M103 vedot katosi

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

M103 vedot katosi

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Ajelin huvikseni muutaman kymmenen kilsaa. Hienosti kone kiersi ja lauloi. Yhtäkkiä kun taas kiihdytin, niin puolet oli hevosista kateissa. Kokeilemalla kaasu pohjassa kakkosella kiihtyi laimeasti ja yhtäkkiä ikäänkuin sai bensaa ja lähti pätkien kiihtymään kuten pitääkin. Sama laimeus jatkui tästä eteenpäinkin. Ei ole bensoista kauheesti kokemuksia, mutta ihan kuin ei saisi kunnolla bensaa. Voiko tuollainen vika olla bensapumpussa vai aiheuttaako pumpun rele tuollaista. Käynnistyy ja käy tyhjäkäyntiä oikein sievästi, mutta vedot puuttuu.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Tarkista jakaja. Voi puuttua kipinää tai h*oran napa poikki. :shock: :D

Voipa toki olla mitä vaan rikkunaista. :?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Ok. Staari olisi käytössä tappiliittimin. Saisiko tuolla katsottua esim. LAMBDA- anturin arvoja tms. mikäli jakajapuolella ei ole vikaa. Vika tuli tosiaan ajossa. Vedot katosi ainakin alakierroksilta lähes tyystin. Kovassa kiihdytyksessä tosiaan vedot tulevat yhtäkkiä katkoen. Jotenkin toi jakajapuoli ihmetyttäisi. Käynnistyy ja käy hyvin, tyhjäkäynnillä ottaa kierroksia, mutta ajossa voima kateissa.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Onko auto seisonut kuivassa/lämpimässä? M103:ssa rupeaa jakajankansi herkästi märkimään, ei tarvi tälläisillä kosteilla syyskeleillä seisoa kun pari viikkoa pihassa ajamattomana, niin on jakaja kosteissa tunnelmissa (2x M103 kokemuksella ja mitä foorumeita lukenut). Oireilee yleensä niin, että jonkun aikaa toimii ettei mitään ja sitten alkaa röpöttämään ja puutumaan.
Vaikka kuvaus ei sopisi oireisiin, lähtisin mä silti tuosta jakajankannen tsekkauksesta liikkeelle, niin kuin Easy tuossa sanoi.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Avaa pimeällä konepelti koneen käydessä ja kurkista näkyykö "valoshowta" jakajan kannessa. Omassa ex-300TE:ssä oli kannessa hiushalkeamia ja oireet oli juuri tuollaisia, kuin kardaani kuvaili.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Noin karkeasti 90% käyntivioista ko. Moottorissa johtuu sytkäosista
(Kansi pyörijä)
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Marco kirjoitti:Avaa pimeällä konepelti koneen käydessä ja kurkista näkyykö "valoshowta" jakajan kannessa. Omassa ex-300TE:ssä oli kannessa hiushalkeamia ja oireet oli juuri tuollaisia, kuin kardaani kuvaili.
Avasin nokkapellin nyt pimeässä. Tyhjäkäynnillä katselin. Vaimeita kipinöitä näkyi kannessa siellä täällä tulppien tuntumassa. Kipinöitä oli myös virranjakajan päällä menevässä johdossa. Mikä on nyt sitten tuomio? Auto käy ja käynnistyy nätisti. Vetojen puute on alakierroksilla melkoinen. Automaatti ei edes pudota kuudestakympistä kolmoselle, kun kaasua runttaa kickdownin rajalle eli ei todellakaan vetoja. Kickdownilla kyllä vaihde tippuu heti. Pitäisikö valoshowta tarkkailla vielä kierroksilla vai onko tuossa jo tarpeeksi todistusaineistoa? Tulpanjohdot ei kai voi kerralla mennä pilalle. Nyt tuli ahaa -elämys. Pimeässä en tarkemmin nähnyt johtimia, mutta yksi kipunoiva oli ilmeisesti puolalta tuleva johto.....tuostahan se virta sitten voisi karata välille? Aiheuttaisiko tuo sen muun kipinöinn jakajalta eteenpäin?
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Eikait nuo sytkän osat niin mahottomia maksa ja normaaleja huollon kohteita ovat. Ite koittaisin ainaki pistää ne tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kannen+pyörijä ja sen puolan johdon vaihtoon.
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Wiqqo kirjoitti:Eikait nuo sytkän osat niin mahottomia maksa ja normaaleja huollon kohteita ovat. Ite koittaisin ainaki pistää ne tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kannen+pyörijä ja sen puolan johdon vaihtoon.
Oikeassa olet, noiden vaihto varmaan tulee, kaikkienkin, jossain vaiheessa eteen, mutta kun vika tuli ns. laakista, niin kaikki ei ole tiensä päässä. Opettelunkin vuoksi olisi mukava löytää täsmävika.
Tährellinen
Viestit: 56
Liittynyt: 15.11.2010 21:38
Paikkakunta: JKLKHU

Viesti Kirjoittaja Tährellinen »

Omassa 103:ssa tuli karadaanin kuvailema vedonpuutevika yhtäkkiä. Vaihdoin jakajankannen, pyörijän, tulpanjohdot ja tulpat ja ongelma häipyi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”