KARKEA KÄYNTIÄÄNI
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore
KARKEA KÄYNTIÄÄNI
Siispä ongelmana on 250td moniventtiilikoneen karkea käyntiääni mielestäni se karkea ääni kuuluu pumpusta mutta en ole varma... kaiken lisäksi moottori ei aina käy karkeasti vaan välillä käy ihan siististi... onko tietoa missä vika..?
MB250TDvm-95..20venttiiliä
itselläni kapea kantinen viripumpullinen oirii samalla tavalla.. lääkkeeksi asennutan uudet suuttimet, pumpun ajoitusta olen koittanut käännellä jos vaikka kuinka mutta tuloksetta
kovan kenkimisen jälkeen kone käy selvästi puhtaammin
en tiedä milä kilometrimäärällä edes suuttimet alkavat yleensä oirimaan?? tiätääkö kukaan muu? sillä mulla ei oo mitään hajua paljonko tuolla koneella on ajettu


Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Kylmänä kone käy karkeammin kuin lämpymänä.
OT. Mistähän se johtuu että esim. kansiremontin jälkeen, kone käy aluksi kuin betonimylly (VW-diesel), muutaman sadankilometrin ajon jälkeen alkaa käymään nätimmin.
OT. Mistähän se johtuu että esim. kansiremontin jälkeen, kone käy aluksi kuin betonimylly (VW-diesel), muutaman sadankilometrin ajon jälkeen alkaa käymään nätimmin.
S212 350 CDI
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Olen huomannut että vanhemmissa dieseleissä käyntiääni muuttuu karkeammaksi imuilman kylmetessä vaikka moottori olisikin käyntilämpöinen.Tiedä sitten mistä johtuu mutta tämmöisen havainnon olen omassa dieselissä tehnyt.Suuttimien kestoikää on paha mennä sanomaan mutta 100000km:n välein ne kait olisi hyvä tarkistuttaa.W123 dieseleissä on semmoinen jännä ominaisuus että vaikka suuttimet kunnostetaan ja avautumispaineet säädetään ei suuttimet välttämättä enään toimikkaan kunnolla kun ne on ruuvattu kanteen kiinni,kiristyksessä kärki vissiin rymppääntyy hiukan(=todella vähän) jolloin neula alkaa takertelemaan ja moottorista saattaa kuulua epäsäännöllinen napasahteleva ääni sillointällöin.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Just tuota minäkin tarkoitin mutta sivonen puki ajatukseni sanoiksi paremmin.Kokkolan diesel asentaja käytti termiä "suutin neulojen kohdistaminen"ja sillä tarkoitti tuota kopauttamista tietysti käsipumpun kera jolloin se tiesi milloin suutin toimii oikein.Sivonen kirjoitti:Se suutin voi jäädä jännitykseen kun sen vetää kiinni. Kopautus vasaralla auttaa monesti. Semmonen reilu kolautus, ei mikään neiti-naputus eikä ihan täpölläkään kannata piestä... Sopivasti.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Johtuupi siitä että kylmä ilma on happirikkaampaa jolloin palaminen tapahtuu nopeammin...jari_w123 kirjoitti:Olen huomannut että vanhemmissa dieseleissä käyntiääni muuttuu karkeammaksi imuilman kylmetessä vaikka moottori olisikin käyntilämpöinen.Tiedä sitten mistä johtuu mutta tämmöisen havainnon olen omassa dieselissä tehnyt.