Mikä vikana kun kone sammuu?
Mikä vikana kun kone sammuu?
Ostin tässä Mesen 300 E:n mallia -90 Sportline. Pirssi käynnistyy kylmänä ihan kivasti ja sammuu lähes säännöllisesti kun on ajanut n. 2-4 minuuttia ja samalla höllää kaasua tai pysähtyy liikennevaloihin. Kun on seissyt ilman virtaa päällä pari minuuttia niin taas pörahtää iloisesti käyntiin! Vettä tankissa vai mikä lie vikana? Kiitti vastauksistanne etukäteen
W124 moottori sammuu parin minuutin jälkeen!
Joo kiitti vastauksestasi. mulla kävi tänään näin: Pääsin pirsillä paikalliseen markettiin eli ajomatkaa noin 4 minsaa ja kone sammui kun lämpö näytti n. 85 astetta just parkiruudussa! Ja siihen jäi taasen! Paikalle tuli yksi äijä joka esitteli itsensä kuorma-autojen asentajaksi hoonolla soomella! Kokeili tuleeko kipinää: tuli, Mutta bensa haisi kuin synti ja paloi katalysaattorissa kuin suihkukone mut kone ei käynyt! Sanoi, että vika on on lohkon kyljessä olevassa alipainekytkimessä joka säätää ryyppyä ja sytytystä! Oonhan mä aina tiennyt että sytytys säätyy alipaineela, mutta että ryyppy? Ukko vetäs johdot irti ja Bingo Mese lähti nöyrästi käyntiin, mutta en tiedä oliko jo lämpö laskenut niin alas koneessa, että se olis muutekin lähtenyt! Totta vai tsäkää ukolla?
Noita osia ei KE-jetissä ole...raul kirjoitti:Ekana tulis mieleen jumittava lämpöaikakytkin.. tai ohjauspaineensäädin.Veikkailen vaan.
Minkähän piuhan ukko nyhti irti, saatko tarkemmin selittää?
Olisko mahdollisesti ollu ruiskun lämpöanturin piuha kannen takapäästä?
Haiskahtais vähän lambdavialta.
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Re: W124 moottori sammuu parin minuutin jälkeen!
Tuo on meleko varmaan juuri ohjauspaineen säädin minkä liittimen irroitti.kaapro55 kirjoitti:Joo kiitti vastauksestasi. mulla kävi tänään näin: Pääsin pirsillä paikalliseen markettiin eli ajomatkaa noin 4 minsaa ja kone sammui kun lämpö näytti n. 85 astetta just parkiruudussa! Ja siihen jäi taasen! Paikalle tuli yksi äijä joka esitteli itsensä kuorma-autojen asentajaksi hoonolla soomella! Kokeili tuleeko kipinää: tuli, Mutta bensa haisi kuin synti ja paloi katalysaattorissa kuin suihkukone mut kone ei käynyt! Sanoi, että vika on on lohkon kyljessä olevassa alipainekytkimessä joka säätää ryyppyä ja sytytystä! Oonhan mä aina tiennyt että sytytys säätyy alipaineela, mutta että ryyppy? Ukko vetäs johdot irti ja Bingo Mese lähti nöyrästi käyntiin, mutta en tiedä oliko jo lämpö laskenut niin alas koneessa, että se olis muutekin lähtenyt! Totta vai tsäkää ukolla?
Nimenomaan seosta säätää se, ei niinkään syttyä.
E: eiku tääkö oli ke-jetti.. Olisko sitte ollu lämpöaikakytkin, pitääkö se kylmäkäynnistys -suutinta päällä.
Jos ei kulje niin kromaa se.
No mulla stana samaa vikaa tuossa w201:ssä,pysäytti taas minut tien syrjään,pelas viikon niinku pittääkin,mutta nyt kuumalla rupes kele tuassiin temppuilemmaan,eli sammahtellee satunnaesesti ja lähtee käyntiin muutaman minuutin oottelun jäläkeen,onko mersun bensakone todellakin tämmönen paska,eokon pitäs huomenna männä töehin, ei kyllä luottopelaa nyt mersun suhteen.
Tuota ylijännite-suojarelettä ne veikkailee aena,en vaen ymmärrä miten se kele vaekuttaa lämpimän koneen käynnistyvyyteen??
Nyt rupes kyllä v.tuttamaan,eekä ihan vähäkään!
Tuota ylijännite-suojarelettä ne veikkailee aena,en vaen ymmärrä miten se kele vaekuttaa lämpimän koneen käynnistyvyyteen??


Nyt rupes kyllä v.tuttamaan,eekä ihan vähäkään!

Olisko niin että lämmetessään rele alkaa pätkiä.daerok kirjoitti:Tuota ylijännite-suojarelettä ne veikkailee aena,en vaen ymmärrä miten se kele vaekuttaa lämpimän koneen käynnistyvyyteen??![]()
![]()
Nyt rupes kyllä v.tuttamaan,eekä ihan vähäkään!
Ja tuon kautta taitaa mennä melkein kaikki koneen toimintaan vaikuttava virta

Ja lambdakin tulee peliin vasta lämpimänä, jos on kattimalli.
olisikohan?
oireiden perusteella polttoainepumpunrele (akun takana).Anopin w124 230te oli toissa kesänä samaa vikaa ja korjaantu täysin kun vaihto tuon releen uuteen.Nyt on omassa w124 300e sama vika...viikon lopuksi saan uuden releen...saa nähdä oliko omassakin tuo rele sökö.