m103 imuilman lämpöanturi
m103 imuilman lämpöanturi
On tässä talven aikana ilmenny ihan uusi vika tuohon ke-jettiin.
Kun kone on ajettu lämpöiseksi, alkaa tyhjäkäynti seilata.
kovalla pakkasella kierrokset käy todella alhaalla, valot jo himmenee ja sitten kiepit pomppaa tonniin ja taas alas. Tänään sitten kävin hakemassa korjaamolta päästölapun ja ajattelin että katotaan samalla tota tyhjäkäyntiä, mutta mutta kone kävikin siellä hallissa ihan tasasesti. Niimpä vika vois olla imuilman lämpötila-anturissa joka siinä ilmanputsarin torvessa on. Jos anturi on rikki, onko oireet juurikin tuommoiset vai? Onko ke-jetissä muita osia jotka olis lämpötilasta riippuvaisia?
Kun kone on ajettu lämpöiseksi, alkaa tyhjäkäynti seilata.
kovalla pakkasella kierrokset käy todella alhaalla, valot jo himmenee ja sitten kiepit pomppaa tonniin ja taas alas. Tänään sitten kävin hakemassa korjaamolta päästölapun ja ajattelin että katotaan samalla tota tyhjäkäyntiä, mutta mutta kone kävikin siellä hallissa ihan tasasesti. Niimpä vika vois olla imuilman lämpötila-anturissa joka siinä ilmanputsarin torvessa on. Jos anturi on rikki, onko oireet juurikin tuommoiset vai? Onko ke-jetissä muita osia jotka olis lämpötilasta riippuvaisia?
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
täng juu. Ei oo kyllä ihan samanlainen mutta eiköhän se tolla selviä.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Mittailtu on. Kylmänä näytti 5,8 kilo ohmia, ulkona n. -6 astetta.
Sitten vähän lämmitin kuuilmapuhaltimella ja vastus alkoi pienentyä, tippui
n. 2 kiloon kunnes lopetin lämmityksen. Tuon taulukon perusteella 6kiloo olis
nolla astetta, eli näyttäs siis vähän väärin,muttei se kokonaan paskana ole...vai vaikuttaako noin pieni ero.
Eli ulkona reilu viis pakkasta ja ruisku luulee että on nollassa
Sitten vähän lämmitin kuuilmapuhaltimella ja vastus alkoi pienentyä, tippui
n. 2 kiloon kunnes lopetin lämmityksen. Tuon taulukon perusteella 6kiloo olis
nolla astetta, eli näyttäs siis vähän väärin,muttei se kokonaan paskana ole...vai vaikuttaako noin pieni ero.
Eli ulkona reilu viis pakkasta ja ruisku luulee että on nollassa

---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Lämpötilan vaikutus moottorinohjaukseen on aika pieni. En usko että viiden asteen heitto tekee yhtään mitään. Lämpötilahan vaikuttanee ainoastaan seokseen, ja se taas on riippuvainen ilman tiheydestä eli lämpötilasta. Jo pelkkä ilmankosteus (jota KE-Jet ei mittaa ollenkaan) vaikuttaa enemmän kuin viiden asteen heitto lämpötilassa.
Eli vahva arvaus on että tuo anturi toimii.
Mittaapas sen anturin piuhat konehuoneesta, tuleeko sinne mitään koskaan, maadoittaako se vai mitä se tekee?
Tietysti olisi hyvä tietää mitä siellä piuhoissa kuuluisi olla, mutta kun en tiiä. Joku muu voisi mitata omastaan ja kertoa tulokset?
Eli vahva arvaus on että tuo anturi toimii.
Mittaapas sen anturin piuhat konehuoneesta, tuleeko sinne mitään koskaan, maadoittaako se vai mitä se tekee?
Tietysti olisi hyvä tietää mitä siellä piuhoissa kuuluisi olla, mutta kun en tiiä. Joku muu voisi mitata omastaan ja kertoa tulokset?
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

-Jokaisella kukalla on juuret

Helepommin sanottu kuin tehty (aika moni homma muuten on). Tuo johto menee sellaseen kolmesenttiä paksuun johtonippuun joka kulkee siinä koneen päällä muovi kourussa. Pitäis tietää mihin tuo toinen piä mennee nii helpottais vähän.Sivonen kirjoitti:
Mittaapas sen anturin piuhat konehuoneesta, tuleeko sinne mitään koskaan, maadoittaako se vai mitä se tekee?
Tietysti olisi hyvä tietää mitä siellä piuhoissa kuuluisi olla, mutta kun en tiiä. Joku muu voisi mitata omastaan ja kertoa tulokset?
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Kyseinen mittaus menee hyvin spekseihin, ei ongelmaa anturissa.ahonen v kirjoitti:Mittailtu on. Kylmänä näytti 5,8 kilo ohmia, ulkona n. -6 astetta.
Sitten vähän lämmitin kuuilmapuhaltimella ja vastus alkoi pienentyä, tippui
n. 2 kiloon kunnes lopetin lämmityksen. Tuon taulukon perusteella 6kiloo olis
nolla astetta, eli näyttäs siis vähän väärin,muttei se kokonaan paskana ole...vai vaikuttaako noin pieni ero.
Eli ulkona reilu viis pakkasta ja ruisku luulee että on nollassa
Polttoaineen suihkutuksen ohjauyksikköön se piuha menee nastaan 11. mutta itse yksikköä en itse vielä ole avannut. Anturin päästä maata vasten mitattuna pitää näyttää jotain jännitettä o-12 voltin välillä ( anturi kiinni ). Ohjausyksikössä todennäköisesti rinnakkaisvastus anturin kanssa rinnan stapiloimassa heittoja. Olis joskus kiva piirtää tostakin kytkentäkuvat.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling