om601.. pakkaas onkelmaa ja konstit alkaa oleen loppu!!
om601.. pakkaas onkelmaa ja konstit alkaa oleen loppu!!
Laitetaas uus topikki ku ei nuita vanhoja "kaikki" huomaa..
elikkäs pensa 2.3 farkku 124 muunnettu joskus dieseliksi. kesällä vaihdoin pumppuun o-renkaat kun se kusi ulospäin naftaa ja oli tarkka auton asennosta..vika korjaantui ja alkoi EHKÄ samassa yhteydessä käymään vajaasti uusi suodatin ja lamppuöljyt sisään jne..vika poistui.. mutta!!: annas olla kun pakkanen saavuttaa -15 niin täytyy sahoottaa käyntiin niin mahottoman kauan (suodatin luultavasti tyhjenee), mutta -10 niin ei onkelmaa ..heti tulille ja kaikilla käy komeesti ainiin:karkeesihdissä on naftaa kun käynnistys sirkus alkaa ja suutinputket on kuivana silloin kun autoa on koitettu käyntiin ja todettu että EILÄHETÄNÄÄNkään!
kuumailmapuhallinta koitettu antaa tyhejnnettyyn ilmanputsariin varuiksi että saa hehkuvian todennettua varmaksi. (ei apua)
lohkolämmitin: toimii senverran että olevana hiukan keveemmin pyörittää moottoria kun se on ollut roikassa n3-4h ei muuta vaikutusta! eli se on ehtoopuolella.
löpölämmitin: tein eilen pakkasessa ohitusleikkauksen
suutinpaluuputket:uudet neopremi tms huippuletkut,vihreet tuninkit!
täyttöletku ja paluuletku:uusittu molemmat klemmareineen.
laitoin ennen remonttia järjestelmään 2bar painetta ja mistään ei vuotanut (no naftalämmittimestä hitusen vuoti mut sekin on eliminoitu)
pensan tankinsihti: kaiseny oireilisi muulloinkin ku klo 6 aamulla kun jonnekkin olis pikkusen kiirekkin?
naftapumppu on ruuvattu tappiin ja laiskahan se vieläki on mut toiminu se ainaki tähänsaakka on ? minnesse edes pystyys sen naftan hukkaamaan?? öljyyn??
tankki ei kehitä alipainetta nimeksikään. eikä auta asiaa vaikka korkkia aukoisi päivin öin
syksyllä auto seisoi viikkoja ja samantein käyntiin!
oisko kellää mitää ideaa (ja nyt mielellään järkeviä!) oma talli on täynnä st-mersua ja vuokrapaja.. en oo ehtinysinne ruuvailemaan...pian ehtii!
seuraavaksi vissiin pumpun vaihto operaatio?/ajoituksen tarkistus? mut se käy niin sievästi kun sen saa käyntiin!
elikkäs pensa 2.3 farkku 124 muunnettu joskus dieseliksi. kesällä vaihdoin pumppuun o-renkaat kun se kusi ulospäin naftaa ja oli tarkka auton asennosta..vika korjaantui ja alkoi EHKÄ samassa yhteydessä käymään vajaasti uusi suodatin ja lamppuöljyt sisään jne..vika poistui.. mutta!!: annas olla kun pakkanen saavuttaa -15 niin täytyy sahoottaa käyntiin niin mahottoman kauan (suodatin luultavasti tyhjenee), mutta -10 niin ei onkelmaa ..heti tulille ja kaikilla käy komeesti ainiin:karkeesihdissä on naftaa kun käynnistys sirkus alkaa ja suutinputket on kuivana silloin kun autoa on koitettu käyntiin ja todettu että EILÄHETÄNÄÄNkään!
kuumailmapuhallinta koitettu antaa tyhejnnettyyn ilmanputsariin varuiksi että saa hehkuvian todennettua varmaksi. (ei apua)
lohkolämmitin: toimii senverran että olevana hiukan keveemmin pyörittää moottoria kun se on ollut roikassa n3-4h ei muuta vaikutusta! eli se on ehtoopuolella.
