300TD käynnistyy huonosti

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

300TD käynnistyy huonosti

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Joo, saa sen aamun eka startin saatella koko pitkälle enneku käynnistyy.
Lähetee sillai pytty kerrallaan käyntiin ja savuttaa meleko lailla.
Sitte lämpösenä lähtee heti.
Hehkun valo käyttäytyy normaalisti.
Hehkureleen sulake näky olevan ehjä.
Hehkut mitattu, 1.2 oomia kaikki.

Vika alako yhtäkkiä, relekkö pa**ana? Ei kai ne piuhat voi olla poikki.
Mittaan seuraavaksi hehkut johtoineen releen päästä.
Jos mie käyn Motonetistä sen Boschin pikahehkureleen + 4 hehkua ja ostan siihen 2 hehkua lisää?
Tai piruako mie niitä hehkuja vaihan jos ei mittaamalla löyvy vikaa?

IDIOT EDIT: Mittasin hehkut selvevimpäin ja valosassa, 3 ja 4 mykkiä. Eipä se muuta tarvii.
Viimeksi muokannut Rässi66, 29.3.2006 16:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pro HVM
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7228
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:shock: Taitaa olla helpoin todeta että toimiiko hehkurele niin että kaveri hehkuttamaan ja ite yleismittarilla mittailemaan että tuleeko hehkuille virtaa ollenkansa... :D
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Palijonko sitä virtaa muuten mennee per hehku?
Jos mittais virrat siitä välistä?
Mulla on Bilteman lupa mittailla 10A asti.
Koitin kynällä 1.hehkua niinku neuvoit, valo sytty.
Pro HVM
Avatar
Vilenin Herttua
MIESASIAMIES
Viestit: 879
Liittynyt: 22.12.2005 15:06

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

Rässi66 kirjoitti:Palijonko sitä virtaa muuten mennee per hehku?
Jos mittais virrat siitä välistä?
Mulla on Bilteman lupa mittailla 10A asti.
Koitin kynällä 1.hehkua niinku neuvoit, valo sytty.
30 A/hehku, joten se on moro sun mittarilles ku eka toimiva hehku osuu kohdalle :D
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Tai sitten hehkutat ihan ite ja huolella, ja käyt mittaamassa lämmön hehkuista joko laserlämpömittarilla tai etusormella. :wink:

edit. H3- tai H4-polttimo toimii ampeerimittarina noin isoille virroille.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7228
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Käytännössä hehku ottaa virtaa noin 11A.
Akun napajännite laskee hehkutuksen aikana.. ja samaten virta. Jos jokainen hehku ottaisi sen 30A niin hehku rele/ sulake antais savumerkkejä. 30x6=180A.

Hehkureleessä on 80A sulake ja se kestää... :D
Avatar
Vilenin Herttua
MIESASIAMIES
Viestit: 879
Liittynyt: 22.12.2005 15:06

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

Mika.T kirjoitti:Käytännössä hehku ottaa virtaa noin 11A.
Akun napajännite laskee hehkutuksen aikana.. ja samaten virta. Jos jokainen hehku ottaisi sen 30A niin hehku rele/ sulake antais savumerkkejä. 30x6=180A.

Hehkureleessä on 80A sulake ja se kestää... :D
Katos vaan. Ei pitäis kirjoitettua tekstiä ikinä uskoa ilman omia mittauksia :D
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Kannattaiskohan vilkaista myös sinne polttoainepuolelle.
Saattaisi olla että imeskelee ilmaa putkistoon pitemmän
seisokin(yön) aikana. Aamulla sitten keräilee paineita
ekassa startissa?


Heikki :D
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

heikki5 kirjoitti:Kannattaiskohan vilkaista myös sinne polttoainepuolelle.
Saattaisi olla että imeskelee ilmaa putkistoon pitemmän
seisokin(yön) aikana. Aamulla sitten keräilee paineita
ekassa startissa?


Heikki :D
Aivan, onko suodatin mahdollisesti löysällä. Tuukko tähän Aleksanterinkadulle niin väännetään tiukalle :D
® Mesen linttaklubi
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Nonni, 3 ja 4 pytty saivat uudet hehkut ja nyt lähtee houkuttelematta.
Eipä nyt vaa ennää oo pakkasiakaan. :D
Pro HVM
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”