Lämpenemisongelma
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 21.6.2006 10:39
- Paikkakunta: Helsinki
Lämpenemisongelma
Normaalissa ajossa lämmöt pysyvät 90asteessa, moottoritie nopeuksissa 80asteessa. Vähänkin kovemmassa rasituksessa lämmöt nousevat hetkessä tappiin. Esimerkiski parin sekunnin kuminpoltossa ottaa lämpöä jo todella pahasti. Ei kuitenkaan ole alkanut keittämään vielä. Voiko vika olla vesipumpussa, tai onko mahdollista että syyläri on tukossa?
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 21.6.2006 10:39
- Paikkakunta: Helsinki
Alipaineletku
Sellanen vielä, että onnistuin poikkasemaan vahingossa tuon huohotinputkesta johonkin ilmanputsarikotelon alle menevän alipaineletkun. Käyntiin ei mielestäni vaikuttanut mihinkään suuntaan tuo katkeaminen. Mistä kannattaa alkaa hakemaan uutta?
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 21.6.2006 10:39
- Paikkakunta: Helsinki
Tuossahan on viskolla flekti, jospa se olisi heikossa kunnossa.
Tai sitten se syyläri.
Voihan toki vesipumppukin olla heikossa hapessa, se kyllä melkeen näkyisi vuotona jos on lopussa.
Termostaatin vaihto voisi aluksi olla helpoin tapa rajata vikoja pois.
Vesipumppu on melko arvokas tuohon koeneseen
Tuo letku, joka meni poikki on luultavasti polttoaineen paineensäätimelle menevä letku.
Ei vaikuta käytännössä toimintaan mitenkään, paitsi jos letkun kautta pääsee pölyä huohotiletkuun
Tai sitten se syyläri.
Voihan toki vesipumppukin olla heikossa hapessa, se kyllä melkeen näkyisi vuotona jos on lopussa.
Termostaatin vaihto voisi aluksi olla helpoin tapa rajata vikoja pois.
Vesipumppu on melko arvokas tuohon koeneseen

Tuo letku, joka meni poikki on luultavasti polttoaineen paineensäätimelle menevä letku.
Ei vaikuta käytännössä toimintaan mitenkään, paitsi jos letkun kautta pääsee pölyä huohotiletkuun

Jos se flekti ylipäätään siellä pyörii, niin en usko että on siinä ongelmaa. Ellei sitten bensan syyläri ole paljon pienempi kuin diisselissä. Itse ajelin viime kesänä pari viikkoa ilman viskoa pahimpien helteiden aikaan ja ainoat ongelmat tuli Kolmårdenin safarilla leijonien keskellä körötellessä. Siellä kun ei passannut paljon ikkunoita availla, joten hiki oli autossa lämmöt täysilläJani kirjoitti:Tuossahan on viskolla flekti, jospa se olisi heikossa kunnossa.
Tai sitten se syyläri.

Itse veikkaan tukkoista syyläriä. Jokerina vesipumppu, josta siivet lähteneet irti

Edit: kokeileppas tällaista amatööridiagnostiikkaa, kun lämpöongelma on "päällä":
Onko syyläri kylmä vai lämmin vai kuuma? Osittain vai kokonaan? Jos se on ihan kylmä, ei vesi kierrä lainkaan



-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 21.6.2006 10:39
- Paikkakunta: Helsinki
Flekti pyörii normaalisti, eli ei siinä ainakaan ole vikaa. Kävin myös hipelöimässä syyläriä: Yläosasta oli kuuma (ei kumminkaan niin kuuma että sormet palaisivat) ja keskeltä/alhaalta lämmin. Moottori oli kokeiluhetkellä mittarin mukaan n.90asteinen, pitää vielä koittaa vähän rääkätä tota ja kokeilla sitten uusiksi.veppe kirjoitti:Jos se flekti ylipäätään siellä pyörii, niin en usko että on siinä ongelmaa. Ellei sitten bensan syyläri ole paljon pienempi kuin diisselissä. Itse ajelin viime kesänä pari viikkoa ilman viskoa pahimpien helteiden aikaan ja ainoat ongelmat tuli Kolmårdenin safarilla leijonien keskellä körötellessä. Siellä kun ei passannut paljon ikkunoita availla, joten hiki oli autossa lämmöt täysilläJani kirjoitti:Tuossahan on viskolla flekti, jospa se olisi heikossa kunnossa.
Tai sitten se syyläri.
Itse veikkaan tukkoista syyläriä. Jokerina vesipumppu, josta siivet lähteneet irti
Edit: kokeileppas tällaista amatööridiagnostiikkaa, kun lämpöongelma on "päällä":
Onko syyläri kylmä vai lämmin vai kuuma? Osittain vai kokonaan? Jos se on ihan kylmä, ei vesi kierrä lainkaanvesipumppu. (No, ylävesiletkun kautta on saattanut jonkin verran johtua lämpöä syylärin yläosille). Jos se on sieltä täältä kuuma
syyläri tukossa. En sitten tiedä, onko tällaisella amatööridiagnostiikalla mitään tekemistä todellisuuden kanssa
Oikeastaan tarkoitin, että jos flekti siellä pyörii vaikkei visko toimisikaan (eli flekti ei pyöri "täysillä" vaan vain "vapaalla"), niin silti sen pyörimisen pitäisi riittää kevyesti jäähdyttämään näilläkin keleillä. Eli viskossahan saattaa silti olla vikaa, muttei sen pitäis vaikuttaa jäähtymiseen/kuumenemiseen radikaalisti. Tai ainakaan dieselissä, en tiiä bensasta, kun ei ole oikeastaan bensa-autoa ollut 7 vuoteen mullaKumisa@pas kirjoitti:Flekti pyörii normaalisti, eli ei siinä ainakaan ole vikaa.veppe kirjoitti: Jos se flekti ylipäätään siellä pyörii, niin en usko että on siinä ongelmaa.

Luopion linkittämä vesipumppuvahinko saattaapi olla just se oikea arvaus

