200D:n sekopäistä kierrätystä

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Hannu
juniori
Viestit: 539
Liittynyt: 10.11.2005 17:31

Viesti Kirjoittaja Hannu »

HVM kirjoitti:Ps. Kuka kierrättää autoaan yli 4000rpm? :eec:

:D
ST-kuskit 8)
300 D farkku
Viestit: 541
Liittynyt: 02.6.2006 22:43
Paikkakunta: 97940

Viesti Kirjoittaja 300 D farkku »

HVM kirjoitti:Tervetuloa Meselle aaltop2. :D


Ps. Kuka kierrättää autoaan yli 4000rpm? :eec:

:D
Minä.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm

50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

300 D farkku kirjoitti:
HVM kirjoitti:Tervetuloa Meselle aaltop2. :D


Ps. Kuka kierrättää autoaan yli 4000rpm? :eec:

:D
Minä.
200D:llä on pakko :?
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

AM niin on, koko ajan kierrokset punasella joutuu nauvuttamaan että tuo kosla liikkus johonkin paitsi vitosella punaisena on vain kuski :oops: :lol:
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No nyt saa polokea sitä nuhapumppua ihan rauhassa, ei sotketa tuota C200 kierrätystopikkia enempää. :idea: :D

Hannu kirjoitti:
HVM kirjoitti:Ps. Kuka kierrättää autoaan yli 4000rpm? :eec:

:D
ST-kuskit 8)
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Kyllähän näitä kaksnaksuja pitää kierrättää, kolmessa tonnissa rupeaa vasta meno maistumaan ja kun sinne 6000 kierrättää, niin pysyy jopa W123 200D:lläkin liikenteen tahdissa. Jopa motarilla. :shock:
Nykyinen 300D taitaa ottaa sen hiukka alta 5000, joten kaipa sitä hiukka rundeja vois lisätä.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Juu,6000 kiertää minullakin 200D ja ajossakin riittää vetoa lähelle tuota.Pitäisi vielä pikkusen kääntää kierroksia niin ei alkaisi rajoittaa syöttöä turhan aikaisin.Tosin jostain syystä tuota ainetta tuntuu isoilla kierroksilla riittävän,mustan pukkaamisen aloittaa kunnolla vasta oikein isoilla kierroksilla...Vielä kun vaihdoin tuossa muutama vuosi sitten harvemman perän paikalleen niin kierrosten lisääminen auttoi hirveästi,enää ei pysähdy kiihtyminen 3->4 vaihtaessa.

No mistään hurjista suoritusarvoista ei voi puhua kuitenkaan :lol: Kumma juttu kyllä se että tosi harvoin tarttee 200D:lläkään täysiä kiihdyttää kun toisen perässä ajelee,ohituksissa/muuten vaan kiihdytyksissä.Kumma kun ihmiset eivät osaa käyttää niitä VVTTII-ITTI-I moottoreidensa suorituskykyjä.Kuitenkin sellainen pitää sitten jostain syystä ostaa :twisted:
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3651
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Tuota samaa ihmetellään täälläkin. :?

Tosi harvoin tuota 200D:tä joutuu tosissaan vinguttamaan. Työmatkalle osuu parikin hitaammin ajettavaa pätkää, tietöitä yms. Noilla kohdin kaikki moniventtiiliohjukset syöksyy yleensä toinen toistaan kiivaammin vasenta kaistaa ohi. Mutta kun rajoitus muuttuu takaisin satkuksi niin kohta tulevat takaperin vastaan (muut kuin Ahtisaaren/Halosen aikaiset farmarivolvot). :shock:

Kiihtyvyyttä tuntuu kyllä löytyvän kun paikoiltaan liikkeelle ampaistaan, mutta jotenkin se kaasujalka tuntuu noilla GDI/FSI/TDI/TSI(?)-äijillä halvaantuvan kun vauhti nousee yli sen viidenkympin. :lol:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

JuMu S kirjoitti: Kiihtyvyyttä tuntuu kyllä löytyvän kun paikoiltaan liikkeelle ampaistaan, mutta jotenkin se kaasujalka tuntuu noilla GDI/FSI/TDI/TSI(?)-äijillä halvaantuvan kun vauhti nousee yli sen viidenkympin. :lol:
ihan normi volkkari kuski "voisko päästä vielä vähemmällä" :shock:
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

Toinen on että kun 200D:llä pääsee rinnalle ja himpun verran ohi ja ohitettava huomaa tekstin "200D" komeilevan kontin kannessa aletaan painaa kaasua :x :x
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Eipä löydy kiekkamittaria, mutta kyllähän se isolle tielle liittyessä tulee poljettua melkein rajoittimelle asti. Ne vähät 200 D:n varat tulee ulos vasta kierrosalueen loppupäässä...
®ÐÐ kirjoitti:Toinen on että kun 200D:llä pääsee rinnalle ja himpun verran ohi ja ohitettava huomaa tekstin "200D" komeilevan kontin kannessa aletaan painaa kaasua :x :x
Alkuvauhtia tarpeeksi, niin saa olla aika tykki ohitettava, että pystyy enää häiritsemään ohitusta... 200 D:llä ohitus on taitolaji.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
AriK123
Viestit: 869
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Sami R kirjoitti:Nykyinen 300D taitaa ottaa sen hiukka alta 5000, joten kaipa sitä hiukka rundeja vois lisätä.
Ei kai sitä 300 D:tä tarvitse kierrättää ihan NIIN paljon, kuin 200 D:tä :)
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

luokyio kirjoitti:Alkuvauhtia tarpeeksi, niin saa olla aika tykki ohitettava, että pystyy enää häiritsemään ohitusta... 200 D:llä ohitus on taitolaji.
200D:llä ohittelu onkin taitolaji todella, äkkinäinen ohittelija on hyvin äkkiä vastaantulevan kanssa keulat vastakkain :lol:
yleensä semmonen 150 lasissa kun heittää 80 köröttelijästä ohi niin ei haittaa vaikka alkaa painaa rinnalla kaasua 8)
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

