om603

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Nippe
Viestit: 331
Liittynyt: 26.2.2007 20:41
Paikkakunta: Rivervalley

om603

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Mitä käytännön eroa on turbon ja vaparin venttiilikopalla?

Pikku projekti aluillaan ja täytyy kysellä tyhmiä tässä vaiheessa, niin ei oo sitten sormi nenässä, ku pitäis alkaa pakettia nippuu laittaa.

Koneen vaihto siis mielessä ja "uudessa" koneessa hydrauliikka asd:lle tandempumppulla ja mulla vanhassa pumppu noka-akselin päässä tasonsäädölle.
Pystynkö laittaan pumpun turbon nokkaakselille vai käytänkö tota tandemia tasonsäädölle?

Miten muuten olette asd:n ja tasonsäädön tehneet jos molemmat käytössä.

Jos jollain on jäähdytettyjä turbon etusatuloita kaupan, niin laittakaa viestiä.
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Siinä nokan päähän tulevaan tasonsäätöpumppuun liittyy semmonen että kannessa on semmonen puolikuun muotonen kolo ja näin on sitten venttiilikopassakin jotta on akselin mentävä reikä, turbomallin kopassa siis vain se puolikuu.

Pumppu on suht ankea purkaa mutta saa sen purettua ja kasattua, muuten sitä ei saa irti. Pumppu pyörii nokka-akselista, moottoriin jossa ei oo ollu ks pumppua pitää ampasta nokka-akselin päästä pultti auki ja semmonen pumpun pyörittäjä tulee siihen kiinni. :lol: Hankala selittää mutta jotakuinkin näin.

Jos turbokone tulee orkkiksena keulille niin sitte ei onnistu, se painekotelon ja turbon välinen ahtoputki ei mahu vaparin venttiilikopalla.

Vaihtoehtoina siis joko kolota turbon koppa tai vaihtaa tandempumppu. :)
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Nippe
Viestit: 331
Liittynyt: 26.2.2007 20:41
Paikkakunta: Rivervalley

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Tänks!
Tandem pumppu löytyy turbokoneesta, mutta tuleeko sieltä riittävästi painetta tasonsäädölle?
Ja ei tule orkkis turbo ;)
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Tandempumppuhan on tarkotettu justiin tasonsääjölle, nelimatikkifarkuissa tandempumppu ohjaa tasonsäätöä, asd:tä ja nelivedon kytkeytymistäkin. :D

Kannattaa laittaa tandempumppu jos se löytyy, vähäsenhän siihen joutuu muutosletkuja teettään.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Nippe
Viestit: 331
Liittynyt: 26.2.2007 20:41
Paikkakunta: Rivervalley

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Ok. Eli nokkaakseli pumppua ei sitten tarvi alkaa viritteleen.
Hyvä niin.
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”