Omituinen nokka-akselivaurio.

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29417
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Omituinen nokka-akselivaurio.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuva

Kuva

Kertokoon vian löytäjä tarkemmin....
wiimax.fi
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Nokkapyörän vastinpintako siitä on murentunu?Olisko joskus käytetty kohtuutonta väkivaltaa pyörää irroitettaessa vai miten tuo on mahdollista?Diesel escortin akselin olen nähnyt joka oli kolmesta kohtaa poikki eikä edes remmin katkeamisen syytä ollut.320d bemarin katkenneen kampiakselin olen nähnyt keskeltä 2sylinterin kiertokangen laakerikaulaa oli katkennut siis aivan keskeltä veivin silmukka piti akselin kasassa.Asiakas valitteli jotain kolinaa moottorista kun tämä löydös tehtiin.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Ketju liian tiukalla? :shock: voiko olla?
volkkarin vanha 6-kammiodieselin nokka oli kerran neljässä osassa kun hihnasta tuli silestone 740 volvossa..
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Tämmöstä löyty, auto oli kuulema sammunu ajosta, sen jälkheen huonosti käynthiin ja kierroksia piti olla 1500 että pysy käynnissä. No ajotushan oli poissa oikeasta ja ko aloin kattehleen tarkemmin niin huomasin tuon murtuman :shock:
Tavaraa häipyny varhmaan pari neliösenttiä ja romut tietenki missä lie öljypohjassa :roll: Tuon lisäksi oli vielä pumpun reikä lohenu ainaki yhestä kohtaa, sieltäki puuttu palanen.

Mikäkhään tuomosta aiheuttanu :?: Ja minkhään lainen huuhtelu pitäs konheele tehä? Niinko sisäpuolele....

Nii, konehan oli 603 vapari.
Avatar
peehoo7
Viestit: 326
Liittynyt: 15.10.2005 1:39
Paikkakunta: KEMPELE

Viesti Kirjoittaja peehoo7 »

Ei kai tuommoista jälkeä tule kuin valmistusviasta tai joskus remontoidessa murjottu vetämällä pyörä väkisin kiinni vaikka kohta ei ole aivan oikea. Palat näyttäis olevan niin isoja etteikai ne enää mitään merkkaa jos ovat öljypohjaan asti jo kerenneet.
Se toimii jos liikkuu tai pörisee.
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Niin liekö lähteny yhtenä kappahleena....
Öljyä ko kokkeilin niin tuntu olevan hitusta seurassa :shock:
Oiskaan kopsinu venttiilit mänthiin jo? Oli nimittäin se nokan merkki jotaki 15 EYKK
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7228
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Oiskohan jakoketju vaihettu joskus ja niitattu hakkaamalla niitti läjään ratasta vasten.

Muutaman OM60x sarjan koneen olen aukonut joista on ketju hypänny.. Venttiilit uusiksi.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Mullekin on soiteltu tapauksesta ja kyselty uutta ketjun lukkoa... ketjua ei aiota vaihtaa, koska on vasta vaihettu :x . Eli oisko siinä syy-yhteyttä Mika T: n arvioimaan ketjun niittaus menetelmään :?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”