On tuo mekkeri alkanut merkkailla reviiriä. Homma hoituu siten, että jättäessäni auton parkkiin, auto nostaa vänkärin puoleista etukäpäläänsä hieman ilmaan ja ruikkaa öljyläntin maahan.
Ennenkuin haen kirurgin välineet ja katkaisen pelit mekkeriltä, niin ajattelin kysyä muilta mersun ulkoiluttajilta kokemuksia. Reviirimerkinnät kun ilmestyy tosiaan vänkärin puolelle konetta, josta pannu on kyllä öljyssäkin. Ikävä kyllä nesteet näyttää tulevan koneen sivusta, joten voisko kyseessä edes teoriassa olla muu kuin kansipahvi? Venttiilikannen tiiviste ei ole kyseessä, sillä se näyttää hyväkuntoiselta eikä vuoda öljyä.
Muuta nestettä tuo lemmikki ei juurikaan syö (paitsi dieseliä). Voiko kansipahvi siis rakoilla niin, että öljyt tulee pihalle, mutta muuta nestettä ei katoa? Pääseekö tässä kansipahvin vaihtohommiin? Onko tohon mahdolliseen reikään kansipahvissa muuta keinoa todeta kuin moottorin pesu ja sen jälkeinen tirkistely ja tarkastelu?
Niin ja autohan oli siis supisuomalainen lyhytkarvainen (saksalainen) 200 Riisseli.
Reviirin merkkaus öljyläikillä
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Palatakseni "vanhaan" topicciin. Pesaisin koneen tuolla Biltemanin moottorinpesuaineella ja täytyy sanoa, että oli aika tiukkaa tavaraa. Kyllä meinaan öljyt sai kyytiä aika nätisti. Purkkikin maksoi muistaakseni hieman vähemmän kuin mitä saan kuussa käteen, eli jotain kolme euroa.
Öljyä ei sittenkään tullut kannentiivisteen välistä (Olisi ollut "mukava" tehdä tuokin operaatio, no joskus sitten) vaan koneen etuosassa vänkärin puolella olevan anturin juuresta. Anturi sijaitsee tosiaan aika ylhäällä koneessa ja aika etunurkassa. Mitään piuhaa sinne tässä minun versiossa ei mene, mutta tulipahan vaan mieleen, että mikähän anturi tämä voisi olla?
Ja autohan oli siis se -85 200 Kiisseli.
Öljyä ei sittenkään tullut kannentiivisteen välistä (Olisi ollut "mukava" tehdä tuokin operaatio, no joskus sitten) vaan koneen etuosassa vänkärin puolella olevan anturin juuresta. Anturi sijaitsee tosiaan aika ylhäällä koneessa ja aika etunurkassa. Mitään piuhaa sinne tässä minun versiossa ei mene, mutta tulipahan vaan mieleen, että mikähän anturi tämä voisi olla?
Ja autohan oli siis se -85 200 Kiisseli.
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Tämä "anturi" oli tosiaan kokoluokkaa noin yli 20mm, ainaki noin silmämääräisesti katsellen. Tekele kun vaan oli koneen sivussa, ei päässä ja tosiaan melkein heti venttiilikannen alapuolella. Eilen sitä kiristelin sen verta mitä uskalsin ja näyttää vuodot loppuneen. Voisko se sitten olla se ketjunkiristin?jari_w123 kirjoitti:Onko siinä "anturin" päässä iso noin yli 20mm pultinkanta päässä?Jos on niin se on ketjun kiristin joka vuotaa.Siihen voi vaihtaa uudet tiivisteet tai kokeilla josko olis vain löysällä.