Mb 250 TD
Mb 250 TD
Ostinpa tuossa ns. hetken mielijohteesta 250 TD -92 auton ajettu 237 000. Nyt olen havinnut että moottori täristää tyhjäkäynnillä ja sammuu "ravistaen" ei mielestäni täysin normaalia. Polttoaine vuotoja en ole havainnut. Mutta epäilen että syy voisi olla sillä puolella joko pumpussa tai jossain järjestelmässä?
Jos jollakin on tietoa tai edes hajua niin olisin enemmän kuin kiitollinen.
Jos jollakin on tietoa tai edes hajua niin olisin enemmän kuin kiitollinen.
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Näissä moottoreissahan on alipainetoiminen sammutusjärjestelmä joten jos sammuu hitaasti ja/tai täristäen niin on mahdollista jotta jossain päin järjestelmää on pieni alipainevuoto tai pumpun sammutuskello on hieman viallinen. Ensimmäiseksi tarkastaisin konehuoneen puolelta kaikki alipaineletkujen liitokset eritoten lampuille menevistä putkista.
Lamppujen alipainepiirin voi myös tarkistaa siten että ajaa seinän lähelle (pimeällä) sammuttaa auton valot päällä, valot mielellään ylemmässä asennossa ja katsoo rupeaako valokeila laskemaan, ei se ainakaan kovin paljon saisi laskea, jos laskee, niin jossakin päin järjestelmää on pieni vuoto.
Täristäminen tyhjäkäynnillä voi johtua monestakin asiasta, kuten pumpun ruiskutusmäärien erisuuruuksista tai hieman tukkeutuneista suuttimista. Hyväkin moottori täristää pikkuisen mikäli moottorin kumityynyt ovat täysin loppu, helppo tarksitaa siten että heiluttaa kädellä moottria sivulta sivulle, ja moottorin tulisi heilua suht vapaasti/kevyesti ehyillä kumityynyillä.
-risto
Lamppujen alipainepiirin voi myös tarkistaa siten että ajaa seinän lähelle (pimeällä) sammuttaa auton valot päällä, valot mielellään ylemmässä asennossa ja katsoo rupeaako valokeila laskemaan, ei se ainakaan kovin paljon saisi laskea, jos laskee, niin jossakin päin järjestelmää on pieni vuoto.
Täristäminen tyhjäkäynnillä voi johtua monestakin asiasta, kuten pumpun ruiskutusmäärien erisuuruuksista tai hieman tukkeutuneista suuttimista. Hyväkin moottori täristää pikkuisen mikäli moottorin kumityynyt ovat täysin loppu, helppo tarksitaa siten että heiluttaa kädellä moottria sivulta sivulle, ja moottorin tulisi heilua suht vapaasti/kevyesti ehyillä kumityynyillä.
-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi

W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Yes ja no
Tämän sammutusjärjestelmän tiedän. Mutta kun en tiedä teinkö jotain väärin kun jouduin ruuvaamaan isommalle kaasu vaijerista että auto edes jotenkin käy tyhjä käynnillä. Ja käy mielestäni ja sammuu mielästni kuin traktori.
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Onkos tämä Turbo diisseli vai vapari farmari ? Kun noista merkinnöistä on aina vähän epäselvyyttä:
TDT on Farmari Turbo Diisseli
TD on Farmari Diisseli (vapari)
DT on Turbo sedani (diisseli) ?
Minun mielestäni noin uudessa koneessa on jo hieman älykkäämpi tämä tyhjäkäyntisysteemi, taisi olla jopa ELR:i mutta odotellaan viisaammilta neuvoa sitten tähän, jokatapauksessa perstuntuma on ettei sitä vaijerista tulisi säätää sitä tyhjäkäyntiä olleskaan.
-risto
TDT on Farmari Turbo Diisseli
TD on Farmari Diisseli (vapari)
DT on Turbo sedani (diisseli) ?

Minun mielestäni noin uudessa koneessa on jo hieman älykkäämpi tämä tyhjäkäyntisysteemi, taisi olla jopa ELR:i mutta odotellaan viisaammilta neuvoa sitten tähän, jokatapauksessa perstuntuma on ettei sitä vaijerista tulisi säätää sitä tyhjäkäyntiä olleskaan.
-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi

W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
TD on Farmari Diisseli (vapari)
TD on Farmari Diisseli (vapari) se on. Mutta kuin neuvot loppuu otetaan niksit käyttöön.
Kaasu vaijerista lähtee myös jonkin sortin tanko joka säätää ilmeisestikkin imusarjaa tai jotain?
Kaasu vaijerista lähtee myös jonkin sortin tanko joka säätää ilmeisestikkin imusarjaa tai jotain?
kyllä kyllä
Niin se vain oli hitto että kuskinpuoleinen moottorin tyyny sökönä eli kaputt. Mutta vitos suutin oli myös viallinen. Nyt käy taas kuin tytöt.
Olisko se se läppä, joka ahdistaa vain ilman kulkuaDaimler kirjoitti:mikä sen läpän funktio on jos auto toimii sen poiston jälkeen??dealer kirjoitti:Imusarjassa on yksi iso läppä, sen voit poistaa sieltä kun otat ilmanputsarin irti.
Parilla pikkuruuvilla kiinni, se läppä.

