300E-24 pörisee

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

300E-24 pörisee

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Sanokaas tietäjät mikä on se kumma törinä 300-24 -bensakoneessa joka kestää noin minuutin kylmäkäynnistyksen jälkeen. Jostain koneen ympäristöstä tulee starin jälkeen siis hetken aikaa kummaa pörinää niin kuin pakoputki poikki. Sitten loppuu kuin seinään. Ihan kuin joku luukku menisi kiinni ja kone käy taas nätisti. Vika vai ominaisuus?
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Taitaa olla ihan ominaisuus, eli (uskoisin) kyseessä olevan lisäilmapumppu joka nopeuttaa katin lämpeämistä......tai jotain, mutta liittyy päästöjen pienentämiseen.

Onkohan se siellä koneen oikealla puolella alhaalla moniuraremmen pyöritettävänä, niinkuin tuossa minun E500:ssa ?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Tahi voiskos olla kierot pakosarjat, jokka lämmettyään visuuntuvat? Mulla oli millin kierot 320:sessä. Ei ehkä muutu kyllä ääni kun seinään.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Lisäilmapumppu kuulostaisi mahdolliselle. Täytyypä koittaa kurkistella oisko siinä semmonen. Hihna pyörittää aika montaa vehjettä. Mille sen pumpun pitäisi näyttää?
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Tuolta saattaa löytyä jotain:

viewtopic.php?p=172712&highlight=#172712
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Manu300cea24
Viestit: 30
Liittynyt: 23.3.2006 8:51
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Jos sieltä lisäilmapumppu löytyy niin voisin 95% varmuudella sanoo et se sitä ääntä pitää.

Myös kun kierrokset nousee johkin 1000-1500 niin möys sillon se putoo pelistä pois.
Näin muistelen.
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Ilmapumppuhan se sitten on joo. Pitää niin rumaa ääntä että taidan nykäistä piuhat irti.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Juhanit kirjoitti:Ilmapumppuhan se sitten on joo. Pitää niin rumaa ääntä että taidan nykäistä piuhat irti.
Repäse koko räikkä! (Pörssiin myyntiin, joku ostaa kiljuen kun luulee jotta se on välttämätön. :whisper: ) Sitte laitat kanteen ilmaputken tilalle latasta tulpan, M103:sta remmi ja tuulettajan sekä välirullan asennuspalikka. Ai niin ja laturikin taisi tarvita uudet as. osat Tuulettajan palikassa on yksi korva eri kohassa kun M104:ssä (ainakin 320), mutta pysyyhän se kolomellahi. Tai jos 104:sta on ilman pumppua tehty, niin semmosesta rojut. Roistolla taitaa olla tosin jo haarukassa sopiva hihnan pituus kun pumppu on irti ilman välirullamuutosta. Edit:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Manu300cea24
Viestit: 30
Liittynyt: 23.3.2006 8:51
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Luulisin et pääsee ihan lyhyen hihnan vaihdolla.
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Easy Rider kirjoitti: Repäse koko räikkä!...
Uuh ooh... Kuulostipa melko savotalta tuo poiskiskominen. Tuossa tulpanvaihdon yhteydessä sitä sillä silmällä vilkuilin ja tyydyin toistaiseksi irrottamaan piuhat. Roikkukoon nyt mukana toistaiseksi niin mietin poisottoa hihnan vaihdon aikaan sitten.

Kylläpä muuten käy kone nyt nätisti kylmänäkin kun on uudet kynttilät, piuhat, jakajan koppa ja pyörrin. Eikä ole tuo päristin päällä. Ihan kuin kulkisinkin paremmin.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Itsekin tosiaan jouduin tosiaan tuon pumpun poistamaan. Allekirjoittaneen piilissä oli rikki hihnapyörän vapaalaakeri, joka piti kihnutusta juuri silloin kun pumppu ei pyörinyt. :D

Jos sinulla on 2415 millinen normihihna niin sitten sopiva olisi todennäköisesti 2350 millinen. Omassa on nyt 2355 ja kiristimessä ei riitä vara kuin puoleen väliin.

Itse kun nykäisin pumpun pois, niin tempaisin johdot irti pumpulta ja magneettiventtiililtä. Sitten tulppasin sen pumppuun tulevan letkun 22 millisellä rautatapilla. En jaksanut alkaa reuhtomaan niitä putkia pois, kun ne oli piilotettu sen verran hyvin pakosarjan lomaan.

Nyt taitaa kahnuttaa vesipumppu.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”