103:n kansiremppaa

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Rape
Viestit: 6
Liittynyt: 21.1.2006 21:35
Paikkakunta: Janakkala

103:n kansiremppaa

Viesti Kirjoittaja Rape »

Moro moi!

Eipä löytynyt vanhoja juttuja 103:n kansirempasta, joten aloitin uuden aiheen :nocando:


Tarkoituksena olis vaihtaa ainakin venttiilinostimet, kansipahvi + muut kannessa olevat tiivisteet...Mitä muuta?

Homma vaan tökkäsi tänään siihen, kun nokka-akselin päässä oleva torx ei antautunut, vaan avain meni mutkalle. Aukeaako se ruuvi "oikeaan" suuntaan, vaiko häh? Tarttee kai hakea joku hieman laadukkaampi avain siihen. Tässä vielä kuva selvennykseksi:

Kuva


Jos on jotain vinkkejä muutenkin tohon kansiremppaan, niin ne olisi tervetulleita.
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Ihan normaali ruuvi se on.

Tarkasta ainakin venttiilin ohjurien kunto samalla kun vaihdat ohjurinkumit :roll:
Ei maksa hirveästi vaihdattaa niitä, ja saattavat olla melko väljät.
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Rape
Viestit: 6
Liittynyt: 21.1.2006 21:35
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Rape »

Mitäs kokoa noi kannen torxit on, kun ei semmosta kokoa omasta pakista löytynyt?

Tarviiko tuohon nyt vielä jotain muita erikoisempia työkaluja, et ton homman saa hoidettua, ikävää kun tökkää aina työkalujen puutteeseen...volkkareihin tollasia o tarvinnu :D

Eikä toi ruuvi muuten ees auennut, meni vaan pyöreäksi :evil: . Piti sitten käyttää vähän väkivaltaa sen kanssa stana :x
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Rape kirjoitti:Mitäs kokoa noi kannen torxit on, kun ei semmosta kokoa omasta pakista löytynyt?
Siis kansipultitko? Onko varmasti torxeja? :? Usein noissa on ne 12-koloiset 12 mm:n XZN-kannat.

En minä tosin ole M103:a avannut, että varmasti tietäisin. :oops:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7228
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

ainakin w124/201 nelosbensoissa ne kannat on juurikin 12(MM?)XZN. ja w124/w201 tiisseleissä 10(MM?)XZN.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Täältä ääni XZN-kannoille. Kerran nostin W123 250B kannen ja siinäki oli 12-kulumaset pultit.
Pro HVM
Rape
Viestit: 6
Liittynyt: 21.1.2006 21:35
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Rape »

Joo no 12-kulmasia ne vissiin sit on, en kahtonu niitä niin tarkkaan :oops:
Tarviipa sit hakea sellanen 12 XZN, kiitoksia tiedosta.

Mites muuten toi jakoketju? Miten sen vaihto tapahtuu, kun ei ole tietoa paljonko silläon ajettu, niin kai sen tossa samalla vaihtaisi. Sen kiristimen löysäsin, mut miten sen saa alapäästä paikalleen ja mites sen ketjun katkasu ja uuden ketjun asennus??
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Rape kirjoitti:Mites muuten toi jakoketju? Miten sen vaihto tapahtuu, kun ei ole tietoa paljonko silläon ajettu, niin kai sen tossa samalla vaihtaisi. Sen kiristimen löysäsin, mut miten sen saa alapäästä paikalleen ja mites sen ketjun katkasu ja uuden ketjun asennus??
No sepä katkastaan siitä ylhäältä ja liitetään uusi ketju perään.
Sitten pyöritellään niin kauan, että tulee se liitos taas näkösälle.
Taas poikki, vanha pois ja uuden päät toisiinsa kiinni.
Pro HVM
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”