
vm. -90 w124 300d vapari ja hehkutuspropleema
vm. -90 w124 300d vapari ja hehkutuspropleema
Elikkäs yhtä äkkiä rupesi käyntiinlähtö oireilemaan kylmällä koneella. Lauantaina pesin auton ja jätin kuivamaan lämpimään halliin. Su kun olin lähtöä tekemässä niin kone käynnistyi vähän rykien, Kaikki 6 ei lähtenyt heti matkaan. Ajattelin että jossain vähän kosteutta ja ei muuta kuin kovaa ajoa. Nyt tänä aamuna oli lähtö taas vaikeaa eli tuntuu että hehkuissa on häikkää. Onko olemassa millaisia tapoja mitata että onko rele pimeänä/hehkuja mykkänä? Kun tuo ongelma tuli ihan puun takaa
[/list][/b]

Linjuri auto on maantien ässä...
Paljonkos tuli hintaa kaikkien hehkujen vaihdolle? Osat on vissiin n.75e, kauanko menee aikaa vaihtoon
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Hehkujen hinta oli tuo 75€. Lopulliseksi hinnaksi tuli noin 160€. työtä 1 tunti + osat (hehkut, muutama pätkä huohotinputkea ja polttoaineen palluuputket vaihettiin samalla kun huomattiin niiden olevan kohta kaput.)Multiviri kirjoitti:Paljonkos tuli hintaa kaikkien hehkujen vaihdolle? Osat on vissiin n.75e, kauanko menee aikaa vaihtoon
Imusarjaa piti käyttää pois edestä, helpotti hommaa huomattavasti. Kuulemma joku kirurgin taidot osaava vaihtaa hehkut iliman mitään irroittamista

Mutta taas on turvallisia talviaamuja mersulla edessä

Linjuri auto on maantien ässä...
Eikait siinä kovin kirurki tarvihe olla, minunki pienet hennot kädet mahtu esim. 200D:n hehkun piuhan paikalleen laittoon
Ja orsii- tais vaihella imusarja paikoillaan hehkut kolmisataseen...

www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Nuo on mukavia remontteja nuo kun samalla laitetaan vähän sitä sun tätä sieltä ja täältä.
Vähentää kummasti pitkässä juoksussa korjaamokäyntejä ja parantaa toimintavarmuutta. Toisaalta olen kyllä kuullut että jotkut ajattelevat sen näinkin
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Wq3aUQLr ... re=related[/youtube]
Vähentää kummasti pitkässä juoksussa korjaamokäyntejä ja parantaa toimintavarmuutta. Toisaalta olen kyllä kuullut että jotkut ajattelevat sen näinkin

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Wq3aUQLr ... re=related[/youtube]
® Mesen linttaklubi
Ei, ei hehkuvalo tehenyt mitään normaalista poikkeavaa. Tallista käynnistäessä (+22c) ryki jonkun verran ja seuraavana aamuna kartanolta lähtiessä (-5c) ryki huomattavasti pahemmin. Koulussa sitten mittailin noitahehkuja...ja palaneita löyty.
Nyt ollaan muuten jännän lähteillä kun ei aikaisemmin ollut tuommoisia rykimä
startteja. Vaikka ulkoa olen pistänyt tuonkin tulille, pakkastakin on ollut. Olen kyllä ollut semmoisessa käsityksissä että nuo hehkut ei paljoa varottele ennen hajoamistaan

Nyt ollaan muuten jännän lähteillä kun ei aikaisemmin ollut tuommoisia rykimä



Linjuri auto on maantien ässä...
Joo ja kun asentajan kanssa jutustelee koko ajan ja kaikki tapahtuu yya hengessä niin homma toimii ja ei tule yllätyksiäArto N kirjoitti:Nuo on mukavia remontteja nuo kun samalla laitetaan vähän sitä sun tätä sieltä ja täältä.
Vähentää kummasti pitkässä juoksussa korjaamokäyntejä ja parantaa toimintavarmuutta.