löpölämmitin: tein eilen pakkasessa ohitusleikkauksen
suutinpaluuputket:uudet neopremi tms huippuletkut,vihreet tuninkit!
täyttöletku ja paluuletku:uusittu molemmat klemmareineen.
laitoin ennen remonttia järjestelmään 2bar painetta ja mistään ei vuotanut (no naftalämmittimestä hitusen vuoti mut sekin on eliminoitu)
pensan tankinsihti: kaiseny oireilisi muulloinkin ku klo 6 aamulla kun jonnekkin olis pikkusen kiirekkin?
naftapumppu on ruuvattu tappiin ja laiskahan se vieläki on mut toiminu se ainaki tähänsaakka on ? minnesse edes pystyys sen naftan hukkaamaan?? öljyyn??
tankki ei kehitä alipainetta nimeksikään. eikä auta asiaa vaikka korkkia aukoisi päivin öin
syksyllä auto seisoi viikkoja ja samantein käyntiin!
oisko kellää mitää ideaa (ja nyt mielellään järkeviä!) oma talli on täynnä st-mersua ja vuokrapaja.. en oo ehtinysinne ruuvailemaan...pian ehtii!
seuraavaksi vissiin pumpun vaihto operaatio?/ajoituksen tarkistus? mut se käy niin sievästi kun sen saa käyntiin!
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
mulla ilman roikkaa saman tyykiset oireet -15 tai yli niin saa sahata tunnin tai kaks käymään , ei saa polttoainetta ... roikassa niin lähtee ku palmun alta ... en ole itsekkään ymmärtäny et mikä vois olla
ps.tämä ei kyllä sinua auta
ps.tämä ei kyllä sinua auta
---------------------------------------------
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
Ota yhdestä suuttimesta putkea löysälle ja tarkista starttaamalla tuleeko suuttimelle tavaraa. Jos ei niin sammutinhan siellä juonii. Jos taas tulee ainetta hehkujen tarkastus. Jos pelaavat niin koittaa mitä sanoo narunnokassa kun moottoriin saa suuremmat kierrokset. Jos lähtee helposti hinaamalla suuremmilla kierroksilla startin tarkastus jos starttikin on kunnossa kauppaan ostamaan lisää puristuksia koneeseen.
Se toimii jos liikkuu tai pörisee.
Koitapa laittaa starttipilotilla käyntiin....... Jos se sillä lähtee ja pysyy käynnissä niin luultavasti harva kone tai hehkut huonot,, ja jos se pysyy käynnissä niin tuskin ainakaa polttoainepuolella on häikkää .. Oma turbo versio lähti -27 ihan keveästi käyntiin ilman lämmitintä ja kävi heti kaikilla,, Joskus vaan oli pakko käynnistää kylmästä kun 04 vm honda ei lähteny, vaikka oli roikan päässä ..
Vielä, että voisko siinä pumpun kyljessä olevas siirtopumpussa olla häikkää???? Mulla olis sitte 200d vakiopumppu jouten jos tarvii????
Vielä, että voisko siinä pumpun kyljessä olevas siirtopumpussa olla häikkää???? Mulla olis sitte 200d vakiopumppu jouten jos tarvii????
kaikki nuo kokeiltu ja eliminoitu jos luit viestiketjun ekan viestin hehkuja on mittailtu ja kuumailmapuhaltimella autettu muttakun ei niin ei ja suutinputkea kun löysäilee niin tavaraa ei tule.. yksi suutin kolmesta pikkuisen kostui kun sahootti sammutin pysyy ylä-asennossa sirkuksen ollessa "auki"peehoo7 kirjoitti:Ota yhdestä suuttimesta putkea löysälle ja tarkista starttaamalla tuleeko suuttimelle tavaraa. Jos ei niin sammutinhan siellä juonii. Jos taas tulee ainetta hehkujen tarkastus. Jos pelaavat niin koittaa mitä sanoo narunnokassa kun moottoriin saa suuremmat kierrokset. Jos lähtee helposti hinaamalla suuremmilla kierroksilla startin tarkastus jos starttikin on kunnossa kauppaan ostamaan lisää puristuksia koneeseen.
