Moottorin kolisee koria vasten

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Saku124
Viestit: 103
Liittynyt: 23.4.2014 23:42

Moottorin kolisee koria vasten

Viesti Kirjoittaja Saku124 »

Elikkä ongelma on seuraavanlainen. Koneen kun käynnistää kylmällä kelillä, niin sisälle kuuluu kauhea naputus ihan kuin joku pienellä vasaralla nakuttelisi koria konepellin alla.

Ensin luulin vian olevan suuttimissa että kone nakuttaa, mutta suuttimet nyt olivat testauksen mukaan ihan ok, pientä kulumaa tietysti.

Sitten tulin ajatelleeksi että voisikohan kone ihan oikeasti ottaa koriin kiinni ja siitä johtua naputus. Vika ilmenee parhaiten kylmällä kelillä kylmän koneen kanssa varsinkin silloin kun ns"ryyppy" menee poies päältä (joo ei ole oikeasti ryyppy mutta ymmärrätte kuitenkin:D) koska silloin kone heiluu kaikkeista eniten nimenomaan tyhjäkäynnillä.

Kierroksia nostaa 200 ylöspäin niin ääni häviää koneen heilumisen tasaantuessa.

Naputus ilmenee myös kytkin pohjassa rullatessa hidastetöyssyn yli juuri silloin kun osuu töyssyyn ja kone vähän "heilahtaa" sekä silloin kun parkkipaikalla esim kytkinpohjassa kääntää reilusti rattia silloin kun auto "liukuu".

Rattia käännettäessähän kone koittaa siirtyä hieman sivulle autoon nähden jos on vähän vauhtia silloin kun kääntää.

Vikaa ei juuri tunnu olevan lämpimällä kelillä vaikka kone olisikin kylmä.. Tai silloin naputus on ainakin pienempi.

Voiko tämä siis mitenkään olla mahdollista että johtuisi moottorin kumityynyistä? Kumityynyn metallirunkohan on melko lähellä koria.

Myös työkaverin kanssa, autoasentajia molemmat ollaan siis, niin koitettiin konetta heiluttaa ja hän oli samaa mieltä kuin minä että ei se kone nyt silleen kovin paljoa edes heilu, suht koht normaalin oloinen. Mutta oikein rajusti kun heilutti niin laturin tienoilta sieltä takaa kuului ehkä todella pieni naputus ja kun autoon meni istumaan niin ääni kuulosti saman oloiselta kuin käydessä tyhjäkäyntiä jolloin naputtaa.

Tosin ääni oli hiljaisempi johtuen siitä ettei sitä pysty käsin heiluttamaan kovaa. Konepellin alla ääntä hädintuskin kuuli. Kiitoksia jo vastauksista näin valmiiksi:)!!

Ja niin sitä vielä että kumityyny kl varaosissa 75e niin ei viitsis huvikseen niitä vaihtaa:)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Katsoppa, paljonko väliä on tyynyn helman ja auton rungon välissä. Jos se on kunnossa, pitäisi väliin mennä 13 millin paksuinen esine (esim. pultin kanta). Jos ei mene, niin silloin on ainakin vaihdon tarpeessa.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Saku124
Viestit: 103
Liittynyt: 23.4.2014 23:42

Viesti Kirjoittaja Saku124 »

Kiitoksia vinkistä! Pitääpi mitata kun pääsee tallille käymään;)!
Saku124
Viestit: 103
Liittynyt: 23.4.2014 23:42

Viesti Kirjoittaja Saku124 »

Moottorin kumityynyssähän tuo vika oli. Kl varaosista hain uuden ja laitoin paikalleen niin lähestulkoon kaikki auton kolinat ja ylimääräset äänet lähti.

Myöskin käyntiäänestä tuli todella hiljainen aikasempaan verrattuna, tuskin edes huomaa koneen käyvän :D

Noin 10mm oli korkeampi tuo uusi kumityyny vanhaan verrattuna. Vanha oli halki ja öljyt valunut poies:)

Kiitoksia hyvistä vinkeistä!:)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”