Jäähdyttimen flekti

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 493
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Hyvinkää

Jäähdyttimen flekti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

En tiedä, kuuluuko tämä tähän osioon, mutta kokeillaan. Eli minun 260E-89:ssä on visko-flekti ja haluaisin vaihtaa sähköllä toimivaksi, koska haluan sisälle kytkin ohjauksen, lämpökytkimen lisäksi. Voikö sähköfektin laittaa heittämällä viskon tilalle mekaanisesti? :oops:
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Ehkä ei ihan heittämällä mene:
- noissa sähköflekti -mersuissa se magneetti on vesipumpun ympärillä, no pikku sovittelulla kait onistuu..irtonainen palikkahan se on
- 260:ssä ja esim. 200D:ssä on tuulettajan siipien lavat päinvastoin...siis jos laitat noi jälkimmäiset...se puhaltaa :lol: ...muistaakseni oli näin :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Eikös se olisi ihan helpointa laittaa normaali sähköflekti siihen ja unohtaa remmivetoiset... :roll:

Minulla on seat ipitsan flekti 280E:ssä eikä lämpöongelmia ole (ainakaan vielä ollut).
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 493
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Lucky-Dog kirjoitti:Ehkä ei ihan heittämällä mene:
- noissa sähköflekti -mersuissa se magneetti on vesipumpun ympärillä, no pikku sovittelulla kait onistuu..irtonainen palikkahan se on
- 260:ssä ja esim. 200D:ssä on tuulettajan siipien lavat päinvastoin...siis jos laitat noi jälkimmäiset...se puhaltaa :lol: ...muistaakseni oli näin :roll:
Saisko vähän tarkennusta, ei mennyt ihan jakeluun minun päässä. :oops:
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 493
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Sivonen kirjoitti:Eikös se olisi ihan helpointa laittaa normaali sähköflekti siihen ja unohtaa remmivetoiset... :roll:

Minulla on seat ipitsan flekti 280E:ssä eikä lämpöongelmia ole (ainakaan vielä ollut).
Toki voinhan käyttää ilmastoinnin flektiä pakko-ohjauksella. :lol:
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

No ei muuta kun visko takavasemmalle ja kokeilet jaksaako se ilmastoinnin flekti hoitaa jäähytyksen... Eikös se aika iso ole sekin? Luulisi puhalluksen riittävän.

Ja taas mersu kulukee kovempaa kun on kilo vähemmän painoa. :shock:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 493
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Sivonen kirjoitti:No ei muuta kun visko takavasemmalle ja kokeilet jaksaako se ilmastoinnin flekti hoitaa jäähytyksen... Eikös se aika iso ole sekin? Luulisi puhalluksen riittävän.

Ja taas mersu kulukee kovempaa kun on kilo vähemmän painoa. :shock:
:lol: :lol: :lol: Toki voihan sen vanhankin jättää paikalleen, kun on tämmöinen tykki kysymyksessä. :wink: .
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
styke
sunni-meseläinen
Viestit: 234
Liittynyt: 01.10.2005 12:50
Paikkakunta: Wanda/Backas

Viesti Kirjoittaja styke »

Minulla ollu sama rojekti mielessä ässässä.
Tuolla toisella voorumilla oli joskus sellane mies muistaakseni kuin "Capriceman"
Hän teki moisen virityksen ja oli netissä hyvänä PDF-tiedostona projektikuvaus...
Edit. löysin moisen.. http://137.163.30.69/capriceman/fan.pdf
Chevrolet Corsica -92
Plymouth Duster -73
Kuva
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 493
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Capriceman on sitten sellainen kaveri, että kun hän aukaisee sanaisen arkkunsa niin kannattaa lukea tarkkaan, sieltä tulee asiaa aina. Huippukaveri. :lol:
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 493
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