JUKKA.K kirjoitti:Koitapa laittaa starttipilotilla käyntiin....... Jos se sillä lähtee ja pysyy käynnissä niin luultavasti harva kone tai hehkut huonot,, ja jos se pysyy käynnissä niin tuskin ainakaa polttoainepuolella on häikkää .. Oma turbo versio lähti -27 ihan keveästi käyntiin ilman lämmitintä ja kävi heti kaikilla,, Joskus vaan oli pakko käynnistää kylmästä kun 04 vm honda ei lähteny, vaikka oli roikan päässä ..
Vielä, että voisko siinä pumpun kyljessä olevas siirtopumpussa olla häikkää???? Mulla olis sitte 200d vakiopumppu jouten jos tarvii????
saas nähä kuinkapian oon siä hakemassa pumppua pilotilla ... en oo uskaltanu..kerran koitin pikkusen mutta oli akku jo niin tyhjä että potki vain takaisinpäin
tuo olevana vain hukkaa jonnekkin naftasuodattimesta naftansa joo..seuraavaksi kurkkaan ensin naftasuodattimeen että onko siellä enää ketään ..takaiskuventtiiliä kysyin paikallisesta mutta ei löytyny.. olisin laittanu siihen naftalinjaan silleesti ettei pääse kuivamaan
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Kovasti oudoltahan tämä kuulostaa että 10 pakkasesta lähtee OK ja 15 pakkasesta ei juuri millään.
Toimiiko se ? Lämpeneekö moottori kun pitää roikassa ?
Lohkolämmitin joko toimii tai ei toimi.lohkolämmitin: toimii senverran että olevana hiukan keveemmin pyörittää moottoria kun se on ollut roikassa n3-4h ei muuta vaikutusta! eli se on ehtoopuolella.
Toimiiko se ? Lämpeneekö moottori kun pitää roikassa ?
ei se lämpee.. mutta uskosta kun sitä parituntia pitää roikassa niin pyörittää se keveemmin mitään muuta vaikutusta asialla ei ole.. en ole kattonu sitte että paljonkose syö sähköä kun laittaa seinään..varmaan 30w joka muuntuu lämmöksidealer kirjoitti:Kovasti oudoltahan tämä kuulostaa että 10 pakkasesta lähtee OK ja 15 pakkasesta ei juuri millään.Lohkolämmitin joko toimii tai ei toimi.lohkolämmitin: toimii senverran että olevana hiukan keveemmin pyörittää moottoria kun se on ollut roikassa n3-4h ei muuta vaikutusta! eli se on ehtoopuolella.
Toimiiko se ? Lämpeneekö moottori kun pitää roikassa ?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
No laita uusi vastus kun se kerran on hajalla, sillähän tää ongelma poistuu ainakin silloin kun auton saa roikkaan. Ei silti, pitäshän sen lähteä 20 pakkasesta lämmittämättäkin jos on kunnossa.
Vaihdoithan polttoainelinjat ettei nyt ole bensavehkeen suodatin ja pumppu auton alla hidastamassa dieselin kulkua ?
Edit; tai kuka on moottorinvaihdon tehnyt, kai noi on katsottu.
Vaihdoithan polttoainelinjat ettei nyt ole bensavehkeen suodatin ja pumppu auton alla hidastamassa dieselin kulkua ?
Edit; tai kuka on moottorinvaihdon tehnyt, kai noi on katsottu.
Viimeksi muokannut dealer, 23.12.2010 12:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Voiskos olla kyse ihan siitä että tankissa on bensansuodatin paikoillaan
-15 ei siirtopumppu jaksaa enää imasta löpöä läpi ja pumppu ei saa ruokaa
-15 ei siirtopumppu jaksaa enää imasta löpöä läpi ja pumppu ei saa ruokaa
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
viewtopic.php?t=15720&start=60&postdays ... highlight=
Onhan niissä tankin sisällä olevissa suodattimissa selvä ero..
Onhan niissä tankin sisällä olevissa suodattimissa selvä ero..
