OM604 ravistaa tyhjäkäynnillä
OM604 ravistaa tyhjäkäynnillä
Mikähän voisi olla syynä että om604 ravistaa tyhjäkäynnillä kun auto paikallaan? Kierroksia nostamalla ravistus häviää. Ajossa ei ravista. Loota on 722.602.
Sitä en tiedä onko ravistukseen syynä vai seurauksena se että pakoputken ja laatikon kiinnitys on irronnut 3 kertaa vuoden aikana. Nyt on ilman kiinnitysrautaa kun se alkoi laatikkoon kilistellä osien häivyttyä.
Moottorin ja laatikon tukikumit on vaihdettu.
Sitä en tiedä onko ravistukseen syynä vai seurauksena se että pakoputken ja laatikon kiinnitys on irronnut 3 kertaa vuoden aikana. Nyt on ilman kiinnitysrautaa kun se alkoi laatikkoon kilistellä osien häivyttyä.
Moottorin ja laatikon tukikumit on vaihdettu.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Ajoitus myöhällä venyneen ketjun takia ?? Tai lievä suutin vika
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Niih, itse ajattelin kanssa että josko suutinvikaa, mutta eikös se pitäis ilmetä vikakoodina?pekkovee kirjoitti:Ajoitus myöhällä venyneen ketjun takia ?? Tai lievä suutin vika
Jaa, ketju varmaan venyny kun tossa on mittarissa 44xtkm+ ja ainakin viimeiset 100tkm on saanu kaasupoljin olla pohjassa useemmankin kerran.
Mitään näihin viittaavaa koodia ei laitteesta löydy

Missäs kilometriluvuissa toi ketju sitten tuppaa näissä 95hp voimapesissä katkeemaan?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Mä en tiedä mutta varmasti on venymää, käyks se muuten "pehmeesti" ??
Ite kokeilisin ehkä suutinhoitoa öljyllä suodattimen kautta aluks, annostus ja määrä omien mieltymysten mukaan, en uskalla julkisesti kehottaa
Eikai noissa suuttimilta vikakoodia herkästi saa ??
Ite kokeilisin ehkä suutinhoitoa öljyllä suodattimen kautta aluks, annostus ja määrä omien mieltymysten mukaan, en uskalla julkisesti kehottaa

Eikai noissa suuttimilta vikakoodia herkästi saa ??
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
No, eniten bensalla ajaneena ei tuo vielä pehmeesti käy;) Mutta dieselmiehien mielestä varmaan ei oo tarpeeksi terävä-ääninen.pekkovee kirjoitti:Mä en tiedä mutta varmasti on venymää, käyks se muuten "pehmeesti" ??
Ite kokeilisin ehkä suutinhoitoa öljyllä suodattimen kautta aluks, annostus ja määrä omien mieltymysten mukaan, en uskalla julkisesti kehottaa![]()
Eikai noissa suuttimilta vikakoodia herkästi saa ??
Näyttää toi koko mylly heiluvan reippaasti sivusuunnassa käydessään.
Kokeillaanpa sitä öljyämistä... Pistän puoleen tankkiin puoli litraa jotain voiteluöljyvä, riittääkö?
Välillä kyllä se tyhjäkäynnin ravistus nousee vajaa 50 kierrosta ylemmälle kohalle ja ei ravista ellei hieman paina kiekkoja lisää.
Tossa pitää vaihtaa kohta lootan öljyt kun ajettu 52tkm ja moottoriöljyt jo miinuksella 1500km mutta tuskimpa nuista johtuu kun on tehnyt tota kuukausikaupalla.
Kumma vain että vain yhdellä kapealla alueella toi tärrää.
Voiskohan olla lootasta johtuvaa kanssa vaikka taitaa täristää prnd4321 asennoista riippumatta
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
En ota vastuuta, enkä isommin kehoita, mutta hienosuodatin puolilleen moottoriöljyä ja loput naftaa ja käymään, on tehohoito.
Älä kokeile jos hirvittää, äläkä kerro että joku jossain näin kirjoitti, saatika että olis kokeillut.
Eli, tankin kautta sun ajatuksella ei ainakaan riskiä oo
.......
Toinen on se ajoitus, venyny ketju ja laiha öljy ?? Sauhuaaks se sinistä tai haisee kitkerälle rytkyessään ??
.......
Sitten tulee viel mieleen moniventtiileiden painumat
.......
Kunhan hölisen, useimmiten iteksein, eikai se oo sun ainoo auto ?
Älä kokeile jos hirvittää, äläkä kerro että joku jossain näin kirjoitti, saatika että olis kokeillut.
Eli, tankin kautta sun ajatuksella ei ainakaan riskiä oo
.......
Toinen on se ajoitus, venyny ketju ja laiha öljy ?? Sauhuaaks se sinistä tai haisee kitkerälle rytkyessään ??
.......
Sitten tulee viel mieleen moniventtiileiden painumat
.......
Kunhan hölisen, useimmiten iteksein, eikai se oo sun ainoo auto ?
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17