Linjuri auto on maantien ässä...
Lainaan tätä topiccia kun ei viihti uutta tämän takia perustaa. Aiheena siis huono käyntiinlähtö ja autona 300dt. Eli aina kun kylmänä laittaa käyntiin niin pitää hehkuttaa kahesti ja siltikin rykii ja yrittää sammua (sammuukin jos ei pidä kaasua). Lohkolämmitin auttaa tähän ongelmaan mutta ei kai sitä plussa kelillä pitäis tarvita. Hehkut on kuukaus-pari sitten vaihettu ja kaikki näytti 1.3 luokkaa vastusta. Ilmaa polttoaineputkissa menee pari kuplaa heti kun auton laittaa käyntiin mutta kun on pitäny lämmityksessä niin ei tuo juurikaan vaikuta. Ilman hehkutusta ei viitti etes yrittää käynnistää vaikka olis vajaan puoli tuntia ollu parkissa kun sillon se lähtö on mitä on.
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
Mittaa vielä kertaalleen ne hehkut ja varmista että kaikille tulee myöskin virta.Yks osasyy voi olla huonot suutnkärjet,väljä kone taikka ajotus pumpulta pielessä. Savuaako pahasti kun lähtee käymään ja minkä väristä? Kerran oli samaa ongelmaa yhessä 200reessä ja siinä kanto venttiilit hivenen olikohan seetit jo niin kuluneet... 

C250TDT -98
Kansi on pari vuotta sitten vaihettu uuteen ja samalla myös nokka ja kaikki muu kuluva. Venttiileistä en oo varma onko niitä vaihettu. Suuttimet vois melkein käyttää penkissä. Kone ei oo kovin väljä ku ei huohota ainakaan tyhjäkäynnillä ollenkaan. Ajotus on 22 Jykk (pumppu on ppd 7mm elementeillä). Savuaa se sitten jonkun verran harmaata kun lähtee käyntiin. Ei kovin hirveesti kuitenkaan. Paljonko hehkuille muuten piti tulla virtaa? 15-20A?orsii- kirjoitti:Mittaa vielä kertaalleen ne hehkut ja varmista että kaikille tulee myöskin virta.Yks osasyy voi olla huonot suutnkärjet,väljä kone taikka ajotus pumpulta pielessä. Savuaako pahasti kun lähtee käymään ja minkä väristä? Kerran oli samaa ongelmaa yhessä 200reessä ja siinä kanto venttiilit hivenen olikohan seetit jo niin kuluneet...
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
En kyllä ite ekana menis hehkuja epäilemään. Boschin hehkut vieläpä. Relehän maksaa uutena melko paljon mutta voisin jostakin varaosaautosta kokeilla. En haluais ihan heti uskoa että vika olis venttiileissä/seeteissä. Ennakkoa ei ainakaan ole liikaa. Ei käy niin karkeasti. Suuttimet olis kyllä melko helppo kokeilla penkissä. Mutta lähetään nyt hehkureleestä liikkeelle.dealer kirjoitti:Jjjoo, jos tuo on hehkutuksen loppuvaiheessa mitattu.Eli jos yhteensä tulee 45A luokkaa niin yks pimeenä?
Aluksi saattaa tuon verran mennä kolmellekin hehkulle.
Olisikohan vika releessä kun hehkut on noin vasta vaihdettu.
Edit: Niin ja hehkun valo ei pala muuta kun sillon kun pitääkin.
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
En usko että se liian myöhäselläkään olis. Ainakaan niin paljoa että noin huonosti lähtis. En oo pystynyt hehkujen ottamaa ampeerimäärää mittaamaan kun ei tuo halppismittari riitä kun 10A asti
Eihän lohkolämmityksen pitäis vaikuttaa jos tuo kaikki ilmavuodosta vaan johtuis? Tosin ei sitä ilmaa paljoa mene..

W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
Ei oo vielä innostanut mennä auton alle räpeltämään polttoaineputkia. Hehkujen jännitteet mittailin ja kaikille tuli 10.5 volttia. Vähälle kuulostaa. Laitoin auton käyntiin ja pidin vähän aikaa. Sammutin ja mittasin hehkureleelle tulevasta päävirtakaapelista niin se näytti yli 13V. Ja sitten samantien mittasin hehkut niin näytti 11V. Ja mittauspaikka oli sitten hehkun päästä. Olis vaan riittävä virtamittari..
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6