ST "tupsuttaa" tyhjäkäynnillä lämpinä...

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

ST "tupsuttaa" tyhjäkäynnillä lämpinä...

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

jaahas, nyt näyttää käyneen niin että lavetti ryskyttää tyhyjäkäynnillä lämpimänä niin että ottaa pattiin.... kulukuja on vielä ja huohotustakaan ei normista poikkeavasti ja tuo kiriä nokka on aiheuttanut aiemminkin jonkinmoista tutinaa muttei näin pahaa..... kylymänä ei tupsuta mutta lämpimänä aikalailla. Suattaahan siellä olla kankikin mutkalla muttei pitäis.....
Viimeksi muokannut XUX63, 03.6.2006 13:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4418
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Itellä Mynäpumppu EVO ivXXX,TEKEE SITÄ,JOS PARKISSA d:LTÄ HEITÄT n:LLE,NIIN kieRROkseT HiUkAn nouSEE..
t.NiMiM.PiTtÄäKöHuOlEsTuA..
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

voisko olla venttiili vikaa jos kylmänä pelaa ja kuumana tupsuttelee....joskus bensa vehkeissä oli sellaista ongelmaa....joudut vähän tutkimaan puristuksia.... :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1497
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Ohivuoto mittaus työn alle jos ei siellä ongelmaa niin pumpun ajoitus :roll: Viri pumppu on tarkempi ajoituksestaan kuin tavallinen :lol: Jako ketjun venymä muuttaa ajoitusta :shock:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Ajoituksesta puheen ollen paljonkohan ajoitus pitäisi olla jos laitta ykkösen putkeen sellaisen diiselin ajoitus lampun ja sillä kattelee... tuolla tuurnalla on sen verran työlästä....vois vaan joskus katella penkityksen lömassa ja kokeilla ajotusta...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Jossakin esim autodatan kirjoissa saattaa olla arvot lampun avulla tapahtuvaan ajoitukseen.Myös ajoituslampun mukana tulleissa lapuissa voi olla eri moottoreille ajoitukset.Kannattaa myös ottaa huomioon että arvot voi vaihdella lamppu kohtaisesti.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mikko K kirjoitti:Ohivuoto mittaus työn alle jos ei siellä ongelmaa niin pumpun ajoitus :roll: Viri pumppu on tarkempi ajoituksestaan kuin tavallinen :lol: Jako ketjun venymä muuttaa ajoitusta :shock:
Hiukan lisää empiiristä tutkimusta takana ja vatkaaminen ei ole jatkuvaa eli välillä humppaa ja välillä taas ei :shock: Mystistä :roll: Pitää tarkastaa tuo ketju/ajoitus seuraavaksi vaikka en ole vielä ohivuotoakaan mitannut. Ajattelin ettei se voi välillä vuotaa ja välillä ei.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Osta pensa-auto niin saat vaihdettua humppaamisen ihanaan rumbaan. :D Se on helepompaa vaihella tulupanjohtoja, virranjakajan kansia jne... :roll:

Jaa, kerrotaan nyt samalla mikä siinä on vikana, kun kerran suu avattiin. Siellä on nyt kulunut joutavakäyntipiirin suutin horoksi, lienet taas kaasutellut sitä viikonlopun paikoillaan? :lol:
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

XUX63 kirjoitti:
Mikko K kirjoitti:Ohivuoto mittaus työn alle jos ei siellä ongelmaa niin pumpun ajoitus :roll: Viri pumppu on tarkempi ajoituksestaan kuin tavallinen :lol: Jako ketjun venymä muuttaa ajoitusta :shock:
Hiukan lisää empiiristä tutkimusta takana ja vatkaaminen ei ole jatkuvaa eli välillä humppaa ja välillä taas ei :shock: Mystistä :roll: Pitää tarkastaa tuo ketju/ajoitus seuraavaksi vaikka en ole vielä ohivuotoakaan mitannut. Ajattelin ettei se voi välillä vuotaa ja välillä ei.
Ei kai se ketjukaan voi välillä venyä ja välillä ei... :wink:
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Voisko sielä pumpun perällä joku sähköhärpäke toimia ja olla toimimatta välillä. Mitäniitä oli ELR ja joku muu. :?:
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Ei pysty tällä pumpulla käyttämään nuita sähköhärpäkkeitä ensinkään. En tiiä liekkö syy pumpun herkkyydessä vaiko missä mutta sehän vasta humppaamista on jos tuon kaapeli erehtyy paikoilleen laittamaan :shock:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Otan osaa :!: :?
Meidän ST ei ees tupsuttele enää :lol:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”