suodatinjalka om601

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
JUSSI.K
Viestit: 17
Liittynyt: 10.9.2012 19:12
Paikkakunta: raahe

suodatinjalka om601

Viesti Kirjoittaja JUSSI.K »

terve. elikkä tuli nyt semmonen ongelma että mersu vuotaa öljyä melko runsaasti siitä mistä lähtee ne öljyn lauhuttimen putket niin ylimmän lähdön päällä on semmonen tulppa joka on ceekerillä kiinni niin vuotaa siitä paljon minkälainen tiiviste siinä on ja mykä virka sillä koko osalla on siinä suodatin jalassa joku aikasemmin tukkinut lauhuttimen putket ja lauhutin poistettu auto on ollut mulla puoli vuotta ja muuten toiminut hyvin mutkun käytin nuo putket pois edestä kun vaihdoin starttin hiilet
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

paasnyoikeenkuva :shock: en pääsny oikeen jyvälle vielä että mikä sielä on tukittuna :? Ehkä joku muu kyl saa hetikin kiinni juonesta kunhan malttaa oottaa.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
JUSSI.K
Viestit: 17
Liittynyt: 10.9.2012 19:12
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja JUSSI.K »

ei nyt pysty kuvaa laittamaan. mutta siis öljyn lauhdutin otettu pois ja ne letkut tukittu mutta siitä ei nyt aikasemmin oo ollut ongelmia.ja se mistä nyt vuotaa niiin suodatin jalan päällä on semmonen sokia kiinni ceekerillä ja sieltä välistä vuotaa heti kunnolla kun laittaa käyntiin
JUSSI.K
Viestit: 17
Liittynyt: 10.9.2012 19:12
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja JUSSI.K »

niin ja onko yleensä 200 dssä öljynlauhutinta vai onko tuossa 300 sen suodatin jalka auto on turbotettu jo veholla stt sarjalla

tuossa nyt muuten vaan autosta kuva [/img][/url]
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29112
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole vakiona kennoa.
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Normaalikokoonpanossa on tavallinen O-rengas tiivisteenä. Ehkä ne kaksi letkua kannattaisi kytkeä yhteen, eikä laittaa tulppaa siihen ?
JUSSI.K
Viestit: 17
Liittynyt: 10.9.2012 19:12
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja JUSSI.K »

joo en oo aikasemmin huomannut edes että ne on vaan tulpattu molenmat eihän siinä kierrä sillon öljy ja näköjään tuommosessa jossa ei oo koko kennua niin aivan erillainen suodatin jaka mutta osaako veskola sanua mikä virka sillä lätkällä on tai siis mitä sen alla on aattelin itse että onkos siinä joku termari systeeemi
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Suodatinjalan alempaan reikään kun kurkistaa, siellä näkyy tosiaan se termostaatti, joka estää kierron jäähdyttimen kautta kunnes lämpö on tarpeeksi.

O renkaaksi kannattaa laittaa se vihreästä materiaalista valmistettu, se on jotenkin parempi. Koosta ei valitettavasti ole mitään havaintoa, mutta juuri oikean kokoinen siihen pitäisi saada.
JUSSI.K
Viestit: 17
Liittynyt: 10.9.2012 19:12
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja JUSSI.K »

joo kiitokset kaikille vastanneille
JUSSI.K
Viestit: 17
Liittynyt: 10.9.2012 19:12
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja JUSSI.K »

no niin vika löytyi eli sinne on jossain vaiheessa ilmestynyt STT:n öljynlaudutin sarja ja siinä olevasta termarista kusi

mutta vielä vähän ihmetyttää kun jotkut puhuu että suodatinjalan ja lohkon välissä ois o rengas ei mulla ollut kun paperi tiiviste siinä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29112
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Paperitiiviste on.
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

O-rengas on jäähdyttimen putken ja suodatinjalan välissä. Lohkon ja suodatinjalan välissä toki on tavallinen "pahvi"tiiviste. Ekassa viestissä kyseltiin lauduttimen putken tiivistettä.
JUSSI.K
Viestit: 17
Liittynyt: 10.9.2012 19:12
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja JUSSI.K »

Kuva

joo tuossa on vielä kuva siitä jalan välissä olevasta laipasta nyt jätän sen vähäksi aikaa ainakin pois että pääsee töissä kulkeen kun ei oo tuohon lauhdutinta ehyttä

Kuva

tuo mikä on ympyröity niin se on se osa mitä alunperin metsästin eilen oli vaan niin paskanen ja ahas koko homma öljyä valu melko paljon kun käyntiin laitto
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Jaa, tuommoinen. :shock: En heti keksinyt mikä se ceekeri oli. :oops:

Onko takapuolelta kuvaa? Meneekö sinnekin joitain kanavia noilta putkilta? Tuon tulpan takana voisi olla justiinsa se edellämainittu termostaatti, joka päästää öljyä jäähdyttimelle vain, kun ne kuumuvat tarpeeksi.

Varmaan purattaa tuon lukkorenkaan ja tulpan pois, että näkee, millainen tiiviste siellä majailee. Tuotahan ei EPC:stä löydy.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
JUSSI.K
Viestit: 17
Liittynyt: 10.9.2012 19:12
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja JUSSI.K »

joo oli siinä kanavat ja termostaattikin löyty

ja mersu pelaa taas ei sitä pystynytkään välistä pois jättää. kaikkia ylläreitä ollut tässä mersussa kun turbotettu ja kaikki räpeltänyt ja mitä muuta!!
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei ollutkaan turbon suodatinjalka kyseessä vaan tuollainen adapteri. :D
JUSSI.K
Viestit: 17
Liittynyt: 10.9.2012 19:12
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja JUSSI.K »

niinpä aina tulee uusia osia vastaan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”