
Jäähdyttimen flekti
Jäähdyttimen flekti
En tiedä, kuuluuko tämä tähän osioon, mutta kokeillaan. Eli minun 260E-89:ssä on visko-flekti ja haluaisin vaihtaa sähköllä toimivaksi, koska haluan sisälle kytkin ohjauksen, lämpökytkimen lisäksi. Voikö sähköfektin laittaa heittämällä viskon tilalle mekaanisesti? 

MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Ehkä ei ihan heittämällä mene:
- noissa sähköflekti -mersuissa se magneetti on vesipumpun ympärillä, no pikku sovittelulla kait onistuu..irtonainen palikkahan se on
- 260:ssä ja esim. 200D:ssä on tuulettajan siipien lavat päinvastoin...siis jos laitat noi jälkimmäiset...se puhaltaa
...muistaakseni oli näin 
- noissa sähköflekti -mersuissa se magneetti on vesipumpun ympärillä, no pikku sovittelulla kait onistuu..irtonainen palikkahan se on
- 260:ssä ja esim. 200D:ssä on tuulettajan siipien lavat päinvastoin...siis jos laitat noi jälkimmäiset...se puhaltaa


They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Saisko vähän tarkennusta, ei mennyt ihan jakeluun minun päässä.Lucky-Dog kirjoitti:Ehkä ei ihan heittämällä mene:
- noissa sähköflekti -mersuissa se magneetti on vesipumpun ympärillä, no pikku sovittelulla kait onistuu..irtonainen palikkahan se on
- 260:ssä ja esim. 200D:ssä on tuulettajan siipien lavat päinvastoin...siis jos laitat noi jälkimmäiset...se puhaltaa...muistaakseni oli näin

MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Sivonen kirjoitti:No ei muuta kun visko takavasemmalle ja kokeilet jaksaako se ilmastoinnin flekti hoitaa jäähytyksen... Eikös se aika iso ole sekin? Luulisi puhalluksen riittävän.
Ja taas mersu kulukee kovempaa kun on kilo vähemmän painoa.




MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Minulla ollu sama rojekti mielessä ässässä.
Tuolla toisella voorumilla oli joskus sellane mies muistaakseni kuin "Capriceman"
Hän teki moisen virityksen ja oli netissä hyvänä PDF-tiedostona projektikuvaus...
Edit. löysin moisen.. http://137.163.30.69/capriceman/fan.pdf
Tuolla toisella voorumilla oli joskus sellane mies muistaakseni kuin "Capriceman"
Hän teki moisen virityksen ja oli netissä hyvänä PDF-tiedostona projektikuvaus...
Edit. löysin moisen.. http://137.163.30.69/capriceman/fan.pdf
Itse luin jo pari vuotta sitten Capricemanin flektiohjeet, mutta itsellä ei ole tarkoitus rakentaa kyseistä kytkentää vaan alkuperäinen sähköflekti viskon tilalle jos se vaan on mahdollista.styke kirjoitti:Minulla ollu sama rojekti mielessä ässässä.
Tuolla toisella voorumilla oli joskus sellane mies muistaakseni kuin "Capriceman"
Hän teki moisen virityksen ja oli netissä hyvänä PDF-tiedostona projektikuvaus...
Edit. löysin moisen.. http://137.163.30.69/capriceman/fan.pdf
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Terve,
Saisiko sitten tuota 103:n siipiosaa sitten yhdistettyä 102:n napaosaan, niin... Viskovehkeessähän on keskellä hirveä reikä, johon visko tulee. Magneettikampe on periaatteessa umpinainen paitsi että keskellä on laakeri, jonka varassa siivet pyörivät, kun magneetti ei ole kytkettynä.
t.
Risto
M102:ssa ja OM601:ssa tuulettimen hihnapyörä (vesipumppu) pyörii eri suuntaan kuin M103:ssa ja siksi siivet on muotoiltu justiinsa päinvastoin.mjo33400 kirjoitti:Saisko vähän tarkennusta, ei mennyt ihan jakeluun minun päässä.
Saisiko sitten tuota 103:n siipiosaa sitten yhdistettyä 102:n napaosaan, niin... Viskovehkeessähän on keskellä hirveä reikä, johon visko tulee. Magneettikampe on periaatteessa umpinainen paitsi että keskellä on laakeri, jonka varassa siivet pyörivät, kun magneetti ei ole kytkettynä.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Roistollahan löytyi havainnolliset kuvat aiheeseen..
...toinen pyörii myötäpäivään (200D,230E jne) ja toinen vastapäivään (260 / 300 E)
Notta asia olisi mahdollisimman epäselevä...jos laitat 260E:stä siivet Winkan keulalle, niin se peruuttaa

Yksinkertaisin ratkaisu taitaisi olla tuo Sivosen ehdottama erillinen sähkötoiminen tuuletin.


Notta asia olisi mahdollisimman epäselevä...jos laitat 260E:stä siivet Winkan keulalle, niin se peruuttaa


Yksinkertaisin ratkaisu taitaisi olla tuo Sivosen ehdottama erillinen sähkötoiminen tuuletin.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Jos kyseessä on MB:n originaali siivet, niin vastaus on ei.
Kuten roisto tossa edellä selitti:
- MB:n sähköflektisissä siivet ovat yhtä ja samaa pakettia
- visco versiossahan ne siivet saa irrotettua.
Kuten roisto tossa edellä selitti:
- MB:n sähköflektisissä siivet ovat yhtä ja samaa pakettia
- visco versiossahan ne siivet saa irrotettua.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Kato perhana, en huomannutkaan roiston vastausta.Lucky-Dog kirjoitti:Jos kyseessä on MB:n originaali siivet, niin vastaus on ei.
Kuten roisto tossa edellä selitti:
- MB:n sähköflektisissä siivet ovat yhtä ja samaa pakettia
- visco versiossahan ne siivet saa irrotettua.

Nyt täytyy vaan hankkia sähköflektin runko ja ruveta miettimään
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Tietysti jos löytäisi vastaavat puhaltimet jotka ovat edessä ja asentaisi ne syylärin taakse....imemään



They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Jees. Monesti nuo siipiprofiilit on erilaiset imevässä ja puhaltavassa ja jos puhaltavan heittää semmoisenaan moottorin puolelle, niin teho voi tippua.Lucky-Dog kirjoitti:Tietysti jos löytäisi vastaavat puhaltimet jotka ovat edessä ja asentaisi ne syylärin taakse....imemään![]()


Eipä tässä lätinässä mitään järkeä ole mutta...

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Tuommoista minäkin aikoinaan suunnittelin mutta tila ei riittänyt ja nyt on etupuolella puhaltamassa yksi flekti jota ohjataan ylävesiletkun päässä olevalla anturilla - muistaakseni 92 asteinen.Lucky-Dog kirjoitti:Tietysti jos löytäisi vastaavat puhaltimet jotka ovat edessä ja asentaisi ne syylärin taakse....imemään![]()
Tuossa huono kuva:

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.