Nestehukka
Nestehukka
Elikkä Mb w124 200d -89 ja sellainen ongelma ilmennyt että pidempää matkaa ajettaessa nesteet häviää paisarista. Lämmöt pysyy 80-90 välissä ja tyhjäkäynnillä sit nostaa sinne asti et flekti lähtee pyörimään. Korkin välistä kuuluu pientä suhinaa. Nestetä ei mene öljyn sekaan eikä toisinpäinkään. Voisiko olla kannentiiviste sökönä vai tekisikö rikkoontunut vesipumppu moisia oireita. Paisarin korkki on uusi mutta ilmeisesti se ne nesteet tulee siitä ylivuotoputkesta pihalle. Auto ei savuta eli ei ainakaan pakoputkesta pihalle tule. Sit myös sellaisen oon huomannu et kun laittaa sisältä lämpöö hanikasta tulemaan niin kuuluu lurinaa kennosta.
Apua kaivataan!!!!
Apua kaivataan!!!!
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
No niin, vaihdoin sit termostaatin ja vesipumpun. Sen verran oli apua et lämmöt nousee paljon verkkaammin sinnne vähän yli 80 asteeseen ja pysyy siinä. Tyhjäkäynnillä nosti ennen aika nopiaa sinne asti et magneetti otti flektiin kiinni, mut nyt ei nosta 15 min tyhjäkäynnillä. Pitää vielä käydä rängyttelee pitempi matka ja kattoo pysyykö nesteet. Vanhassa pumpussa oli se juorureikä aika ryytyny et sieltä se on hukannu jonniverran sitä nestettä.
Nyt on mesee testattu ja tuli paisuntasäiliön ylivuotoletkusta nesteet pihalle kun ajoin koneen kuumaksi ja sit peltil ylläällä rängytin kaasua ja sit kun löysäsin kaasun ni pukkas sieltä nestettä oikein ryöppyämällä. Eli tiivisteen vaihto kenties edessä. Onko tuossa mersun kannen purkamisessa mitään kummempaa. Bensavehkeiden kanssa oon kyllä rassautunu mut en koskaan deiselin kantta aukonu. Mites sen kettingin löysäys ja se et pomppaako se alapäästä heleposti raattaalta jos löysää ylläältä... Jos sais pikkasen apuja....Kiitos ja Kuitti....
Itellä presiis samat oireet 200D:ssä ja tänään lähti vettä kulumaan oikein paljon. Tuohan on alumiinikantinen, osaako joku sanoa, pitääkö tuollainen aina koneistaa, vai voiko pahvin vaihdolla selvitä. Ja jos kansi on halki, niin mitäs sitten tehdään? Ei olis aikaa oikein kalustoa seisottaa, muuten joutuu hakemaan uuden pirssin ja laittamaan tämän kiertoon.