Apulaitehihnan kitinä

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
jerektio
Viestit: 34
Liittynyt: 10.3.2013 16:25
Paikkakunta: Imatra

Apulaitehihnan kitinä

Viesti Kirjoittaja jerektio »

Ja taas pitää gurujen puoleen kääntyä. Tuli vaiheltuu tossa joulua ennen vesipumppu, hihna ja kaikki hihnan kiristys-sälät. Kamat hommasin kl:ltä pahemmi rahaa säästelemättä ja kaikki toimi joulusta eteenpäi mut kyt alkoi ihan helvetin raju kitinä, kuuluu tyhjäkäynnillä ja ajaessa samalla tavalla. Hihna tosiaan uus ja ei oo näkyvää kulumista havaittavissa. Ei myöskään miun mielestä vetäs sitä vinoon se kiristimen keinu. Missähän olis vika? :evil:

+autosta ei löydy ilmastointia
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Onko etupäässä öljyvuotoja? Onko hihna yhtään öljyssä? Mulla ainakin aiheuttaa sen että hihna turpoaa ja kitisee upotessaan hihnapyörille.

Toinen mahdollinen melunlähde on viallinen laturin vapaakytkin, jos siinä on sellainen, tosin satalankuissa ei tainnut olla :?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
jerektio
Viestit: 34
Liittynyt: 10.3.2013 16:25
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja jerektio »

Ei oo pahempia vuotoja ja hihna näyttäs olevan kuiva. Toi vikinä vissii alko vähän hiljasenpana ensin ja on nyt jo sellanen et sisälle ei kuulu mut vituttaa kun tietää et siellä se ujeltaa :D
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

jerektio kirjoitti:Ei oo pahempia vuotoja ja hihna näyttäs olevan kuiva. Toi vikinä vissii alko vähän hiljasenpana ensin ja on nyt jo sellanen et sisälle ei kuulu mut vituttaa kun tietää et siellä se ujeltaa :D
Ainoa mikä ei juurikaan kitise on continentalin hihnat. Itsellä alkoi peräti 30eur tarvikehihna kitisemään päivän parin päästä...
jerektio
Viestit: 34
Liittynyt: 10.3.2013 16:25
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja jerektio »

On continentalin hihna.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Käytäs hihnaa irti ja pyörittele apulaitteita ja kokeile käyttää moottoria ilman hihnaa, jos saisit paikallistettua ... joskus jää se keinun isopultti löysälle :roll:
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

jerektio kirjoitti:On continentalin hihna.
Sitten on syy muualla.
jerektio
Viestit: 34
Liittynyt: 10.3.2013 16:25
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja jerektio »

Nyt huomattiin sellanen et vesipumpun kohille, hihnan päälle suihkutti jarru cleaneriä niin ääni hiljeni hetkellisesti?
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

autodidakti
Mese 320 TE
Viestit: 16
Liittynyt: 07.12.2013 13:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Kitinä

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

Entäs se apurulla laturin puolella olisko loppunsa eellä?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Ettei olis keinun pultti löystynyt? :roll:
naftale_n
Viestit: 74
Liittynyt: 09.8.2006 17:36
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Keinun alta puuttuu prikka!
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Huomattavan vanha aihe, mutta mikähän oli syynä?

Itellä tuon syöttöpumpun virityksen yhteydessä käväsi mielessä myös keinun vaihto/ tai laakeri KL osista ku jääny kiristirulla käyttämättä edellisestä ajokista sais molemmat uusiksi 20e sijoituksella.

Mutta, koska ei vikise ja vain hiukan vinossa oliskohan sittenkin paree ootella vaan ensin vikinät ja sitten toimeen?

Varsinkin , kun edellinen korkkasi kiristinvivun kiinnityruuvin jo aukaisuvaiheessa
kopasta kierteen ja aiheutti melekoosen rojektin, jotta jakopäänketjun koppaan sai uuden jengan ja uuden vivun kunnolla ja suoraan kiinni😎!

