Kurkistelin tässä pitkästä aikaa moottoria alhaalta päin ja taas löytyi yksi öljynvuotopaikka. Kansipahvin p*iru taitaa valskata takapäästään.

Suunnitelmissa on ollut myös nokkakepin ja nostajien vaihto, kun kulumaa näyttää nokissa olevan, joten sekin varmaan vaihtuisi siinä samassa konkurssissa. Kysäisin arvoita Haukiputaalta ja sieltä sanoivat, että kannen irrotukseen + paikallelaittoon saattaisi mennä semmoiset kahdeksan tuntia. Tuohon kun lisätään viitisen sataa nokkaosiin + jonkin verran tiivisteisiin puhutaan tonneroisesta.
Kansi tietenkin käytettäisiin plaanauksessa ja tarkastuksessa, jonka yhteydessä uusattaisiin kaiken varalta venttiilivarsien tiivisteet. Jännä juttu, että 2002, kun tuohon on tehty iso alapääremontti + ainakin ohjurien vaihto, ei laskussa puhuta mitään kannen oikaisusta.

Mersusta en ole kantta vielä käyttänyt irti, äitimuorin vanhasta Escrotista kyllä mutta siinä olikin työntötankokone (Valencia), joten jakopään sekoilusta ei hirveästi tarvinnut välittää. Lisäksi noissa Volkkariremonteissa on oltu mukana (mutta niissähän onkin hihnat)

Mistä tuommoisessa projektissa saattaisi eniten kiikastaa? Ketjun ohjurien tapit – irtoavatko yleensä esim. liukuvasaralla? Syylärin irrottamalla voisi tieten helpottaa hommaa. Onko jotain suosituksia, miten irtonaista kantta pitää kuljetella (eikös kampiakselia pitänyt kuljettaa pystyssä).
Tässäpä tätä tajunnanvirtaa taas kerrakseen.

t.
Risto