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
ei hajuakaan kuka on suorittanu kyseisen prokkiksen ja kuinka jne..dealer kirjoitti: Vaihdoithan polttoainelinjat ettei nyt ole bensavehkeen suodatin ja pumppu auton alla hidastamassa dieselin kulkua ?
Edit; tai kuka on moottorinvaihdon tehnyt, kai noi on katsottu.
teppo21 kirjoitti:Voiskos olla kyse ihan siitä että tankissa on bensansuodatin paikoillaan
-15 ei siirtopumppu jaksaa enää imasta löpöä läpi ja pumppu ei saa ruokaa
oikeesti.. äläkääny viittikö kaiseny muulloinki oirisi kuin käyntiinlähtiessä kun tästäny vähä tervehtyy niin käyn kurkkaamassa sen moottorin naftasuodattimen että sekö siellä on kuivana.. ja jos ei ole niin kai mun täytyy alkaa uskomaan tuohon tankin suodatin hommaan eikös se vika pitäisi poistua kun lorauttaa pensaa lisäksi tankkiin? muistelisin että karkeasuodattimessa on täysi kohina päällä kun tarttailee.. ja se suodatin ei ole paperistaruikku kirjoitti:viewtopic.php?t=15720&start=60&postdays ... highlight=
Onhan niissä tankin sisällä olevissa suodattimissa selvä ero..
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
niin tuota.. viimestään silloinhan tuon pitäs lähtee käyntiin jos nyppään tankiltatulevan letkun irti? sillon pitäs jaksaa imee ja lyktä naftaa koneeseen.. eli käynnistyis hetkeksi jos vika olisi tankin sihdissä? noh.. edelleen naftasuodatinkin on kattomatta jne ..pitänee ootella pimeetä ja josko tuo pakkanen nousis viä pikkusen illaksi.. väsyneempänä pimeessä ja kylmässä (nyt jotain -27 mut liian lämmintä mulle) on paljo mukavee ruuvailla
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
pensaa seassa n 20% eikä auttanut yhtään ..mielestäni vain paheni. (tankin sihti tälläkonstia eliminoitu) test: pakkas aamu ja start:ei käyntiin.. tankilta tuleva naftaletku irti= ei vieläkään yhtään sen paremmin käyntiin... ehkä mittaan puristuspaineet tuosta huvikseni mutta pumpunvaihdolla se alkaa käymään uskoo ken tahtoo.. ajoitustakin aikaistin mutta ei vaikutusta ainakaan epätasaseen käntiin joten en usko että lähtee käyntiin pakkasella. hehkut toimivat.. sekin on nyt oikeen kädestäpitäen katottu että ne on uudet ja lämpesivät kovasti= ihan punaiseksi sekunneissa ..hehkuja testattiin sikinsokin ja erikseen ja yhdessä eli ei vikaa. koneessa on nyt uudet prikat polttoaine linjassakin molemmissa päissä ja jopa huolella puhdistettuna.. pilottia koitin mutten viittiny ruuvata ilmanputsaria irti ku oli kylymä... ja pikku suihkaus vain ja ilman hehkuja koitin käyntiin.. niin ei
aina kun starttaa niin ensin hiukan lupaa mutta siihen se sitten jää toisaalta en usko itsekkään että pumpussa olisi vikaa mutta kaikki muu on jo uusittu ja ja...
aina kun starttaa niin ensin hiukan lupaa mutta siihen se sitten jää toisaalta en usko itsekkään että pumpussa olisi vikaa mutta kaikki muu on jo uusittu ja ja...
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
mulla tekee juuri samalla tavalla et yrittää mut jos ei heti lähre niin sit saa startata todella kauan mut kyl se sit lähtee ku viitsii pyörittää ... roikassa ku on niin lähtee ku palmun altaTerho P kirjoitti: aina kun starttaa niin ensin hiukan lupaa mutta siihen se sitten jää toisaalta en usko itsekkään että pumpussa olisi vikaa mutta kaikki muu on jo uusittu ja ja...
---------------------------------------------
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82