Kaasuttelin puhtaalle lumelle hieman, näytti että siinä on mustia pisteitä.
Sitten semmonen homma että öölipaine tekee semmosta joskus/yleensä, että se saattaa paikoillaan olla vaikka viis sekunttia, sitten se yhtäkkiä saatta laskea/nousta pari viivaa (siis pari mittarin neulan leveyttä) ja olla siinä tovi, sit se saatta tehä saman tai olla siinä, tyhjäkäynnillä siis. Kun kaasua painaa hitaasti niin se nousee mutta saattaa joskus nousta niinku portaita pitkin. Eli vaikka öljynpaineet ois 1.8 baria lähtee hitaasti painaa kaasua, se nousee 2.3:n lyhyeksi toviksi kunnes nousee 3:n.
3:n se nousee viimeistään 1500rpm.
Okei, laasosella sanottiin että se luultavammin on niin että ykköspytyn vierestä vuotaa jakopäänkoppaan ööliä jne. Ei kuulemma haittaa kunnes rupiaa savuttaan ja muuten, antaa mennä vaan, mutta eihän sitä tämmönen herkkävatsainen mersumies pysty olemaan tuollaisessa tilanteessa. Laasoselle en muistanut sanoa noista öölipisteistä lumessa koska hokasin tehä sen vasta sen jäläkeen. Perhana.
Öljyt on mittatikussa/korkissa mustat, ei harmaat. Paisuntanestesäiliössä ei pulputa ja on kirkasta.
On se tehny tätä jo montatuhatta kilometriä, tais tehä ennen kuin ostinkin, vitun tyhmä kun olin ja en hoksannut. Joskus siellä jokin koputtelloo tyhjäkäynnillä, kaasutellessa kuulostaa kauniilta, mutta kaikki kenen kanssa oon puhunu ei usko kiertokangen laakereihin.
Tutulle korjaajalle soittelin, kansiremppaan pääsisin jo torstaina mutta emmin vielä ja sanoin että soitan heti tiistai-aamuna, tämä OK.
HJÄLP ! Paska auto, ostakee pois, ei maksa palijo, ei jaksa ressata ennään

-Risto
Edittiä: Ja joskus ne öölipaineet saattaa olla paikallaan vaikka minuutin tyhjäkäynnillä
