Öljyä paisarissa, TÄ.......
Öljyä paisarissa, TÄ.......
Privjet!
Kyseessä siis w124 300TD 24V -95 OM606 aj. 320000km, huippukunnossa mutta...........
Alko ihmetyttämään tuo musta mönjä jäähytysjärjestelmän paisuntasäiliössä... Oireita ei oikeastaan ole minkään näkösiä..
Ei keitä/nouse lämmöt
Ei Kupli paisari vaikka kuinka kaasuttelee
Ei ole öljy epätavallisen väristä
Ei syö nestettä/Eikä öljyä= (nojoo vähän kuuluu syyäkki)
Ei tulemustaa eikä valkosta savua, meni kehuilla päästöistä läpi
Mikä tuon nesteen värjääntymisen vois aiheuttaa?
Ei tuo menoa haittaa mutt kyll se vähän alkaa ihmetyttämäänkö mustana paisari... Kilsoja alkanu tuleen meleko kiitettävästi työn takia ni alkaa huomaamaan kaikkea pientä vikaa, miten tuo vakkari, kuuluuko se kaasupoljin silleen nykiäkkö sen lyöpi päälle? eli ylöspäin viikseä?
Tuon paisarin jo kertaallen olen ottanu irti ja puhistanu ehkä noin 4000km sitte ja löin puhtaat nesteet mutt nyt ne on taas samannäköset..?
Ikuinen kysymys: palion pitäs viiä sataselle normi matkaajos?
Kyseessä siis w124 300TD 24V -95 OM606 aj. 320000km, huippukunnossa mutta...........
Alko ihmetyttämään tuo musta mönjä jäähytysjärjestelmän paisuntasäiliössä... Oireita ei oikeastaan ole minkään näkösiä..
Ei keitä/nouse lämmöt
Ei Kupli paisari vaikka kuinka kaasuttelee
Ei ole öljy epätavallisen väristä
Ei syö nestettä/Eikä öljyä= (nojoo vähän kuuluu syyäkki)
Ei tulemustaa eikä valkosta savua, meni kehuilla päästöistä läpi
Mikä tuon nesteen värjääntymisen vois aiheuttaa?
Ei tuo menoa haittaa mutt kyll se vähän alkaa ihmetyttämäänkö mustana paisari... Kilsoja alkanu tuleen meleko kiitettävästi työn takia ni alkaa huomaamaan kaikkea pientä vikaa, miten tuo vakkari, kuuluuko se kaasupoljin silleen nykiäkkö sen lyöpi päälle? eli ylöspäin viikseä?
Tuon paisarin jo kertaallen olen ottanu irti ja puhistanu ehkä noin 4000km sitte ja löin puhtaat nesteet mutt nyt ne on taas samannäköset..?
Ikuinen kysymys: palion pitäs viiä sataselle normi matkaajos?
Oisko joskus vuotanu kannentiiviste ja sit sen myötä jääny öljyä järjestelmään. Jos ei kerran syö öljyä niin joku tommonen siinä on pakko olla.
Ite oon päässy matkassa parhaimmillaan 6.5l/100km mut jos vähä reilummin päästää niin menee joku 7l
Ite oon päässy matkassa parhaimmillaan 6.5l/100km mut jos vähä reilummin päästää niin menee joku 7l
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
No huhhuh kylläpä syö paljon... itellä on nelivaihteine, en oo varma onko saanu lisävarusteena 5v lootan.

Oiskohan satkun vauhdissa jotain 2500 kierroksia ehkä...

Oiskohan satkun vauhdissa jotain 2500 kierroksia ehkä...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
joo sedani on. Ihan on normaalin oloset kiekat 

www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Mulla alako tuosa oulun reissulla taannoin kans öljyä eksymään paisariin just vastaavan laisessa moottorisa. (Om606.910)
Mittatikusa ei kulumista huomaa, mutta kun puhistaa paisarin, niin semmonen 100km ja säiliö taas ihan musta. Se kun on korkein kohta tuo paisuntasäiliö ja öljy kelluu nesteessä, niin sen tähen pienikin määrä sotkee jäätävästi.
Ens viikolla kansi pois omasta.
Mittatikusa ei kulumista huomaa, mutta kun puhistaa paisarin, niin semmonen 100km ja säiliö taas ihan musta. Se kun on korkein kohta tuo paisuntasäiliö ja öljy kelluu nesteessä, niin sen tähen pienikin määrä sotkee jäätävästi.
Ens viikolla kansi pois omasta.

