200d öljyistä vähäsen porinaa (motox)

Katso myös W201.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Sanoivat viisaat öljytieteilijät joskus jossain, että kyllä se vaan on parasta koneelle, kun laittaa vain ja ainoastaan sitä sorttia mitä sinne on uutena tehtaan toimesta käsketty...varsinkin Saksalaisissa jossa oikeasti käytetty aikaa ja vaivaa tämänkin asian valmiiksi pohtimisessa, ettei kuluttajan tarvitse tämän takia tohtoriksi opiskella :roll:

Eli kun koneeseen tumppaa sitä viskositeettia ja luokitusta mitä käsketään ja vaihtoväli siinä mitä suositellaan, niin tästä poikkeamalla ei mene kuin metsään (tai sitten moottorissa on jo vikaa olemassa, jota öljyllä ei enää korjata...vaikka monesti näin haaveillaan)

Välillä hirvittää kuunnella juttuja miten esim. jotkut kuvittelee laittamalla ikiwanhaan pataan jotain uusinta uutta super-hyper-xtralonglife maailman pelastajaa, voi sitten sillä wanhalla 800tkm ajetulla kiukaalla ajaa sen 50tkm vaihtovälillä... :huh:

...mutta kukin tyylillään ja minen näistä tiedä oikeasti mitään :D
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Jep, sitä varten noissa purnukoissa ne laatuluokitukset ym. Tiedot lienee.
Esimerkiksi- 92 300D turbossa mobilin peak 5w 50 ja 0w 40 nuo laatukriteerit täyttää vaikka ei sisällä pysy näemmä yhtähyvin kuin terijoen petroolin vastaava tuote joka myös numeroiden mukaan nuo vaatimukset täyttää.
Jahka tovin ajelee noilla nykysillä ja aukaseepi kannen voinee vähä vertailla, mobilin tuoteilla nokka 500 000km paikkeilla oli kuosissa ainakin ja laakeripuolikin ok. Miksipä ei muillakin jotka luokitukset täyttää...
Harmi ,kun nilsiän öljysheikki jo poistunut kuvioista olisin kysässy hänenkin mielipidettä😉...josko vähemmän happamat öljyt olis löytyny😎??
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Joo ei noi täys-syntiset pysy oikeen missää autossa jossa tiivisteet on 20v tai vanhemmat ja mittää oo uusittu. Saati longlaiffi öljy ei pidennä vaihtoväliä tippaakaa.
E46 330D & E46 328i
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Tuloopi senverta reippaanpuoleisesti koneesta pois nootta vaihtuu vaihtamattakin..... Lisää vaan koko ajan ku kerran kelepaa, vaihtaa suotmen kympin välein.... :lol:
Ne on uudet volkkarit ja ooppelit sitte jotka voipi rikki mennä oikeesti, nämä lankut ei ihan niin nopeasti nokisihtiä ym. Hienouksia herjaa jos erimerkkinen öljy sattuu moottoriin. Ku ei oo sihtiä ollenkaan nii eipä vikojakaan 8) ...toki tuppaa 20v tienoilla tippasemaan jo hiukan alle, nykyauto onkin sitte jo 3 kierrosta kierrätetty 20v aikana?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”