W124 starttaus ongelma.

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Holmes
Viestit: 32
Liittynyt: 01.7.2012 20:51
Paikkakunta: Mustasaari

W124 starttaus ongelma.

Viesti Kirjoittaja Holmes »

Nyt rupeaa loppumaan huumori. Autona 230E vm -90. Kylmänä lähtee käyntiin hienosti. Ajettaessa kaupanpihaan 10min kaupassa ja takaisin autolle ei käyntiin. Ei starttaa vaikka sahaisi maailman loppuun. Muutama minuutti odotusta ja hienosti käyntiin. Ajettaessa ei mitään ongelmia. Hävettää sahata ABC pihassa :oops:
Mercedes-Benz 230E
Mercedes-Benz 300 SEL
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Ylijännitereleen ja bensapumpun releet voisi vaihtaa tai tinata uusiksi.

Muuta ratkaisua en tiedä, mutta helpotuksena vaivaan voisi kokeilla - Kun ei lähde käyntiin, niin kokeileppa tehdä yhden pitkän startin sijaan kaksi nopeaa ja lyhyttä starttia peräkkäin.

Yksi varaosaraato 230E vaati tuon tuplastartin :lol: Toisella startilla lähti heti. Ei tullut koskaan tutkittua mikä sitä vaivasi :roll:
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
PTu
Viestit: 25
Liittynyt: 19.10.2010 18:58

Viesti Kirjoittaja PTu »

Mulla vaati 230te ennen myös tuon tuplastarttauksen, eli kerralla jos yritti, niin piti startata todella pitkään, mutta kahdella lyhyellä starttauksella lähti hyvin. Kylmäkäynnistyssuuttimelle ei tullut ollenkaan virtaa. Korjaantui bensapumpun releen juotokset uudelleen tinailemalla.
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

samoja vaivoja tuossa omassakin. mutta mites teillä on kuvan mukainen mutikka säädetty?

Kuva
oli edellinen omistaja mennyt tuota sorkkimaan kun oli ryssä bensalla ajellut.

N asennossa kaikki on vähän sinne päin ja s asenolla toimii aika hyvin mitä nyt sitten lämpimä vaatii tuon tupla startin ja haiskahtaa aika raakasti bensalle..

sulakkeet olen vaihtanut kaikki uusiin ja muutaman johdon olen uusinut..

seuraavaksi vaihdan molemmat mottorin maajohdot ja korjaan tai vaihdan ehjän pakosarjan , kun vanha on 3 ja 4 välistä halkki että antaako lambtalle väärää arvoa? seuraavaksi voisi kokeilla tuon pa-releen. löytyykin oneks pari kappaletta hyllystä millä voi kokeilla.. toisella on hyvä kokeilla kun siinä jää bensa pumppu koko ajaksi pälle :)
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Simo 124
Viestit: 19
Liittynyt: 10.5.2012 18:11

Viesti Kirjoittaja Simo 124 »

Mulla on kanssa 102 koneen kanssa sama ongelma, eli kylmänä ja lämpimänä lähtee käyntiin kuin palmun alta, mutta kun yrittää käyntiin noin 20-30 min ajon jälkeen niin saa sahata melkolailla ennen kuin lähtee käyntiin.

Kuulin että vian aiheuttaja voisi olla vuotava/vuotavat suuttimet. Onko kellään tietoa miten nuo voisi testata ja vaihtaa viallisen? Vai ovat suht edullisia jotta voisi vaihtaa kaikki kerralla?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”