S202 250TD "Cyrjäytynyt"
S202 250TD "Cyrjäytynyt"
Tästä kertomusta / projektointia ihan ensimmäisestä tähtinokkasesta tarinoijalla, jotenka myös foorumilla ensimmäisiä kertoja. Koittakaa ymmärtää.
Innostus tämmösiin turbotiisseli mersuihin lähti kaverin om606 turbolla varustetusta väykästä, jonka ajettavuuteen, moottorin ja lootan yhteentoimivuuteen ihastuin aikalailla. Noh, pakollisen varusmiespalveluksen suoritettua tuli auton hankinta ensimmäisenä listalle ja vastaan sattu tulemaan otsikon mukainen kampe. Auto oli Kamuxin liikkeessä Lappeenrannassa, mutta se saatiin seuraavalle päivälle Hämeenlinnaan
Koeajolle, ja lähes rakastuin autoon Saksasta aikoinaan tuotu, mittarissa 259tkm ja risat, ruostetta löyty kuskinoven alatiivisteen paikkeilta, sekin alkavaa kuprua.. Sport mallihan tämä on, aut. ilmastointi ja aut. lootalla. Sisusta erinomaisen hyvässä kunnossa, vilkasu takapenkille ja yllätys, selkänoja kaadettu ja "ruuvattu" lattiaan kiinni. Myyjä totes, että "ainiin tää on muuten pakettiauto". Istuinosa löyty kontista ja niskatuet entiseltä omistajalta. Selkänojasta ruuvit irti ja huomasin että apukuskin puolella rei'istä on tihkunut dieseliä, eli hyvin oli tehty. Reiät umpeen hytin puolelta silikoonilla ja teipillä, ettei haise diisseli koko ajan Tankin paikkaus vielä edessä.
Innostuneena uudesta autosta sitä piti mennä "huoltamaan" Keulalle löysi tiensä xenonit sekä lähi- että kaukovaloihin, ja auton ilme muuttui hienostuneesti. Kuultua oli, että katti tyhjäksi ja tuo ripeyttä lisää, tyhmänä toimin ja otin koko katin / välipöntön pois ja 2,5" rööriä tilalle. Tiedän, se luultavasti pitää hitsuutella paikoilleen ennen konttorille menoa, mutta.. Tämän lisäksi ilmaa puhdistaa nykyen ITG:n kolmikerroksinen "vaahtomuovi" paneelisuodin, joka siis normaalissa ilmanputsarin kotelossa. Koteloa muokkasin sen verran että saa paremmin happea. Evrymod tinailtiin foorumilta saatujen ohjeiden perusteella, iso kiitos niistä! Auto liikahti jo paljon mukavammin. Tällä mentiin vähän aikaa kunnes kylmäkäynnistyksessä alko hytkyttää ja kolkotti muutaman kerran heti käynnistyessä, kuulosti ettei yks sylinteri ois ollu mukana touhuissa yhtään.. Vikakoodeja lukemaan ja näytti yhtä hehkua, joten tilasin kaikki uudet, vaihdoin ja pesin liuottimella putket ja imusarjan, irti kun olivat. Imusarja sai myös uudet tiivisteet ja EGR:n väliin leikkelin peltilätkän.
En tiedä saksanpojista mutta suomessa kukaan ei luultavasti kesken ajon hyppää kyytiin / yritä varastaa autoa liikkeellä ollessa, mutta silti ovet menee lukkoon kun vauhtia karvan alle 20km/h. Osaako joku neuvoa / kertoa, miten tämän ominaisuuden sais poistettua? Myös hakusessa isompaa turbosettiä kyseiseen om605:seen, jos innostuisin jossain vaiheessa ottamaan ilon irti koneesta
Kertomusta tulee heti parin päivän sisällä lisää, ainakin vannesovittelusta ja ja eteen sekä taakse pitää joitain puslia vaihtaa, kolkottaa patikossa ajettaessa. Saa nähä minkälainen urakka siitä tulee
Innostus tämmösiin turbotiisseli mersuihin lähti kaverin om606 turbolla varustetusta väykästä, jonka ajettavuuteen, moottorin ja lootan yhteentoimivuuteen ihastuin aikalailla. Noh, pakollisen varusmiespalveluksen suoritettua tuli auton hankinta ensimmäisenä listalle ja vastaan sattu tulemaan otsikon mukainen kampe. Auto oli Kamuxin liikkeessä Lappeenrannassa, mutta se saatiin seuraavalle päivälle Hämeenlinnaan
Koeajolle, ja lähes rakastuin autoon Saksasta aikoinaan tuotu, mittarissa 259tkm ja risat, ruostetta löyty kuskinoven alatiivisteen paikkeilta, sekin alkavaa kuprua.. Sport mallihan tämä on, aut. ilmastointi ja aut. lootalla. Sisusta erinomaisen hyvässä kunnossa, vilkasu takapenkille ja yllätys, selkänoja kaadettu ja "ruuvattu" lattiaan kiinni. Myyjä totes, että "ainiin tää on muuten pakettiauto". Istuinosa löyty kontista ja niskatuet entiseltä omistajalta. Selkänojasta ruuvit irti ja huomasin että apukuskin puolella rei'istä on tihkunut dieseliä, eli hyvin oli tehty. Reiät umpeen hytin puolelta silikoonilla ja teipillä, ettei haise diisseli koko ajan Tankin paikkaus vielä edessä.