Laakerin vaihto jo sinänsä tuttu juttu ,joten se ei kummonen operaatio sinänsä ole.
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

Monasti pikkukiviä hihnan urissa, hihna pois ja nöplää kivet pois loppuu kitinät
S211 270cdi -04
W166 350cdi -14
W126 280 -83 rojekti
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Jep, silikonia joskus tuli ruokittua 500km välein ku laakerin keinu vinossa. Hiljeni eikä edes luistanut, sinne ohjaustehostimen hihnapyörään tovin ruuttas ja taas loppu kitinät.
Suositeltavaa ei toki ole.
Nyt ollu pölyistä huolimatta hiljainen tuo hihna näemmä, ei oo ees continentali muistaakseni. Ihan näytti siisteiltä ,kun oli aikaa tutkia pääsiäispyhinä pumppua ootellessa.
JohnnyR
Viestit: 54
Liittynyt: 14.3.2013 13:15
Paikkakunta: uusimaa

Hihnan vaihdosta

Viesti Kirjoittaja JohnnyR »

Terve.

meikä on nyt 5 päivää purkanu autoa ja katkennu etuhammaskin siinä hommassa.
Kiristinrullan kuusiokolo oli joku mulkannut paskaksi eikä se halunut lähteä ilman rälläkkää ja väkivaltaa.

Hihnapyörissä oli tosiaan semmosta sulanutta kumia reilusti niin kun joku tuossa epäili että öljyvuoto voisi tehdä sitä. Itellä se vuoto paljastu tasonsäädön letkuksi mikä aikojen saatossa öljyt valuttanu pitkin alustaa ja muuta. Löytypä syy käyntihäiriöillekin kun avasin jakajankannen. Sen O-rengas ei ollut paikallaan ja jakaja siinä öljyn peitossa.Kuva

Laturin laakerit tuntu olevan paskana, kloppia sillä reilusti. Epäilen että se osaltaan vääntää sitä hihnaa kieroon linjallaan ja kulunu joutuin.Kuva
Hans Kompis
Viestit: 48
Liittynyt: 15.11.2011 22:16
Paikkakunta: Espoo

Kiireapua W124:en hihnanvaihtoon Espoossa

Viesti Kirjoittaja Hans Kompis »

Sattuipa tuossa aamuyosta, etta kiihdyttaessani just lankulla Tuomarin aseman vieresta Turun moottoritien ramppia ylos varoitusvalot syttyivat yhtakkia tauluun, ohjaus kavi raskaaksi ja jarrutkaan eivat tahtoneet oikein pitaa enaa, eli moniurahihnahan siella antoi myoten. Konehuoneeseen vilkaistessa huomasin etta hihna oli silpoutunut ihan kunnolla ja ehjaa hihnaa oli jaljella vain pyykkinarun paksuinen siivu toisesta sivusta kiertyneena tuhannen sikkaralle ja loput olivat levinneet pitkin konehuonetta.. Noh, kaveri tuli hatiin ja mersu saatiin hinattua tahan taloyhtion pihaan Perkkaalle ja tulipa poimittua tanaan Motonetista sopiva tarvikehihna tilalle, mutta asennukseen ym ahellykseen tarvitsisin apua, kun itselle nuo hommat eivat ole ollenkaan tuttuja, eika huvittaisi laittaa mitaan apulaitetta pyorimaan vaaraan suuntaan tms ikavaa.

Kysyisinkin, etta loytyisikohan Espoon kulmilta tai lahistolta joviaali ja avulias mersumies, jolta hihnan asennut kavisi parkkipaikka-asennnuksena kohtalaisen napparasti ja joka toki saisi ajastaan & vaivastaan palkaksi jonkinlaisen kateiskorvauksen? Olisin kovasti kiitollinen jos tallaista pika-apua jarjestyisi, koska maanantaina olisi taas kiva paasta poristelemaan mersulla normaalisti toihin joutumatta miettimaan vaihtoehtoisia tyomatkajarjestelyja tms.

Jos kuka tietaa tallaisen foorumilaisen tai muun kaverin tasta lahistolta, jolta apuja kannattaisi kysya, laittakaa ihmeessa yhteystietoja tulemaan tai jos voit itse auttaa, minut saa kiinni numerosta 045 269 8993 - Kiitos!
Hans Kompis
Viestit: 48
Liittynyt: 15.11.2011 22:16
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hans Kompis »

Apu löytyi ja taas on mersu ajossa! :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”