa. ASR off nappulalla tai sulake 16 poistamalla ei saa kokonaan pois sitä että perässä on tasauspyörästö ja se pyörittelee vähän epätasaiseen jokatapauksessa.
Ajossa kai tuota on kuunneltava...
Eipä tullu yhtään viisaammaksi. Osien vaihtelu arvaamalla on jokseenkin turhauttavaa.
Lisäksi ei löytynyt 12 kantaista 30mm hylsyä
ja vetarin torksikin saattaa olla että pitää lähteä sitä metsästämään...
Ajossa kai tuota on kuunneltava...
Eipä tullu yhtään viisaammaksi. Osien vaihtelu arvaamalla on jokseenkin turhauttavaa.
Lisäksi ei löytynyt 12 kantaista 30mm hylsyä