-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Huuhtele jäähdytysjärjestelmä soodalla. Se poistaa kalkin ja ruosteen
kennoista ja parantaa lämmitystä ja moottorin jäähtymistä.
Ohje: Tyhjennä ensin jäähdytin ja moottorilohko kokonaan ja täytä sitten
vedellä ja 300 grammalla soodaa. Anna käydä ilman jäähdytinnesteen
korkkia niin, että seos alkaa kiehua. Pudota kierroksia ja anna käydä 15-
20 minuuttia. Tyhjennä ja huuhtele järjestelmä huolellisesti niin, että vesi
ei tunnu liukkaalta.
Laita uutta jäähdytinnestettä ja *tislattua* vettä puolet ja puolet.
viewtopic.php?t=24795
kennoista ja parantaa lämmitystä ja moottorin jäähtymistä.
Ohje: Tyhjennä ensin jäähdytin ja moottorilohko kokonaan ja täytä sitten
vedellä ja 300 grammalla soodaa. Anna käydä ilman jäähdytinnesteen
korkkia niin, että seos alkaa kiehua. Pudota kierroksia ja anna käydä 15-
20 minuuttia. Tyhjennä ja huuhtele järjestelmä huolellisesti niin, että vesi
ei tunnu liukkaalta.
Laita uutta jäähdytinnestettä ja *tislattua* vettä puolet ja puolet.
viewtopic.php?t=24795
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Soodalla ja teollisuus pesuainetta joku 20%.Peteeee kirjoitti:Juujuu entiä perskeles.. millä sait JuhoL puhistettua hyvin järjestelmän?
Jaa et kansiremppaan meinaat rueta.. pistähän viestiäkö oot aukassu ja kerro mitä löyty![]()
Oisko muilla mitään ehotuksia????? millä puhistaa jne? samankaltaisia oireita?
Jarkko N luin tuolta muilta foorumeilta ett tuo sooda ei sopis alumiinikantisille vehkeille? ja näishä on alumiiniset kannet, vai?
Soodallahan nuo osien pesukonneisaki putsataan ja emmää oo ainakaan kuullu mistän haavereista. Se pittää vaan huuhella kunnolla poikkeen ettei jää "mätänemää".
Juu kyllä mun on pakko avata. Ei tuolla ajella vihti.

