Vetokoukun asentaminen tehokkaimpiin malleihin

Vastaa Viestiin
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Vetokoukun asentaminen tehokkaimpiin malleihin

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Mitenkäs se oikein oli... Kun muistelen ettei c36 saanut koukkua asentaa amg:n ohjeen mukaan. Siis onko syy se ettei kiinnitykset ehkä kestä vai imagosyy kenties?

Jos sattuu vahinko c36 tai c43 kulkineella niin että on jotain koukun päässä niin voiko vakuutusyhtiö tuollaiseen vedota?

Ihan sillä kyselen kun näyttäis olevan välillä myynnissä c36 ja c43 kulkineita joissa on koukku asennettuna, varsinkin saksassa tai saksantuonneissa näitä jokusen havainnut.

Mitenkäs ne mersun omat koukut on 202 koreissa kiinni? Onko valmiit paikat ja miten lujan oloinen lienee moinen viritys?

Toisaalta jos haluaa poistaa jo asennetun koukun niin jääkö noissa yleensä puskuriin koloa tai muuta (helposti ruostuvia jälestäpäin porattuja kiinnitysreikiä tms).

Asiallinen asennus saisi ehkä jäädä mutta teeseitse asennuksen ehkä poistaisin...
Avatar
jukkis.
mersuharrastaja
Viestit: 1057
Liittynyt: 25.4.2007 20:36
Paikkakunta: Kalajoki/Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Mulla on s202 alkuperäinen irroitettava koukku voisin joku päivä ottaa pari kuvaa jos kiinnostaa.
Zamppa-
Viestit: 13
Liittynyt: 20.3.2011 17:50

Viesti Kirjoittaja Zamppa- »

Jos on alkuperänen puskuri niin ainakaan tavalliseen prefacen purkuriin ei tarvii mitään koloja leikellä. Koukku tulee neljällä pultilla runkoaisoihin kiinni
JiiTee
Viestit: 648
Liittynyt: 03.11.2011 20:38
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Tarvikekoukut vaatii monesti kolon puskuriin
® Mesen linttaklubi

w203 x2, w638 x2 + muuta romua
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

JiiTee kirjoitti:Tarvikekoukut vaatii monesti kolon puskuriin
Juu, katselin tossa netissä yhtä c43 jossa koukku. Näyttäisi että menee puskurin kiertäen sinne auton alle... Mutta takaviistosta kun kuvattu ja pieni kuva niin ei nää onko puskimesta palaa veistetty.

Toinen on se juttu että jos kärry perässä sattuu vahinko ja valmistaja kieltää asentamasta koukun, niin taitaa mennä mun tuurilla omaan piikkiin jos jotain sattuis kärry perässä..... Onko tästä mitään faktaa. Ihan satavarmaksi en muista oliko wis vai merkkiliike joka sanoi ettei saa asentaa koukkua kolmikuutoseen... Syy ei selvunny ainakaan.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Olisko noissa sporttisemmissa alustan palikat suunniteltu niin ett ei siedä kärryn vetoo niin hyvin :?:
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Pega kirjoitti:Olisko noissa sporttisemmissa alustan palikat suunniteltu niin ett ei siedä kärryn vetoo niin hyvin :?:
Mä nyt en kyl ymmärrä, mikä siellä sitä kärryn vetoa ei kestäis, kerta auto on muutenkin tehokkaampana kovemmassa rasituksessa :D

Ja siis itseä ainakin ärsyttää tällänen, Evolutioni ois kiva hankkia, mut toki koukku ois sopivan pervo sellaseen, vedellä nyt jotain homekoppia Evon kanssa. :lol:

En usko että tuossa on mitään teknistä syytä kuitenkaan, siis etteikö se kestäisi vetää se auto jne, jarrutkin kun noissa on perusmalleja paremmat. Kait se vaan kuuluu imagoon ettei sitä koukkua laiteta?