Innostuneena uudesta autosta sitä piti mennä "huoltamaan" Keulalle löysi tiensä xenonit sekä lähi- että kaukovaloihin, ja auton ilme muuttui hienostuneesti. Kuultua oli, että katti tyhjäksi ja tuo ripeyttä lisää, tyhmänä toimin ja otin koko katin / välipöntön pois ja 2,5" rööriä tilalle. Tiedän, se luultavasti pitää hitsuutella paikoilleen ennen konttorille menoa, mutta.. Tämän lisäksi ilmaa puhdistaa nykyen ITG:n kolmikerroksinen "vaahtomuovi" paneelisuodin, joka siis normaalissa ilmanputsarin kotelossa. Koteloa muokkasin sen verran että saa paremmin happea. Evrymod tinailtiin foorumilta saatujen ohjeiden perusteella, iso kiitos niistä! Auto liikahti jo paljon mukavammin. Tällä mentiin vähän aikaa kunnes kylmäkäynnistyksessä alko hytkyttää ja kolkotti muutaman kerran heti käynnistyessä, kuulosti ettei yks sylinteri ois ollu mukana touhuissa yhtään.. Vikakoodeja lukemaan ja näytti yhtä hehkua, joten tilasin kaikki uudet, vaihdoin ja pesin liuottimella putket ja imusarjan, irti kun olivat. Imusarja sai myös uudet tiivisteet ja EGR:n väliin leikkelin peltilätkän.
En tiedä saksanpojista mutta suomessa kukaan ei luultavasti kesken ajon hyppää kyytiin / yritä varastaa autoa liikkeellä ollessa, mutta silti ovet menee lukkoon kun vauhtia karvan alle 20km/h. Osaako joku neuvoa / kertoa, miten tämän ominaisuuden sais poistettua? Myös hakusessa isompaa turbosettiä kyseiseen om605:seen, jos innostuisin jossain vaiheessa ottamaan ilon irti koneesta
Kertomusta tulee heti parin päivän sisällä lisää, ainakin vannesovittelusta ja ja eteen sekä taakse pitää joitain puslia vaihtaa, kolkottaa patikossa ajettaessa. Saa nähä minkälainen urakka siitä tulee
paina ovien lukitusnappia auki asentoon jonkin aikaa
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Kiitos ja kumarrus Multiviri:n vinkistä, näytti toimivan! Ja miqum_86, elikkä jos oikein järkeilin niin nyt sunnuntaina kaffemiittiä?
Tänään tuli vaihdeltua osia märssyyn, eli piti vaihtaa sisempi ja ulompi raidetangon päät apukuskin puolelle, mutta ei saanu erikseen sisempiä joten vaihtoon meni koko tanko.
Ja siinä onkin uus paikoillaan
Kuvassa näkyvä öljyvuoto on vielä arvoitus, en pessy lohkon kylkeä samalla ku imusarja yms. oli irti (typerä), jotenka tarkasti ei pysty vielä tutkimaan mistä mahtaa tihkua. Mutta sekin tässä lähipäivinä todentuu. Ihan tulipellin lähellä imusarjan alla oli noin 15mm reikä jossa oli kierteet, onkohan jonku lisälaitteen / öljyletkun paikka? Jäi arvoitukseksi mikä oli Voisikohan olla mahd öljyvuodon syy?
Tänään tuli vaihdeltua osia märssyyn, eli piti vaihtaa sisempi ja ulompi raidetangon päät apukuskin puolelle, mutta ei saanu erikseen sisempiä joten vaihtoon meni koko tanko.
Ja siinä onkin uus paikoillaan
Kuvassa näkyvä öljyvuoto on vielä arvoitus, en pessy lohkon kylkeä samalla ku imusarja yms. oli irti (typerä), jotenka tarkasti ei pysty vielä tutkimaan mistä mahtaa tihkua. Mutta sekin tässä lähipäivinä todentuu. Ihan tulipellin lähellä imusarjan alla oli noin 15mm reikä jossa oli kierteet, onkohan jonku lisälaitteen / öljyletkun paikka? Jäi arvoitukseksi mikä oli Voisikohan olla mahd öljyvuodon syy?
Vielä tänään ehti vaihtaa "narinahelat" taakse molemmille puolille, oli melkosen karussa kunnossa Todella helppo vaihtaa oikeilla työkaluilla. Huomenna vaihtoon menee apusimpukan holkki ja yläpallot edestä molemmille puolille. Niistä tarinaa jälemmin.
Veljeltä ostin taannoin AMG 18" vanteet, joita tuli melkein heti mersun oston jälkeen sovitettua alle. Speksit 8,5" - 18" ja 9,5" - 18". Vaatii eteen ja taakse 10-20mm spaceria et mahtuu pyörimään.
Näyttääpäs ne pieneltä Kuitenkin, nämä aattelin kesäksi alle pyörimään, vaativan uuden maalipinnan ja ovatkin jo puhalluksessa. Maalarilla käyttö, renkaat päälle ja sitte uutta fotoa miltä näyttäis Ellei sitten mieli muutu, kesään on vielä pitkä aika...
Veljeltä ostin taannoin AMG 18" vanteet, joita tuli melkein heti mersun oston jälkeen sovitettua alle. Speksit 8,5" - 18" ja 9,5" - 18". Vaatii eteen ja taakse 10-20mm spaceria et mahtuu pyörimään.
Näyttääpäs ne pieneltä Kuitenkin, nämä aattelin kesäksi alle pyörimään, vaativan uuden maalipinnan ja ovatkin jo puhalluksessa. Maalarilla käyttö, renkaat päälle ja sitte uutta fotoa miltä näyttäis Ellei sitten mieli muutu, kesään on vielä pitkä aika...