Viskotuulettimen testaus

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viskotuulettimen testaus

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Onkohan viskokytkimen testaamiseksi olemassa mitään sofistikoituneempaa menetelmää kuin tunkea jotain irtainta pyörivien siipien väliin? :huh:

Luulisi että Gynther on jonkun jousivaaka-strobovalo-sydeemin kehittänyt? Epäilen että oman tekeleen flekti pyörii oikeestaan koko ajan...?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
AKN
Viestit: 44
Liittynyt: 09.3.2008 17:09
Paikkakunta: Siikalatva

Viesti Kirjoittaja AKN »

porkkana, säästyy sormet :D
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Eipä ole joutanut testaamaan. :oops: Kerta nyt viileempi vuodenaika menoillaan otin laturinvaihdon yhteydessä viskon tallin hyllylle ettei suotta ropellit kulu ja humina niin korviin ota. :idea: Katotaan jos lämpenee kone ajossa liikaa niin laitetaan sitten viskoosivispilä takasin keulille. :lol:

Sinänsä ihmettelen että miksi lämpenisi; nelimukisessa koneessa taisi kovalla helteellä tyhjäkäynnillä kerran tai kaksi ottaa magneettikytkin kiinni, muuten mentiin ajoviimalla. Pikemminkin viileämpänä on tämä viispyttynen käyny kautta linjan, paitsi viime talven pakkasilla kun veti syyläriä pariin otteeseen jäähän liian laimeitten pakkasnesteiden takia. :roll:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Wisko lensi menemään pari vuotta sitten ja jos jaksaa niin ens keväänä tulee pari sähköflektia vierekkäin syylärin taakse.

Joku helevetin pakkomielle saksalaisella tuo wisko kuten käppärin rumpujarrut. Saatanan sairasta.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

et kirjoitti:Joku helevetin pakkomielle saksalaisella tuo wisko kuten käppärin rumpujarrut. Saatanan sairasta.
http://www.youtube.com/watch?v=IiNYmiM0Nfw
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Tuli ajeltua toistakymmentä kilsaa ja tuon päälle kävi rönttä tyhjää pihassa jonkun aikaa. Lämmöt pysy tappavan tasaisesti siinä viisarin leveyden yli 80. :arrow: Loppukeväästä flekti takasin, samalla kun xenoniämpärit nokalta pois.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Ja on muuten auton käyntiääni paljon hiljaisempi. :cool:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

Kiitokset vihjeestä.
Mullakin visko pyörii tavallaan kokoajan, vissiin ruostunut jumiin.
Talveksi varmaan pystyisi ottamaan flektiosan pois?
Autona sprinterin 4 pyttynen 2.2 litranen cdi.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Kait tuon pois pystyy ottamaan ilman mitään pelkotiloja. Lämpömittariin tietty tarvis pystyä luottamaan eikä jättää rönttää tunneiksi valot päällä käydä ronksottelemaan milloin minkäkin kaupan tai huoltsikan oven eteen, ainakaan keskikesällä... :lol: Eipä nuo etuvetoistenkaan sähköflektitkään tunnu juuri koskaan pyörivän vaikka ilmastoinnit ja muut lisälämpöä kehittämässä olisivatkin.