styke kirjoitti:Minulla ollu sama rojekti mielessä ässässä.
Tuolla toisella voorumilla oli joskus sellane mies muistaakseni kuin "Capriceman"
Hän teki moisen virityksen ja oli netissä hyvänä PDF-tiedostona projektikuvaus...
Edit. löysin moisen.. http://137.163.30.69/capriceman/fan.pdf
Itse luin jo pari vuotta sitten Capricemanin flektiohjeet, mutta itsellä ei ole tarkoitus rakentaa kyseistä kytkentää vaan alkuperäinen sähköflekti viskon tilalle jos se vaan on mahdollista.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,
mjo33400 kirjoitti:Saisko vähän tarkennusta, ei mennyt ihan jakeluun minun päässä. :oops:
M102:ssa ja OM601:ssa tuulettimen hihnapyörä (vesipumppu) pyörii eri suuntaan kuin M103:ssa ja siksi siivet on muotoiltu justiinsa päinvastoin.

Saisiko sitten tuota 103:n siipiosaa sitten yhdistettyä 102:n napaosaan, niin... Viskovehkeessähän on keskellä hirveä reikä, johon visko tulee. Magneettikampe on periaatteessa umpinainen paitsi että keskellä on laakeri, jonka varassa siivet pyörivät, kun magneetti ei ole kytkettynä.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Roistollahan löytyi havainnolliset kuvat aiheeseen.. :lol: ...toinen pyörii myötäpäivään (200D,230E jne) ja toinen vastapäivään (260 / 300 E) :shock:

Notta asia olisi mahdollisimman epäselevä...jos laitat 260E:stä siivet Winkan keulalle, niin se peruuttaa :lol: :lol:

Yksinkertaisin ratkaisu taitaisi olla tuo Sivosen ehdottama erillinen sähkötoiminen tuuletin.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 493
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Käykö sähköflektin runkoon 260:sen siivet. Silloinhan se pyörii vastapäivään. :roll:
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Jos kyseessä on MB:n originaali siivet, niin vastaus on ei.

Kuten roisto tossa edellä selitti:
- MB:n sähköflektisissä siivet ovat yhtä ja samaa pakettia
- visco versiossahan ne siivet saa irrotettua.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 493
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Lucky-Dog kirjoitti:Jos kyseessä on MB:n originaali siivet, niin vastaus on ei.

Kuten roisto tossa edellä selitti:
- MB:n sähköflektisissä siivet ovat yhtä ja samaa pakettia
- visco versiossahan ne siivet saa irrotettua.
Kato perhana, en huomannutkaan roiston vastausta. :oops:
Nyt täytyy vaan hankkia sähköflektin runko ja ruveta miettimään
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Tietysti jos löytäisi vastaavat puhaltimet jotka ovat edessä ja asentaisi ne syylärin taakse....imemään :lol: :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Lucky-Dog kirjoitti:Tietysti jos löytäisi vastaavat puhaltimet jotka ovat edessä ja asentaisi ne syylärin taakse....imemään :lol: :lol:
Jees. Monesti nuo siipiprofiilit on erilaiset imevässä ja puhaltavassa ja jos puhaltavan heittää semmoisenaan moottorin puolelle, niin teho voi tippua. :( Pitäisi kääntää se siipiosa niin että se puoli, joka osoitti alunperin eteenpäin osoittaisi modauksenkin jälkeen eteenpäin. :D

Eipä tässä lätinässä mitään järkeä ole mutta... :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Lucky-Dog kirjoitti:Tietysti jos löytäisi vastaavat puhaltimet jotka ovat edessä ja asentaisi ne syylärin taakse....imemään :lol: :lol:
Tuommoista minäkin aikoinaan suunnittelin mutta tila ei riittänyt ja nyt on etupuolella puhaltamassa yksi flekti jota ohjataan ylävesiletkun päässä olevalla anturilla - muistaakseni 92 asteinen.

Tuossa huono kuva:
Kuva
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 493
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Tollainen puhallin on minulla jo valmiina ( ilmastointi ) johon täytyy vaan tehdä lisäohjaus lisälämpöanturilla ja kytkimellä. Pääsee kaikkein helpoimmalla.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”