Syötön lisäys?

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Loud
Viestit: 3
Liittynyt: 01.12.2007 20:41
Paikkakunta: Kuopio

Syötön lisäys?

Viesti Kirjoittaja Loud »

Mistä kohti syöttöjä lisätään w124 250D Mersuun.?
:roll:

Jos aikoo syöttöjä lisätä tarvitseeko mitään muuta tehdä?
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Katsopas, olisko tästä viestiketjusta apuja?
Ja tervetuloa voorumille :D
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Mitä nyt noita ohjeita katselin, niin menisikö se näin (en ole
kokeillut):

Jos autossa ei ole ARAa tai kattia, niin käännät syöttöruuvia
vasemmalle. Jo 1/4 kierrosta pitäisi nostaa pakokaasun häkäpitoisuus
yli 0,1%, mikä on tehtaan yläraja.

Syötön lisäämiseksi ei tarvitse tehdä muuta kuin kääntää syöttöruuvia,
tosin monet kääntävät toisesta ruuvista maksimikierroksia ylös, mikä
myös lisää syöttöä suurilla kierroksilla. Kierrosruuvia kierretään oikealle,
puoli kierrosta lisää 150 rpm. Tehtaan toleranssi kierrosrajoitukselle on
muuten +- 150 rpm, eli puoli kierrosta on aika turvallinen säätö.

Pumpun tarkka säätö on mahdollista vain penkissä, eli jos haluat
häkäpitoisuuden tasan 0,1%:in, niin vie se pumppu PPD:lle.

Ruuvit näet, kun avaat pumpun takapäädyssä olevan kannen.
Syöttöruuvi sijaitsee vasemmalla alhaalla. Se on nimenomaan
täyskaasun syöttömäärään vaikuttava ruuvi.
Kierrosruuvi on keskellä oleva iso ruuvi, johon sopii kuusiokoloavain.

Joku asiaa paremmin tunteva korjatkoon.

Edellä annetussa linkissä näytti olevan oikeín kuvakin tuosta
pumpusta. Olisin itse kaapannut kuvan tästä tehtaan ohjeesta, mutta
tämä CD toimii vaan Windowsissa, eikä minulla siinä ole
mitään sopivia ohjelmia.
jmo2204
Viestit: 196
Liittynyt: 24.6.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

tehtaan omat arvothan on eri arvot kuin ne mitkä on rajat katsastuksessa 1.5 savuilla alkaa kone kulkemaan eri tahtiin
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Joo, mitä enemmän savua ja häkää, sen enemmän kulkua.
Katsastus sallii aika paljonkin savua, joten sen puoleen
varaa on suurelle syötön lisäykselle (jos ei ole vähäpäästöinen).
Minä tässä vain lainasin tuota tehtaan ohjetta, toivottavasti
se on sellaisenaan kiinnostava myös niille, jotka vääntävät
nupit kaakkoon.

Onko jollain tietoa, paljonko ruuveja voi vääntää katsastuksen
rajojen ylittymättä?

Tuo kierrosluvun raju nostaminen sitten kyllä voi vaikuttaa
moottorin ikää lyhentävästi, varsinkin jos ei asenneta sitä
välijäähdytintä, jolla kuulemma sulamisraja siirtyy kauemmaksi.
Samaten uskoisin katalysaattorin tukkeutuvan nopeammin,
jos nokimäärä lisääntyy suuremmalla syötöllä. Siitähän tosin
pääsee rautakangella.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”