-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Juu, sooda syövyttää alumiinia. Siksi puhdistus on lyhyt ja pitää huuhdella hyvin.Peteeee kirjoitti:Jarkko N luin tuolta muilta foorumeilta ett tuo sooda ei sopis alumiinikantisille vehkeille? ja näishä on alumiiniset kannet, vai?
Jos epäilyttää, niin uskoisin astianpesuaineillakin lähtevän puhtaaksi.
Tosin niissäkin voi kai olla soodaa (natruimkarbonaattia).
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Juujuu, pitääpä puhistaakko pääsee pohojoseen takasi..
JuhoL oos sulla sitt jotaki pahempiaki oireita kerta ei ajjaa kehtaa entäkö vain että sotkee paisarin?
Tietääkö kukaan sanoa tosta vakionopeuden säätimestä ett miten sen pitäs toimia oikein... eli jos viikseä nostaa ylöspäin ni pitäs jäähä esim 100seen.. tämä jää joskus mut yleensä alkaa tosi hiljaa laskemaan nopeus.. ja sillonko laittaa vakkarin päälle ni kaasupolin alkaa tekeen edesttakasta liikettä noin 3cm liikeraddalla? normaalia?
JuhoL oos sulla sitt jotaki pahempiaki oireita kerta ei ajjaa kehtaa entäkö vain että sotkee paisarin?
Tietääkö kukaan sanoa tosta vakionopeuden säätimestä ett miten sen pitäs toimia oikein... eli jos viikseä nostaa ylöspäin ni pitäs jäähä esim 100seen.. tämä jää joskus mut yleensä alkaa tosi hiljaa laskemaan nopeus.. ja sillonko laittaa vakkarin päälle ni kaasupolin alkaa tekeen edesttakasta liikettä noin 3cm liikeraddalla? normaalia?
Konetiskiaineissa on soodaa, eli kannattaa huuhtoa moneen kertaan.Peteeee kirjoitti:Juujuu, pitääpä puhistaakko pääsee pohojoseen takasi..
JuhoL oos sulla sitt jotaki pahempiaki oireita kerta ei ajjaa kehtaa entäkö vain että sotkee paisarin?
Tietääkö kukaan sanoa tosta vakionopeuden säätimestä ett miten sen pitäs toimia oikein... eli jos viikseä nostaa ylöspäin ni pitäs jäähä esim 100seen.. tämä jää joskus mut yleensä alkaa tosi hiljaa laskemaan nopeus.. ja sillonko laittaa vakkarin päälle ni kaasupolin alkaa tekeen edesttakasta liikettä noin 3cm liikeraddalla? normaalia?
Vakionopeudensäätimen ei kuulu pumppailla. Siellä on jossain vikaa.
Ohjainlaatikosta kannattaisi vaihtaa elektrolyyttikondensaattorit eli elkot
ja lämmittää kaikki juotokset. Juotoksia on paljon piirilevyllä. Jos ei
tokene, niin vika on muualla.
Se kaasupoljin saattaa painua pohjaan ja sitten on vitsit vähissä, jos
jarrut eivät toimi kunnolla. Itsellä kerran tuuppasi kaasun pohjaan. Tämä
vika ja nykimiset korjaantuivat elkojen vaihdolla ja juotosten lämmityksellä.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Juu, puutarhaletku kiinni ja antaa valua pitkään. Valutus kuuluu tehdäPeteeee kirjoitti:Jarkko N , mite tuon huuhtelun kanssa? kestääkö tonne järjestelmään jollaki letkulla verkostosta vettäkö huuhtelee? esim jollaki prkl puutarhaletkulvai häätyykö se tehä niin ett joka kerta lyöpi puhtaat veet ja aijjaa jonkun aikaa ja toistaa nii monta kertaa ettei ole enää saippuamaista vettä++??
vastavirtaan eli eri suuntaan kuin jäähdytysneste yleensä kiertää.
Puhdistuksen voi tehdä parikin kertaa, jos ekalla kertaa tulee kovasti
roskaa. Välissä voi ajaa hetken aikaa. Kun lopuksi laittaa uudet aineet,
kannattaisi vaihtaa termostaatti, jos se on yli 5 vuotta vanha. Ne kun
väsyvät vanhemmiten ja talvella on hiukan kylmempi ajella. Samalla
voi tarkistaa letkujen kunnon. Jos on halkeamia, niin vaihtoon.
Kannattaa katsoa, että jäähdytinneste on moottoriin sopivaa tyyppiä ja
mieluusti käyttää tislattua vettä. Suomalainen vesijohtoverkon vesi on
yleensä kyllä niin kalkitonta, ettei järjestelmä kovasti kalkkiinnu. Mutta
kun pesee auton, niin ne pienet vaaleat tahrat ovat juuri kalkkia.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Joo tulipa tossa ajankuluksi tehtyä tommonen hätäpuhistus reissunpääl.. paisari pois ja pois ne töhnät, tai ainaki enimmät sieltä pois, oli siel aika kerros öljyä
ihan puhtaaksi oli mahdoton saaha pelkällä vee'llä..
No nyt näkee toss kotimatkalla about 1400km ett kuinka nopeaa sitä öljyä sinne kerääntyy ja kuinka palion ku o puhasta nestettä...
Korttteeriinko pääsee ni puhistaa sitt kunnolla tuo järjestelmä jollaki tehokkaalla aineella ja siihe viel nelipyöräsuuntaus ni eiköhä pitäs taas mesellä muutama kilsa vaihtua

No nyt näkee toss kotimatkalla about 1400km ett kuinka nopeaa sitä öljyä sinne kerääntyy ja kuinka palion ku o puhasta nestettä...
Korttteeriinko pääsee ni puhistaa sitt kunnolla tuo järjestelmä jollaki tehokkaalla aineella ja siihe viel nelipyöräsuuntaus ni eiköhä pitäs taas mesellä muutama kilsa vaihtua

Nyt sain puhistettua jäähytysjärjestelmän suht hyvin.. termostaattia tosin en käyttäny irti mutt kaikki letkut jne, ja laskin vettä kunnolla läpi...
Kyllä sieltä aika palion paskaa lähti (öljyä yms) puhistusaineena käytin STP Radiator Cleaneria mikä laitettiin suoraan paisariin... ei minusta oikeen ollu tehokas mutt joo kyll sielt enimmät nyt luulis lähteneen..
No kohta sen näkee ett kuinka sitä vielä kertyy..
Kyllä sieltä aika palion paskaa lähti (öljyä yms) puhistusaineena käytin STP Radiator Cleaneria mikä laitettiin suoraan paisariin... ei minusta oikeen ollu tehokas mutt joo kyll sielt enimmät nyt luulis lähteneen..
No kohta sen näkee ett kuinka sitä vielä kertyy..
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740