Mb 250 TD

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
masa75
Viestit: 44
Liittynyt: 07.1.2006 0:19
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Mb 250 TD

Viesti Kirjoittaja masa75 »

Ostinpa tuossa ns. hetken mielijohteesta 250 TD -92 auton ajettu 237 000. Nyt olen havinnut että moottori täristää tyhjäkäynnillä ja sammuu "ravistaen" ei mielestäni täysin normaalia. Polttoaine vuotoja en ole havainnut. Mutta epäilen että syy voisi olla sillä puolella joko pumpussa tai jossain järjestelmässä?

Jos jollakin on tietoa tai edes hajua niin olisin enemmän kuin kiitollinen.
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Näissä moottoreissahan on alipainetoiminen sammutusjärjestelmä joten jos sammuu hitaasti ja/tai täristäen niin on mahdollista jotta jossain päin järjestelmää on pieni alipainevuoto tai pumpun sammutuskello on hieman viallinen. Ensimmäiseksi tarkastaisin konehuoneen puolelta kaikki alipaineletkujen liitokset eritoten lampuille menevistä putkista.

Lamppujen alipainepiirin voi myös tarkistaa siten että ajaa seinän lähelle (pimeällä) sammuttaa auton valot päällä, valot mielellään ylemmässä asennossa ja katsoo rupeaako valokeila laskemaan, ei se ainakaan kovin paljon saisi laskea, jos laskee, niin jossakin päin järjestelmää on pieni vuoto.

Täristäminen tyhjäkäynnillä voi johtua monestakin asiasta, kuten pumpun ruiskutusmäärien erisuuruuksista tai hieman tukkeutuneista suuttimista. Hyväkin moottori täristää pikkuisen mikäli moottorin kumityynyt ovat täysin loppu, helppo tarksitaa siten että heiluttaa kädellä moottria sivulta sivulle, ja moottorin tulisi heilua suht vapaasti/kevyesti ehyillä kumityynyillä.

-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
masa75
Viestit: 44
Liittynyt: 07.1.2006 0:19
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Yes ja no

Viesti Kirjoittaja masa75 »

Tämän sammutusjärjestelmän tiedän. Mutta kun en tiedä teinkö jotain väärin kun jouduin ruuvaamaan isommalle kaasu vaijerista että auto edes jotenkin käy tyhjä käynnillä. Ja käy mielestäni ja sammuu mielästni kuin traktori.
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Onkos tämä Turbo diisseli vai vapari farmari ? Kun noista merkinnöistä on aina vähän epäselvyyttä:
TDT on Farmari Turbo Diisseli
TD on Farmari Diisseli (vapari)
DT on Turbo sedani (diisseli) ? :)

Minun mielestäni noin uudessa koneessa on jo hieman älykkäämpi tämä tyhjäkäyntisysteemi, taisi olla jopa ELR:i mutta odotellaan viisaammilta neuvoa sitten tähän, jokatapauksessa perstuntuma on ettei sitä vaijerista tulisi säätää sitä tyhjäkäyntiä olleskaan.

-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
masa75
Viestit: 44
Liittynyt: 07.1.2006 0:19
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

TD on Farmari Diisseli (vapari)

Viesti Kirjoittaja masa75 »

TD on Farmari Diisseli (vapari) se on. Mutta kuin neuvot loppuu otetaan niksit käyttöön.
Kaasu vaijerista lähtee myös jonkin sortin tanko joka säätää ilmeisestikkin imusarjaa tai jotain?
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Se tanko menee pumpulle ja säätelee polttoaineen syättöä.
(Eihän siellä mittää kaasulappiä ole, you know.)
Sillä tangolla se mersu saapi tietoa, kuinka kovvaa pitäs mennä. :lol:
Pro HVM
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29417
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Imusarjassa on yksi iso läppä, sen voit poistaa sieltä kun otat ilmanputsarin irti.
Parilla pikkuruuvilla kiinni, se läppä.
wiimax.fi
masa75
Viestit: 44
Liittynyt: 07.1.2006 0:19
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

kyllä kyllä

Viesti Kirjoittaja masa75 »

Niin se vain oli hitto että kuskinpuoleinen moottorin tyyny sökönä eli kaputt. Mutta vitos suutin oli myös viallinen. Nyt käy taas kuin tytöt.
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Sanopas vielä, että tärähtikö sammuttaessa sillain särähtäen? Meinaan itsellä ois huomenna huoltoa autolle ja epäilyttää kans tuo sama kumityyny.. tyynyn sisällä metallit kolisee toisiaan vastaan :?:
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

dealer kirjoitti:Imusarjassa on yksi iso läppä, sen voit poistaa sieltä kun otat ilmanputsarin irti.
Parilla pikkuruuvilla kiinni, se läppä.
mikä sen läpän funktio on jos auto toimii sen poiston jälkeen?? :?:
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Daimler kirjoitti:
dealer kirjoitti:Imusarjassa on yksi iso läppä, sen voit poistaa sieltä kun otat ilmanputsarin irti.
Parilla pikkuruuvilla kiinni, se läppä.
mikä sen läpän funktio on jos auto toimii sen poiston jälkeen?? :?:
Olisko se se läppä, joka ahdistaa vain ilman kulkua :roll: Mulla itsellä sitä läppää ei ollut, mutta imuputkessa kuristin ennen ilmanputsarin koteloa.. Ruuvatulla pumpulla ainakin kannattaa ylimääräiset kuristimet olla poes :lol:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29417
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pakokaasukierrätyksen mukanaan tuomia turhia härpättimiä... :roll:
Samalla kannattaa tukkia pakosarjasta lähtevä putki.
(Ei sitä joka menee auton allepäin :shock: )
wiimax.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”