Reviirin merkkaus öljyläikillä

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Reviirin merkkaus öljyläikillä

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

On tuo mekkeri alkanut merkkailla reviiriä. Homma hoituu siten, että jättäessäni auton parkkiin, auto nostaa vänkärin puoleista etukäpäläänsä hieman ilmaan ja ruikkaa öljyläntin maahan.

Ennenkuin haen kirurgin välineet ja katkaisen pelit mekkeriltä, niin ajattelin kysyä muilta mersun ulkoiluttajilta kokemuksia. Reviirimerkinnät kun ilmestyy tosiaan vänkärin puolelle konetta, josta pannu on kyllä öljyssäkin. Ikävä kyllä nesteet näyttää tulevan koneen sivusta, joten voisko kyseessä edes teoriassa olla muu kuin kansipahvi? Venttiilikannen tiiviste ei ole kyseessä, sillä se näyttää hyväkuntoiselta eikä vuoda öljyä.

Muuta nestettä tuo lemmikki ei juurikaan syö (paitsi dieseliä). Voiko kansipahvi siis rakoilla niin, että öljyt tulee pihalle, mutta muuta nestettä ei katoa? Pääseekö tässä kansipahvin vaihtohommiin? Onko tohon mahdolliseen reikään kansipahvissa muuta keinoa todeta kuin moottorin pesu ja sen jälkeinen tirkistely ja tarkastelu?

Niin ja autohan oli siis supisuomalainen lyhytkarvainen (saksalainen) 200 Riisseli.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29417
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tavallista tarinaa että vuotaa vain öljyä ulospäin - tee kuten suunnittelitkin, pese ja tutki mistä vuotaa.
wiimax.fi
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Palatakseni "vanhaan" topicciin. Pesaisin koneen tuolla Biltemanin moottorinpesuaineella ja täytyy sanoa, että oli aika tiukkaa tavaraa. Kyllä meinaan öljyt sai kyytiä aika nätisti. Purkkikin maksoi muistaakseni hieman vähemmän kuin mitä saan kuussa käteen, eli jotain kolme euroa.

Öljyä ei sittenkään tullut kannentiivisteen välistä (Olisi ollut "mukava" tehdä tuokin operaatio, no joskus sitten) vaan koneen etuosassa vänkärin puolella olevan anturin juuresta. Anturi sijaitsee tosiaan aika ylhäällä koneessa ja aika etunurkassa. Mitään piuhaa sinne tässä minun versiossa ei mene, mutta tulipahan vaan mieleen, että mikähän anturi tämä voisi olla?

Ja autohan oli siis se -85 200 Kiisseli.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Onko siinä "anturin" päässä iso noin yli 20mm pultinkanta päässä?Jos on niin se on ketjun kiristin joka vuotaa.Siihen voi vaihtaa uudet tiivisteet tai kokeilla josko olis vain löysällä.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

jari_w123 kirjoitti:Onko siinä "anturin" päässä iso noin yli 20mm pultinkanta päässä?Jos on niin se on ketjun kiristin joka vuotaa.Siihen voi vaihtaa uudet tiivisteet tai kokeilla josko olis vain löysällä.
Tämä "anturi" oli tosiaan kokoluokkaa noin yli 20mm, ainaki noin silmämääräisesti katsellen. Tekele kun vaan oli koneen sivussa, ei päässä ja tosiaan melkein heti venttiilikannen alapuolella. Eilen sitä kiristelin sen verta mitä uskalsin ja näyttää vuodot loppuneen. Voisko se sitten olla se ketjunkiristin?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”