Jäähdytinnesteen vähentyminen ja sen vaikutus öljyn määrään?
Jäähdytinnesteen vähentyminen ja sen vaikutus öljyn määrään?
Kävinpä eilen katsastuksessa ja inssi ei tehnyt lainkaan päästömittausta. Inssin mukaan koneessa oli liikaa öljyä eikä hän sen takia uskaltanut tehdä mittausta .
Öljynvaihtohan tässä tehtiin n. 3000km sitten ja periaatteessa on mahdollista, että tuota öljyä olisi ollut huollon jälkeen hieman liikaa eikä se ole ehtinyt kulua tässä välissä poies. Ei tullut tarkistettua öljytason määrää heti huollon jälkeen.
Mutta, asiaan saattaa vaikuttaa toinenkin tekijä. Paisarin nestepinta laskee tällä hetkellä ja auton alla on nähtävissä vuotoa indikoivia tiputuskohtia. Minä kun en moottoreista liikaa tiedä, niin voiko jäähdytinneste päästä moottoriöljyn sekaan (esim. kansipahvin vian takia) ja näin nostaa öljymäärää tikun mukaan? Öljymäärä ei missään nimessä ole noussut lisätyn jäähdytinnesteen verran tähän mennessä. Jos siis on lisääntynyt lainkaan, vaan olisi huollossa vain laitettu hieman liikaa öljyä...
Jos jäähdytinnestettä kuitenkin olisi päässyt öljyn joukkoon, niin mistä muista tekijöistä tätä voisi yrittää päätellä (savutus...?)?
Öljynvaihtohan tässä tehtiin n. 3000km sitten ja periaatteessa on mahdollista, että tuota öljyä olisi ollut huollon jälkeen hieman liikaa eikä se ole ehtinyt kulua tässä välissä poies. Ei tullut tarkistettua öljytason määrää heti huollon jälkeen.
Mutta, asiaan saattaa vaikuttaa toinenkin tekijä. Paisarin nestepinta laskee tällä hetkellä ja auton alla on nähtävissä vuotoa indikoivia tiputuskohtia. Minä kun en moottoreista liikaa tiedä, niin voiko jäähdytinneste päästä moottoriöljyn sekaan (esim. kansipahvin vian takia) ja näin nostaa öljymäärää tikun mukaan? Öljymäärä ei missään nimessä ole noussut lisätyn jäähdytinnesteen verran tähän mennessä. Jos siis on lisääntynyt lainkaan, vaan olisi huollossa vain laitettu hieman liikaa öljyä...
Jos jäähdytinnestettä kuitenkin olisi päässyt öljyn joukkoon, niin mistä muista tekijöistä tätä voisi yrittää päätellä (savutus...?)?
Ja vaahtoutuu esim öljykorkkiin. Voi olla myös jos on lyhyttä ajoa niin kondensoitunutta vettä öljyn joukossa joka sitten nostaisi pintaa...? Varsinkin nyt kun lämpötila seilaa edestakas
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
molempi on ihan mahdollinen... kaverilla meni ainoastaan öljyä nesteen sekaan ja itelläni tuli vaan öljyt putkesta savuna....
joskus sitten menee se jähytysneste sinne öljyn sekaan... eikös se yleensä oo sellasta kermanväristä shaissee?
itellä tippasee siitä lohkolämppärin liitoksesta nestettä ja ehkä pikkasen vesipumpun juorusta ja sitten myöskin paisarin korkin välistä
niin siis vastaus:
ihan mahdollista.
joskus sitten menee se jähytysneste sinne öljyn sekaan... eikös se yleensä oo sellasta kermanväristä shaissee?
itellä tippasee siitä lohkolämppärin liitoksesta nestettä ja ehkä pikkasen vesipumpun juorusta ja sitten myöskin paisarin korkin välistä
niin siis vastaus:
ihan mahdollista.
® Mesen linttaklubi
miten paljo siä oli liikaa öljyä?? yhtäkkiä sanosin että ö-paine on kovempi ku paisarin paine.. paitsi kun auto sammutetaan niin silon voisi valua nestettä öljyn sekaan mutta sanoisin että kyllä sielä paisarissa pitäisi rasvaa olla jos se koneen sisältä falskaisi. ja jos kansipahvin välistä männänpäälle menee tms muuta lämpökummailua ja ö-paineen seilaamista niin silloin vikaa voisi etsiä koneen sisältä.
mikä auto ja kone?. mä luulen et sulla laitettu:oho meni vähä reilusti ja nestettä hukkaa vaikka paisarin korkinvälistä ihme inssi ku öljytki katsoi oliko perämurikassa öljyä riittävästi
mikä auto ja kone?. mä luulen et sulla laitettu:oho meni vähä reilusti ja nestettä hukkaa vaikka paisarin korkinvälistä ihme inssi ku öljytki katsoi oliko perämurikassa öljyä riittävästi
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 05.11.2007 13:07
Re: Jäähdytinnesteen vähentyminen ja sen vaikutus öljyn määr
Onko koneesi M 102 ja onko termostaattikotelon kansi muovia? Minulla oli sellainen vääntynyt ja vuoti tiivisteestä. Oli vaikea paikallistaa, vasta höyry paljasti. Ostin marmoritiskiltä alumiinikannen, aika tyyris mutta eipähän enää mutruile.Andy kirjoitti:Kävinpä eilen katsastuksessa ja inssi ei tehnyt lainkaan päästömittausta. Inssin mukaan koneessa oli liikaa öljyä eikä hän sen takia uskaltanut tehdä mittausta .
Öljynvaihtohan tässä tehtiin n. 3000km sitten ja periaatteessa on mahdollista, että tuota öljyä olisi ollut huollon jälkeen hieman liikaa eikä se ole ehtinyt kulua tässä välissä poies. Ei tullut tarkistettua öljytason määrää heti huollon jälkeen.
Mutta, asiaan saattaa vaikuttaa toinenkin tekijä. Paisarin nestepinta laskee tällä hetkellä ja auton alla on nähtävissä vuotoa indikoivia tiputuskohtia. Minä kun en moottoreista liikaa tiedä, niin voiko jäähdytinneste päästä moottoriöljyn sekaan (esim. kansipahvin vian takia) ja näin nostaa öljymäärää tikun mukaan? Öljymäärä ei missään nimessä ole noussut lisätyn jäähdytinnesteen verran tähän mennessä. Jos siis on lisääntynyt lainkaan, vaan olisi huollossa vain laitettu hieman liikaa öljyä...
Jos jäähdytinnestettä kuitenkin olisi päässyt öljyn joukkoon, niin mistä muista tekijöistä tätä voisi yrittää päätellä (savutus...?)?
Kone on tuo allekirjoituksen lankun vaparimonivenadieseli. Onneksi noita vinkeissä kuvattuja oireita (vaahto väärässä paikassa jne.) ei ole esiintynyt, joten kyse (toivottavasti) on vain nestevuodosta jossain muualla ja liiasta öljytäytöstä huollossa. Pitää huomenna valossa vielä vähän tutkia asiaa lisää.
Ja ei sitä liikaa öljyä tikun mukaan niin mahdottomasti ole, jonkin verran tikun ylärajan yli.
Ja ei sitä liikaa öljyä tikun mukaan niin mahdottomasti ole, jonkin verran tikun ylärajan yli.