Öljynsuodattimen vaihtoasiaa

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
E-P
Viestit: 3
Liittynyt: 31.8.2014 11:36

Öljynsuodattimen vaihtoasiaa

Viesti Kirjoittaja E-P »

Öljynsuodattimen vaihto MB 260E:n (124W) kutoskoneeseen ei minulta luonnistu varaosaliikkeiden valikoimissa olevilla öljynsuodatinpannoilla oikein mitenkään.

Osaako joku asiasta perillä oleva neuvoa minua mistä saan hankittua asianmukaisen työkalun suodattimen irroittamiseen tai jotain tee-se-itsemiehen irroituskikkaa?

En viitsi lyödä ruuvimeisseliä suodattimen läpi kun suodatin on ahtaassa tilassa korin ja imusatsin välissä eikä korin altakaan sitä yletä aukaisemaan ahtaasta paikasta.
Avatar
oltzi
Viestit: 462
Liittynyt: 06.11.2010 18:12
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

en tiiä miten se suodatin siellä on? mutta mulla on sellaset 15cm pitkät öljynsuodatin pihdit.
ne on monesti auttanu ahtaissa paikoissa.

sellanen perusmallin kääntäessä kiinni puristava on hyvä JOS se on liinamalli.

paljon auttaa myös jos suodattimen pesee ulkopuolelta, välillä tosi kovin kiinni oleva lähtee lopulta käsin kun sen pesee ja saa kunnon otteen 8)
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
E-P
Viestit: 3
Liittynyt: 31.8.2014 11:36

Viesti Kirjoittaja E-P »

oltzi kirjoitti:en tiiä miten se suodatin siellä on? mutta mulla on sellaset 15cm pitkät öljynsuodatin pihdit.
ne on monesti auttanu ahtaissa paikoissa.

sellanen perusmallin kääntäessä kiinni puristava on hyvä JOS se on liinamalli.

paljon auttaa myös jos suodattimen pesee ulkopuolelta, välillä tosi kovin kiinni oleva lähtee lopulta käsin kun sen pesee ja saa kunnon otteen 8)
Sellaisesta kiristävästä liinamallista ei ole ollut iloa ja sen otteenkaan saaminen ei luonnistunut vaikka pitkäselkäinen olenkin kun suodattimesta ei saa kunnon puristusotetta (jäi öljynvaihto vähän kesken). Suodatinpihdit hankin heti ensitilassa kun niitähän näköjään saa parilla kympillä ja maksavat itsensä takaisin parin omatoimisen öljynvaihtokerran jälkeen.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Jos siellä on se tavallinen suodatin, niin kannattaa hommata semmoinen 74-millinen suodatinavain. Sillä saa suodattimen irti päältä päin eikä tarvitse mistään välistä koettaa vääntää. Tuon hommasin aikoinani M102:een ja se kävi myös M104:een ja nyt M113:een. Myös äidimuorin Escrotiin tuo käypi.

t.
Risti
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Roisto kirjoitti:Moro,

Jos siellä on se tavallinen suodatin, niin kannattaa hommata semmoinen 74-millinen suodatinavain. Sillä saa suodattimen irti päältä päin eikä tarvitse mistään välistä koettaa vääntää. Tuon hommasin aikoinani M102:een ja se kävi myös M104:een ja nyt M113:een. Myös äidimuorin Escrotiin tuo käypi.

t.
Risti

Eipä tuo sarjakaan pahan hintanen ole :roll:

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... pl-191259/
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”