Tutun uudenkarhean VAG-auton sähköflektin johdot olivat huollossa vahingossa nyppäisseet liittimestä irti eikä tuosta syystä tahi toisesta mitään koodia ilmoille pukannut, ennenkuin seuraavassa isommassa "longlife"-DSG-remontissa vuoden päästä kun oikein tiuhemmalla kammalla ja isommalla rahalla bokseihin kerääntyneitä vikakoodeja tutkivat. :roll:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Mikähän hitto pyörittää 300 vm-91 tuuletinta koko ajan?
Ei "pitäis"olla jumissakaan kun viime keväänä laitettiin uusi kytkin.
Uskalla mitään sinne väliin tunkea,ei tarvetta uusille siiville!
Toimisko sähkletti paremmin?
Lämmöt 80 asteesta seuraavassa viivassa(?),tosin termarikin on 88 asteinen.Kuulemma oikein toimiessaan humajaa kuin vanhemmassa Volvossa konsanaan :whisper:
Mistä "vikaa"vois lähteä etsimään?
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Mikähän hitto pyörittää 300 vm-91 tuuletinta koko ajan?
Ei "pitäis"olla jumissakaan kun viime keväänä laitettiin uusi kytkin.
Uskalla mitään sinne väliin tunkea,ei tarvetta uusille siiville!
Toimisko sähkletti paremmin?
Lämmöt 80 asteesta seuraavassa viivassa(?),tosin termarikin on 88 asteinen.Kuulemma oikein toimiessaan humajaa kuin vanhemmassa Volvossa konsanaan :whisper:
Mistä "vikaa"vois lähteä etsimään?
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Ropellin pitääkin pyöriä viskossa kokoajan, vai meinaatko että jäähdyttää liikaa? Kokeille pysäyttää siivet pahvinpalalla tai porkkanalla ja jos pysähtyy normilämmöissä helposti niin kaikki ok.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Tokkopa tuo liikaa jäähdyttää.Jotenkin jäänyt näitä juttuja lukiessa mielikuva että se ei pyöri koko ajan.
Kiitos tiedosta!
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

ou812 kirjoitti:Ropellin pitääkin pyöriä viskossa kokoajan, vai meinaatko että jäähdyttää liikaa? Kokeille pysäyttää siivet pahvinpalalla tai porkkanalla ja jos pysähtyy normilämmöissä helposti niin kaikki ok.
No tuli tääkin testattua omassa, siinä se tuuletin pyöri ja auto oli suht lämminkin, eikä ollut mitään kättä pitempää, niin otin vain reilusti sormilla kiinni, ja vielä niitä kymmenen tallella :wink: , joten onko silloin visko toimiva?
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Upataas vanhaa aihetta, kerran helteetkin taas tulivat.

Eli röntässä ei tänä päivänäkään ole mitään flektiä paikallaan, ja ihan hyvin toimii. Ainoa tilanne jossa lämmöt alkaa hiipiä ylöspäin on ruuhka tms jossa auto matelee pikkuhiljaa eteenpäin moottoria kuormittaen. Siitäkin tosin selviää kun kääntää kabiiniin tulevaa löylyä tilapäisesti isommalle.

Oikein näillä tappohelteillä alkaa lämmöt pikkuhiljaa nousta ihan tyhjäkäynnilläkin ylöspäin mutta laskee heti kun ajonopeus nousee neljänkympin tienoille. Että lämpömittarissa asti mitään nousua näkyy vaatii tosin kolmet tai neljät peräkkäiset punaiset valot tms.

Eli ei muuta kuin ropellia olan yli, ei se sitä tarvi. :pappa:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Tais jäädä tänä kesänäkin laittamatta sähköflektit keulalle. Eipähän kukaan tunge itseään mun autoon kun tietää että tykkään lämmöstä ohjaamos.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Innostuinpas laittamaan tuon riivatun ropulin takasin paikalleen, kun uhkaa tulla paljon tyhjäkäyntiä ja ruuhka-ajoa loppu- ja ensiviikolle. :oops: Otetaan taas sitten pois kun noista selvitään.

Sähköflektin asennusta tuossa mietiskellyt tuohon farmariin kunhan ehtii, tuleeko mieleen autoja joissa ohut ja isokokoinen sähkötuuletin? :roll:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

:? Mitenkä tuollanen sähköflekti kiinnitetään syyläriin kun kuvis näyttää propellin ympäri olevan ohut pyöreä kehikko :shock:
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Biltemansta löytyy monen kokoista --> http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... lli-32315/
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

et kirjoitti::? Mitenkä tuollanen sähköflekti kiinnitetään syyläriin kun kuvis näyttää propellin ympäri olevan ohut pyöreä kehikko :shock:
Vaikka pulteilla läpi siitä syyläristä. Toki ei saa liia tiukkaan vetästä. :roll:
E46 330D & E46 328i
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”