Ja kait sitä jotain järkeä sitte sais käyttää kärrynvedossakin, toki pitäähän kaikki valmistajan taholta ottaa huomioon, ettei sitä välttämättä käytetä järjellä. 8)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Koukku saattaa olla matalemmalla ja siten kärry tulee hölmöön asentoon vedon kannalta.

Sit on ollu yhessä c280 weitekin madallus sarja joka oli radalla aivan loistava mutt kärry perään ja kuormaa niin kävi ihan ihmeelliseksi lullaksi koko auto, samaa ilmiötä oli kyllä jos kontti täynnä kamaa ja 5h kyydissä muutti vallan ikäväks seilaajaks se mese
Avatar
jukkis.
mersuharrastaja
Viestit: 1057
Liittynyt: 25.4.2007 20:36
Paikkakunta: Kalajoki/Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Siitäkään tuskin on kyse amg:n kohdalla. Eihän se taida alustaltaan paljon erota sport mallista.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

enpä oo tollasesta ikinä kuullutkaan. Olen jopa kerran ruottista tuonut yhen C43AMG:n jossa oli alkuperäinen koukku 13 napaisella liittimellä.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

No, voihan itse mihin tahansa mersuun laittaa mitä tahansa osia. Se vain jostain jäänyt mieleen ettei koukkua tehtaan mukaan (mb vai amg, niin en muista) laitella.

Mulle itseasiassa sama onko koukku vai ei kunhan on siististi asennettu ja ei pistä liikaa silmään. Saattaa tosin olla että alkaa pistämään...

Ja sit se että jos jostain löytyy se mustaa valkoisella kohta jossa sanotaan ettei saa asentaa ja koukun kanssa sattuu haveri niin autoilija maksaa jälleen kerran koko laskun ja vakuutusukkeli nauraa partaansa.

Mutta kyllähän tää alkaa olla jo kaluttu juttu. Asennuksia on selvästikkin tehty ja mahdollisesti ihan merkkiliikkeen toimestakin.

Taitaa jäljelle jäädä ongelmaksi miten se silmä tottuu koukkuun.... Oisko sit vain oltava koukkuauto erikseen...

Syy koukkuasiaan tietty se että parissa kiinostavassa c43:ssa ollut koukku (T-mallissa).
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eipä sitä vakuutusythiö paljoa voi asialle mitään vaikka kuinka tehdas kieltäisi jos se on muutoskatsastus hyväksytty.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Sergey kirjoitti:eipä sitä vakuutusythiö paljoa voi asialle mitään vaikka kuinka tehdas kieltäisi jos se on muutoskatsastus hyväksytty.
No, mutta tämähän taitaa olla hyvinkin totta....
hessu ss
Viestit: 33
Liittynyt: 04.5.2008 19:39
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja hessu ss »

JiiTee kirjoitti:Tarvikekoukut vaatii monesti kolon puskuriin
itellä on fiksuksen tarvikekoukku ja ei kyllä tarvii tehdä mitää lovia puskuriin,ja on ihan asiallisen näköinenkin.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

hessu ss kirjoitti:
JiiTee kirjoitti:Tarvikekoukut vaatii monesti kolon puskuriin
itellä on fiksuksen tarvikekoukku ja ei kyllä tarvii tehdä mitää lovia puskuriin,ja on ihan asiallisen näköinenkin.
No, nuo amg puskimet tuppaa olemaan tavallisten puskimien mittoihin verrattuna matalammalla alareunan osalta joten koukku helposti pilaa puskimen. Toisaalta ei se koukku oikein amg.hen sovikkaan, saa olla kyllä irroitettavaa mallia jotta olisi "asiallinen".

No, taas amg kuume laski kun malttoi, edes japanian c55 202 ei nostanut moneksi hetkeksi kuumetta kun jo paljastui että se olikin c43 joka muutettu c55 tekniikalle....

Oiskohan katseltava myös amg väykkiä sillä silmällä... :shock:

Tosin G36 taas koukku passaisi hyvinkin...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”