300CE -89 huono käynti + lambda arvo koholla

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
noonakki
Viestit: 721
Liittynyt: 24.10.2010 17:53
Paikkakunta: perse

300CE -89 huono käynti + lambda arvo koholla

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Jeps elikkä voimaa ei oikeen tahdo löytyä ja muutenkin tukkoiselta tuntuu.
Ja yleensä ei käy tyhjäkäyntiä aluksi kun käyntiin laittaa.
Ilmamäärämittarin potikkaa säädetty lähemmäs oikeita lukemia, ja nyt ei jaksa käydä ollenkaan tyhjäkäyntiä.

Videosta näkee hyvin minkälaista oiretta on olemassa.
Tämä kylmänä siis. Videolla käytän kaasupoljinta pohjassa jolloin booaa.

http://tinypic.com/r/e9bxvt/8
(äänet kuuluu vähän hiljaa, lisää volumea vaan.)

Ja sitten kun ajossa painaa kaasua tasaisesti pohjaa kohti niin välillä kyykkää ja välillä innostuu. Yleensä kun painaa pohjaan ja sitten vähän takaisin niin alkaa kiihtyä vähän paremmin.
Uusi käytetty määräjakaja tulossa kunhan myyjä saa sen postiin.
EHA vaihdettu 200E:stä ja alkoi sillä käymään vähän paremmin kun alkuperäinen vuoti bensaa. Uusi EHA on täysin toimivasta autosta.
YJ-rele on tarkistettu ja tinailtu ja tyhjäkäyntimoottorin toimivuus testattu ja se on putsattu.
Viimeksi muokannut noonakki, 26.6.2014 21:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Hardaani
Viestit: 5
Liittynyt: 19.5.2014 2:08
Paikkakunta: Parola

Viesti Kirjoittaja Hardaani »

Imuvuotohan siel jossain on
Hardaani
Viestit: 5
Liittynyt: 19.5.2014 2:08
Paikkakunta: Parola

Viesti Kirjoittaja Hardaani »

Siis itellä teki tota samaa, oli joku pätevä tehny reijän määräjakajan kumikaukaloon.

ja aikanaan 250 ce vm 69, oli sit imusarjantiiviste riekaleina... ja samat oireet.
noonakki
Viestit: 721
Liittynyt: 24.10.2010 17:53
Paikkakunta: perse

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Asia kunnossa. Täytyy hakea siis starttipilottia niin saa tutkia imuvuodot
noonakki
Viestit: 721
Liittynyt: 24.10.2010 17:53
Paikkakunta: perse

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Vaihdoin koko määräjakajan uuteen käytettyyn ja alkoi pelaamaan hieman paremmin. Vielä kun sitä starttipilottia joutaisi ostelemaan.. :roll:
Tährellinen
Viestit: 56
Liittynyt: 15.11.2010 21:38
Paikkakunta: JKLKHU

Viesti Kirjoittaja Tährellinen »

noonakki kirjoitti:Asia kunnossa. Täytyy hakea siis starttipilottia niin saa tutkia imuvuodot
Mitenkä starttipilotilla imuvuodot selviää?
Kysyy nimin. asiasta tietämätön utelias.

Voisihan tuota konstia itsekin kokeilla, kun on noita käyntiongelmia.
noonakki
Viestit: 721
Liittynyt: 24.10.2010 17:53
Paikkakunta: perse

Viesti Kirjoittaja noonakki »

starttipilottia esim imusarjan ja kannen väliseen liitokseen ja jos se vuotaa niin starttipilotti imeytyy koneeseen ja vaikuttaa auton käyntiin. Näin voi löytää imuvuodon.
noonakki
Viestit: 721
Liittynyt: 24.10.2010 17:53
Paikkakunta: perse

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Jatketaan samalla topikilla.. Öljynpaineet kylmänä tapissa ja kuumana D-päällä tippuu yhteen tyhjäkäynnillä. Jos kuuma päivä niin tippuu alle yhden.
Ylipaineventtiili?
Ja mahdollisesti nokkaketju raksuttaa tyhjäkäynnillä. Ääni häviää kun antaa hiukan kierroksia. :roll:
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3030
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Tehtaan ilmoituksen mukaan muistaakseni 0,3 bar tyhjäkäynnillä on vielä laillisen rajoissa, jos vaan nousee heti kierroksia lisättäessä.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
noonakki
Viestit: 721
Liittynyt: 24.10.2010 17:53
Paikkakunta: perse

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Jahas ok. Millähän tuon nokkaketjun mölinän sais pois..? Oliskohan kiristin tiensä päässä? Se nyt olisi vielä helppo vaihtaa mikäli samanlainen ku neloskoneessa.
noonakki
Viestit: 721
Liittynyt: 24.10.2010 17:53
Paikkakunta: perse

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Nyt myös huomasin että lambdan johto oli irti. Ei suurta vaikutusta käyntiin. Ei mennyt pakokaasutestistä läpi ilman lambdaa kun lambda arvo oli 1.147. Sallittu max. 1.03. Eli ilmeisesti laihalla käy. Mistä saa lisää soppaa koneeseen?
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Minä nuosta mitään tiedä mut itellä vähä samantyylistä oiretta tuos 2l pensas.. säädin sitä mitälie kaasutankoa 2 kierrosta pidemmäksi niin olovana toi lähtee paikaltaan helpommin liikkeelle. 3 kierrosta oli jo huonompaan päin jne.. kierrokset sit voi jäädä koholle herkästi, yhellä jannulla oli poikki joku jousi sieltä imuputken alta ja kaasuläppä eli omaa elämänsä :roll:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
noonakki
Viestit: 721
Liittynyt: 24.10.2010 17:53
Paikkakunta: perse

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Ainakin nyt tähän hätään itte väittääsin imuvuotoa.. Mutta kun tarttipilottipurkki oli tyhjä nii ei päässy kunnolla kokeileen :roll:
noonakki
Viestit: 721
Liittynyt: 24.10.2010 17:53
Paikkakunta: perse

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Leima tuli kun laitoin lambdan kiinni. Nyt auto olisi seisonnassa niin pääsis purkimaan kun vaan löytäisi enerkiaa :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”