Sylinterikansi otettiin irti syksyllä 2013. Venttiilit putsattiin, kansi hiottiin suaraksi -0,15mm, Männän päälliset putsattiin karstasta ja kaikki tiivisteet vaihrettiin. Kasauksen jälkeen hinattihi auto n. 700m päähän kartanolle ja huomasin, että D vaihde oli päällä koko ajan ja kaiken hyvän lisäksi autoa pakiteltiinkin muutamia metrejä. Ei paljo Transportteriin tuntunu vaihteen päällä olo.
Paikallaan kone kiertää normaalisti ja reagoi hyvin kaasuun.
Liikkeelle lähtiessä ei meinaa lähteä liikkumaan ja hiljaa kiipeää keskikierroksille jolloinka alkaa taas toimimaan. Mutta kun voima alkaisi puhumaan ylemmillä kierroksilla niin taas teho katoaa.
Itse epäilen turbiinin vauriota tai jumiutunut, mutta kun moon vaan putkimies niin ei voi tiätää varmasti. Vikahan voi olla vaikka ties mikä ja siihen haluaisinkin avuksi vikakoodin luku/nollauslaitteen. Netistä löytyi tälläinen, mutta joku kehui, ettei toimisi tässä autossa http://www.benzworld.org/forums/r129-sl ... -95-a.html
Onko tietoa mikä tuata pirssiä vaivaa? Mistä sais luettua vikakoodin? Onko valmiita olemas myynnis vai pitääkö itte tehrä joku ledi kapula ja kuinka koodeja luetaan? Rakentaminen onnistuu kyllä.
Ja vielä suolana kaiken hyvän päälle olis hiano saara räjäytyskuvat koneesta ja kaikkien johtojen/letkujen kytkennät

Pyyrän paljon ja palkinnoksi voin lähettää hauskan kirjeen kotiisi (käsinkirjoitettu)

Kiitokset vaivannäöstä!