Lämpenemisongelma

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Kumisa@pas
Viestit: 13
Liittynyt: 21.6.2006 10:39
Paikkakunta: Helsinki

Lämpenemisongelma

Viesti Kirjoittaja Kumisa@pas »

Normaalissa ajossa lämmöt pysyvät 90asteessa, moottoritie nopeuksissa 80asteessa. Vähänkin kovemmassa rasituksessa lämmöt nousevat hetkessä tappiin. Esimerkiski parin sekunnin kuminpoltossa ottaa lämpöä jo todella pahasti. Ei kuitenkaan ole alkanut keittämään vielä. Voiko vika olla vesipumpussa, tai onko mahdollista että syyläri on tukossa?
Kumisa@pas
Viestit: 13
Liittynyt: 21.6.2006 10:39
Paikkakunta: Helsinki

Alipaineletku

Viesti Kirjoittaja Kumisa@pas »

Sellanen vielä, että onnistuin poikkasemaan vahingossa tuon huohotinputkesta johonkin ilmanputsarikotelon alle menevän alipaineletkun. Käyntiin ei mielestäni vaikuttanut mihinkään suuntaan tuo katkeaminen. Mistä kannattaa alkaa hakemaan uutta?
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Kyllähä molemmat mahollisia on.
Olisko se helepompi lähtiä syyläriä ensin kurkistelemaan?
Meleko tukossa pittää vaan olla jos nuin äkkiä nousee lämpö.
Pro HVM
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Ihan uteliaisuuttani kyselisin, että mikä moottori mahtaa olla autossa :roll:
Bensavehje ilmeisesti.
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Kumisa@pas
Viestit: 13
Liittynyt: 21.6.2006 10:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kumisa@pas »

Jani kirjoitti:Ihan uteliaisuuttani kyselisin, että mikä moottori mahtaa olla autossa :roll:
Bensavehje ilmeisesti.
2.6L
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Tuossahan on viskolla flekti, jospa se olisi heikossa kunnossa.
Tai sitten se syyläri.
Voihan toki vesipumppukin olla heikossa hapessa, se kyllä melkeen näkyisi vuotona jos on lopussa.

Termostaatin vaihto voisi aluksi olla helpoin tapa rajata vikoja pois.
Vesipumppu on melko arvokas tuohon koeneseen :evil:

Tuo letku, joka meni poikki on luultavasti polttoaineen paineensäätimelle menevä letku.
Ei vaikuta käytännössä toimintaan mitenkään, paitsi jos letkun kautta pääsee pölyä huohotiletkuun :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Jani kirjoitti:Tuossahan on viskolla flekti, jospa se olisi heikossa kunnossa.
Tai sitten se syyläri.
Jos se flekti ylipäätään siellä pyörii, niin en usko että on siinä ongelmaa. Ellei sitten bensan syyläri ole paljon pienempi kuin diisselissä. Itse ajelin viime kesänä pari viikkoa ilman viskoa pahimpien helteiden aikaan ja ainoat ongelmat tuli Kolmårdenin safarilla leijonien keskellä körötellessä. Siellä kun ei passannut paljon ikkunoita availla, joten hiki oli autossa lämmöt täysillä :roll:

Itse veikkaan tukkoista syyläriä. Jokerina vesipumppu, josta siivet lähteneet irti :lol:
Edit: kokeileppas tällaista amatööridiagnostiikkaa, kun lämpöongelma on "päällä":
Onko syyläri kylmä vai lämmin vai kuuma? Osittain vai kokonaan? Jos se on ihan kylmä, ei vesi kierrä lainkaan :arrow: vesipumppu. (No, ylävesiletkun kautta on saattanut jonkin verran johtua lämpöä syylärin yläosille). Jos se on sieltä täältä kuuma :arrow: syyläri tukossa. En sitten tiedä, onko tällaisella amatööridiagnostiikalla mitään tekemistä todellisuuden kanssa :lol:
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Kumisa@pas
Viestit: 13
Liittynyt: 21.6.2006 10:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kumisa@pas »

veppe kirjoitti:
Jani kirjoitti:Tuossahan on viskolla flekti, jospa se olisi heikossa kunnossa.
Tai sitten se syyläri.
Jos se flekti ylipäätään siellä pyörii, niin en usko että on siinä ongelmaa. Ellei sitten bensan syyläri ole paljon pienempi kuin diisselissä. Itse ajelin viime kesänä pari viikkoa ilman viskoa pahimpien helteiden aikaan ja ainoat ongelmat tuli Kolmårdenin safarilla leijonien keskellä körötellessä. Siellä kun ei passannut paljon ikkunoita availla, joten hiki oli autossa lämmöt täysillä :roll:

Itse veikkaan tukkoista syyläriä. Jokerina vesipumppu, josta siivet lähteneet irti :lol:
Edit: kokeileppas tällaista amatööridiagnostiikkaa, kun lämpöongelma on "päällä":
Onko syyläri kylmä vai lämmin vai kuuma? Osittain vai kokonaan? Jos se on ihan kylmä, ei vesi kierrä lainkaan :arrow: vesipumppu. (No, ylävesiletkun kautta on saattanut jonkin verran johtua lämpöä syylärin yläosille). Jos se on sieltä täältä kuuma :arrow: syyläri tukossa. En sitten tiedä, onko tällaisella amatööridiagnostiikalla mitään tekemistä todellisuuden kanssa :lol:
Flekti pyörii normaalisti, eli ei siinä ainakaan ole vikaa. Kävin myös hipelöimässä syyläriä: Yläosasta oli kuuma (ei kumminkaan niin kuuma että sormet palaisivat) ja keskeltä/alhaalta lämmin. Moottori oli kokeiluhetkellä mittarin mukaan n.90asteinen, pitää vielä koittaa vähän rääkätä tota ja kokeilla sitten uusiksi.
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Kumisa@pas kirjoitti:
veppe kirjoitti: Jos se flekti ylipäätään siellä pyörii, niin en usko että on siinä ongelmaa.
Flekti pyörii normaalisti, eli ei siinä ainakaan ole vikaa.
Oikeastaan tarkoitin, että jos flekti siellä pyörii vaikkei visko toimisikaan (eli flekti ei pyöri "täysillä" vaan vain "vapaalla"), niin silti sen pyörimisen pitäisi riittää kevyesti jäähdyttämään näilläkin keleillä. Eli viskossahan saattaa silti olla vikaa, muttei sen pitäis vaikuttaa jäähtymiseen/kuumenemiseen radikaalisti. Tai ainakaan dieselissä, en tiiä bensasta, kun ei ole oikeastaan bensa-autoa ollut 7 vuoteen mulla :lol:

Luopion linkittämä vesipumppuvahinko saattaapi olla just se oikea arvaus :!: Tuon topicin pohjalta minäkin sitä arvailin :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”