AriK123 kirjoitti:
Sami R kirjoitti:Nykyinen 300D taitaa ottaa sen hiukka alta 5000, joten kaipa sitä hiukka rundeja vois lisätä.
Ei kai sitä 300 D:tä tarvitse kierrättää ihan NIIN paljon, kuin 200 D:tä :)
Eihän sitä, paitti nyt kun ei kulje mihinkään. Syötöt niin pienellä, ettei meinaa keritä ollenkaan (200D menee ohi).
Melkoisen paljon tapahtuu jo ennen 3000 kierrosta Om617:ssa.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
AriK123
Viestit: 869
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Sami R kirjoitti:
AriK123 kirjoitti:
Sami R kirjoitti:Nykyinen 300D taitaa ottaa sen hiukka alta 5000, joten kaipa sitä hiukka rundeja vois lisätä.
Ei kai sitä 300 D:tä tarvitse kierrättää ihan NIIN paljon, kuin 200 D:tä :)
Eihän sitä, paitti nyt kun ei kulje mihinkään. Syötöt niin pienellä, ettei meinaa keritä ollenkaan (200D menee ohi).
Melkoisen paljon tapahtuu jo ennen 3000 kierrosta Om617:ssa.
Joo, no sitten. Olisko vähän ajon puutettakin? :pappa:
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

^Joo, paremmin se nyt kuitenkin käy ja vetää rajoittimelle asti kun tauon jälkeen. Alapalkit kun saan hitsattua, käyn pumppua säätämään. Syöttöä silleen että rupeaa hieman tulemaan väriäkin putkesta. 8)
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mulla oli tapana pitää joku 120-140 lasissa maantiellä satasen alueella kun 200d:llä ajelin.Ohitukset oli helppoja ei tarvinnut kuin rattia kääntää niin jo oltiin ohi.Onneks on vielä kortti tallella eikä sakkojakaan kerinnyt tulla kun vaihdoin konetta.Nyt ei tarvi enään pitää kovaa alkuvauhtia kun yleensä ohi pääsee muutenkin.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

jari_w123 kirjoitti:Mulla oli tapana pitää joku 120-140 lasissa maantiellä satasen alueella kun 200d:llä ajelin.
Teillä Pohjanmaalla se onnistuukin.. :evil: täällä on aina joku tiellä tai itse on jonkun tiellä. Ei onnistu motarillakaan (120km/h rajoitus) pitämään 140km/h vauhtia paria kilsaa pidempää kun aina on joku hevosvankkuri tunkemassa eteen.
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Dunkelblau123 kirjoitti:
jari_w123 kirjoitti:Mulla oli tapana pitää joku 120-140 lasissa maantiellä satasen alueella kun 200d:llä ajelin.
Teillä Pohjanmaalla se onnistuukin.. :evil: täällä on aina joku tiellä tai itse on jonkun tiellä. Ei onnistu motarillakaan (120km/h rajoitus) pitämään 140km/h vauhtia paria kilsaa pidempää kun aina on joku hevosvankkuri tunkemassa eteen.
Kai sitä nyt muuallakin ollaan ajeltu kun lakeuksilla...ja ei mitään vaikeutta oo ollu pitää kys. vauhteja motarilla jne jne...on sitä isoolla kirkoolla muutaman kerran käyty...

Ja hyvin tuallaasella 200D:llä ohi pääsöö...kunhan vaan on syöttöä riittävästi...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Joo kyllä sillä normi 200d:llä pääsee ohi mutta mulla oli joku extralaiska :lol: yksilö koska se ei kyllä menny oikeen mihinkään.Jos mulla olis vielä se niin voitais pitää oikeen kisoja kellä on laiskin auto ja mä olisin kyllä varma voittaja :lol:.Sillä kun kiihdytti teki mieli avata ovi ja potkia lisää vauhtia.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

^ :lol:
Olikos sulla siitä 200D:n pumpusta otettu kaikki irti?
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
jarski
W123-Spesialisti
Viestit: 585
Liittynyt: 01.10.2005 2:53
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Mulla oli yksi 200D niin laiska, ettei heti löytynyt niin pitkästi tasaista tietä, että olisi yli 90 saanut mittariin. 8)
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Sami R kirjoitti:^ :lol:
Olikos sulla siitä 200D:n pumpusta otettu kaikki irti?
En tiennyt missä syöttöruuvi on silloin, kun en tiennyt sitäkään että tällaisia foorumeita on olemassa mistä ruuvin sijainti olisi selvinnyt heti.Savu arvo siinä koneessa oli 1,9 joten kyllä savua ainakin tuli.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Vincent
Viestit: 2
Liittynyt: 26.9.2006 10:01
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vincent »

Mistä se ruuvi löytyy ja miten paljon voi säätää? Onko isokin vaikutus? Entä millainen mahtaa olla 200d automaatti ajaa? Olen harkinnut 200d:n ostamista, mielipiteitä :D
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

^W124 200D automaagilla on hieman laiskanpulskea, tosin pumppua ruuvaamalla w124 200D koneesta saa n.90 heppaa irti vakioelementeillä. Pumpun tapittamalla hieman yli 100 heppaa.
Pumppukuvia: http://kotisivu.mtv3.fi/pasikuusela/syo ... index.html
Haulla löytyy säädöstä lissää.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”