Diesel-suuttimet?

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
C200B
Viestit: 11
Liittynyt: 23.10.2006 10:42
Paikkakunta: Äänekoski

Diesel-suuttimet?

Viesti Kirjoittaja C200B »

Aloin suunnittelemaan suutinremonttia omaan 300:een, mutta olipa motonetillä ja KL-varaosien hinnoilla eroa. Motonet myy jotain Startaksen maahantuomia, eivät tienneet valmistajaa. Onko tietoa niiden laadusta vs. KL:n Boschilaisiin?
Toinen ihmetyksen aihe on jakoketjun vaihto ja siihen liittyen ne ketjun laahaimet, onko ollut tapana uusia nekin ketjujen vaihdon yhteydessä?
:?:
Avatar
190dee
ST-mies
Viestit: 492
Liittynyt: 05.7.2007 21:29
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja 190dee »

eipä nuo boschilaisetkaan enää nykypäivänä mistään parhaimmasta päästä ole :shock: jotkut italialaiset suuttimet ovat kuulemma parhaat olikahan merkki muistaakseni joku bosio tai vastaava.
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
C200B
Viestit: 11
Liittynyt: 23.10.2006 10:42
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja C200B »

Onko tietoa kuka makaroonien tuoteita kaupittelee?
Avatar
seppokotilainen
Viestit: 325
Liittynyt: 13.12.2006 1:29
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja seppokotilainen »

Ei missään tapauksessa motonetin kärkiä... koneistamoilta saat tietoa mitkä on parhaat... itse just laitatin ja oli 34e per kärki.... jakoketjun vaihdossa ei tarvitse vaihtaa laahaimia ne ei siellä kulu....
MB250TDvm-95..20venttiiliä
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Lainataas vanhaa topikkia.

Tässä alkanut ihmetyttämään 250D:n hytkyminen tyhjäkäynnillä käyntilämpöisellä koneella, ja hieman pidentynyt vieteri starttauksessa. Yksi pytty meinaa jäädä joka kerta vähän miettimään ennen syttymistä. :oops:

Jotenkin kuvittelisin nuo ongelmat suutinperäisiksi, kun välillä on aikaisemminkin esiintynyt ko. oireita, mutta ovat hieman tokeentuneet "purskutteluaineilla." Tarjolla olisi edullisesti mm. uusia alkuperäisiä Bosch-suuttimia, liekkö niillä tekee mitään? Tulevatko uudet, kokonaiset suuttimet yleensä avautumispaineet säädettynä, vai tarvitseeko vielä viedä uudelleen penkkiin? Lienee varmaan tapauskohtaista, mutta kyselyikä päällä. :idea:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
DieselDogW126
Viestit: 205
Liittynyt: 08.7.2006 16:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja DieselDogW126 »

Laitatin Bosion kärjet muutama kausi sitten (tosin OM617A). Vielä ovat toimineet. :) Varauksella kuitenkin suhtaudun, kun en ole suurta kilometrimäärää näillä taittanut. Olen kuullut että Bosiot ovat "lauenneet" verraten vähäisenkin ajon jälkeen. Tiedä sitten... Joka tapauksessa nyky-Boschista pyrin minäkin pysymään erossa - vanhoissa vara parempi (jos jostain vielä saa). Bosioista tietoa kermaTDI.com -sivustolla (aikoinaan ainakin joku Turkusessa taisi näitä tuoda maahan...)
Avatar
BTriker
Viestit: 570
Liittynyt: 21.10.2010 20:45
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Bosiot hakkaa suuttimien laadussa tänä päivänä boschin mennen tullen ja palatessa. Omakohtaisia kokemuksia bosion suuttimista monen auton verran, niin vakioissa, kuin virivehkeissä. Esikammioisissa ja suoraruikkareissa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
teejay
Viestit: 55
Liittynyt: 01.9.2007 4:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teejay »

Mistähän porukka on löytänyt noita bosion suuttimia? Ei ole saanut tarvikeliikkeistä missä olen käynyt.
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

TuomasJ kirjoitti:Mistähän porukka on löytänyt noita bosion suuttimia? Ei ole saanut tarvikeliikkeistä missä olen käynyt.
Ei ole tarvikeliikheissä, ei.
Dieselipajoilta kannattee kysellä :wink:
No Merc at the moment
Avatar
BTriker
Viestit: 570
Liittynyt: 21.10.2010 20:45
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Jos on Kajaanissa käyntiä niin Rengaspalvelu Karjalaiselta löytyy.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Iskareitten vaihtohan on semmonen homma jonka hyödyn huomaa yleensä vasta kun sen on teheny, huonoillakin pärjää mutta kun laittaa uudet niin ihimettelee miksei ole tehenyt siä ennemmin :tuumaus:

Mites esikammiotiisselin ruiskusuuttimet, jos ei ole mitään erityisiä oireita, poislukien ehkä hivenen täristävä käynti jonka syytä en tiedä, niin onko kärkien päivityksestä mitään todistettavaa hyötyä?

Suuttimet on testattu ehijiksi pari vuotta sitten jolloin ei siis mittään niileen tehty, mutta nyt on yhden suuttimen runko alakanu vuotaa ja se häätys viksata, mitä mietin on että onkohan huono idea vaihtaa vain yksi suutin vai kannattasko samassa sotkussa laitattaa esimerkiksi Bosion käret kaikkiin suuttimiin?

Onko siis uusilla kärjilla mittään vaikutusta käyntiin, kulutukseen tai tehoon jos ei ole mitään erityistä vikkaa?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Minä oon laitellu kaikki kerralla ku vauhtiin päässy.

Jos kuvittelis kaikille saman kilometrilukeman nii kaipa ne yksitellen sitte alakaa tulla tiensä päähän muutkin pikkuhiljaa?

Tasasemmin luulisi myllynkin käyvän samanlaisilla säädetyillä uusilla. Meneehän nuo vanhatkin säädettynä aikansa varmaan. Tietäs vaan onko vaihtoaika miten lähellä sen rikkoontumisen suhteen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”