KÄÄÄÄK...mersu ei käynnisty

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

KÄÄÄÄK...mersu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Vaihoin just polttoainesuodattimen ja esisuodattimen ja tarkastettu on,että niissä on polttoainetta.Tottakai järjestelmähän ilmaa ittensä,mutta mix ei mursu käynnisty?

Kun pistää virrat päälle niin se kolmio siellä nopeusmittarissa vaan välähtää hetken kun normaalisti se palaa niin kauan kuin starttaa...mistäs rupeis vikaa ehtimään? kyllä se pitää käyntiin saada.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Re: KÄÄÄÄK...mersu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

EzKo kirjoitti:Vaihoin just polttoainesuodattimen ja esisuodattimen ja tarkastettu on,että niissä on polttoainetta.Tottakai järjestelmähän ilmaa ittensä,mutta mix ei mursu käynnisty?

Kun pistää virrat päälle niin se kolmio siellä nopeusmittarissa vaan välähtää hetken kun normaalisti se palaa niin kauan kuin starttaa...mistäs rupeis vikaa ehtimään? kyllä se pitää käyntiin saada.
Kyllä mulla ainakin tuppaa vaatimaan pientä putkien aukomista. Eli ei meinaa ilmata issekseen.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Ei lähe käyntiin vieläkään :shout: :(
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

EzKo kirjoitti:Ei lähe käyntiin vieläkään :shout: :(
sahhoo,sahhoo,niin pitkään että alkaa hirvittämään.Kyllä sen pitäisi startata. :shock:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Löysää suuttimille menevien putkien yläpäät > pyöritä konesta > ku tuloo naftaa > kiinni > käyntihin.

Tarkista startates notta se syöttöpumpun kyljes oleva vipu nousoo ylähä > jos ei > ota sammutinkalvolta alip. letku irti ( se pumpun päällä oleva rasia johon menee yksi letku). :roll: :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Läht käyntiin kun ropasin niitä putkia mistä Lucky mainihti :) saihan sitä silti sahata kotvasen,sitä ennen niin paljon että meinas akusta loppua puhti :shock:

Mutta mitäs tua :asd: valo ny sitte jäi palamahan :ei_tajuu:
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

EzKo kirjoitti:Mutta mitäs tua :asd: valo ny sitte jäi palamahan :ei_tajuu:
No 1 ja 5 navat töpselistä yhteen sekunniksi, ja sitten toisen kerran joku 10 sekkaa.
Elikkä lue koodi ja nollaa se sitten pois. Ei taija lähtiä lukematta.
Pro HVM
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Lue vilkkukoodi siitä:

- närhenmunien edessä on "töpseli" ja siinä numerot
- ota niin pitkät piuhat että ne riittävät siitä töpseliltä hytiin
- laita piuhat napaan 1 ja 5
- moottori käyntiin
- yhdistä piuhat noin 1 s ajaksi
- laske asd:n vilkahdukset
- vikakoodit nollautuvat kun suoritat toimenpiteen uudestaan yhdistämällä piuhat noin 10 s ajaksi
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Lucky-Dog kirjoitti:Lue vilkkukoodi siitä:

- närhenmunien edessä on "töpseli" ja siinä numerot
- ota niin pitkät piuhat että ne riittävät siitä töpseliltä hytiin
- laita piuhat napaan 1 ja 5
- moottori käyntiin
- yhdistä piuhat noin 1 s ajaksi
- laske asd:n vilkahdukset
- vikakoodit nollautuvat kun suoritat toimenpiteen uudestaan yhdistämällä piuhat noin 10 s ajaksi
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Jeps,täytyy tehrä kun tulee kotio perjantaina ny ei kerenny ropata.

Täytyy kävästä varkaudessa korollalla :shock: mursu saa ny levätä ennen seuraavaa pohojanmaan reissuu...
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Re: KÄÄÄÄK...mersu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Daimler »

EzKo kirjoitti:Vaihoin just polttoainesuodattimen ja esisuodattimen ja tarkastettu on,että niissä on polttoainetta.Tottakai järjestelmähän ilmaa ittensä,mutta mix ei mursu käynnisty?.
Arvelinpa näin talvea kohti mennessä vaihtaa omatkin pa-suodattimet;puolilleen naftaa niin starttasi hyvin.Ainoa asia mikä hävetti niin viimeksi näköjään 5/2004 vaihdoin viimeksi...kyllä akan autoon putsareita myötään vaihdetaan muttei omaan..positiivista oli kylläkin se että vettä ei näkynyt ainakaan suodattimessa olevan;lienee täytenä pidetyn tankin etuja.. :roll:
pekemese
Viestit: 6
Liittynyt: 02.11.2006 17:49

Ilmaako varmasti niin ettei tarvitse pumpulle mennä il......

Viesti Kirjoittaja pekemese »

-mauksessa -myös 200D -89, kysyy saman ongelman edessä painiva mesepeke.
johtaja300
Viestit: 1014
Liittynyt: 06.8.2006 15:33

Re: Ilmaako varmasti niin ettei tarvitse pumpulle mennä il..

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

pekemese kirjoitti:-mauksessa -myös 200D -89, kysyy saman ongelman edessä painiva mesepeke.
Minkä ongelman, ajat tiisselillä ja vaihdat suodattimet ja et ole ilmannut ja nyt kysyt miksi ei lähde käyniin?
Avatar
Jaakko Parantainen
Lasimestari
Viestit: 260
Liittynyt: 13.10.2005 22:03
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jaakko Parantainen »

Kyllä omasta sudattimien jälkeen tosiaan piti suuttimia höllätä ennenkuin käynnisty troolari :cry: yhden akun starttailin väsyksiin ja sit kaapeleilla vasta läks,varmaan tosiaan kannattaisi se isompi filtteri täyttää naftalla ennen asennusta :whisper:
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3651
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Suotatin tuli loroteltua sen verran yli puolilleen, että läikytysvaraa jäi reilu cm. Joutuihan sitä silti starttaamaan.

Jonkun Opelin :lol: käyttäjän käsikirjasta muistan lauseen, jossa sanottiin ettei yli 15 sekunnin sahauksia kerrallansa. :ope:

Kaksi tuollaista varttiminuutin sessiota se sitten vaati, heti kolmannen alussa alkoikin sitten jo pyöriä itsekseen. :D
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Ilmaako varmasti niin ettei tarvitse pumpulle mennä il..

Viesti Kirjoittaja AM »

johtaja300 kirjoitti:
Minkä ongelman, ajat tiisselillä ja vaihdat suodattimet ja et ole ilmannut ja nyt kysyt miksi ei lähde käyniin?
Enpä ole ikinä ilmaillut 200D:tä,enkä täyttänyt suodatinta vaihdon jälkeen...kyllä se käyntiin lähtee kunhan virtaa riittää...
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4418
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Jaa,vaikeeta pittää olla :D .
Aina olen kaatanut suodattimeen pullosta dieseliä siinä vaiheessa,kun uusi suodatin on suodattimen jalan alla,kiinnilaittamista vaille valmis.
Ei ole ongelmia ollut,eikä kyllä tule mieleenkään lähteä kokeilemaan kuivalla suodattimella :roll: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
pekemese
Viestit: 6
Liittynyt: 02.11.2006 17:49

Ilmaus ???

Viesti Kirjoittaja pekemese »

Olen ajanut ja ilmaillut tiisseleitä 28 v ja todella nytkin ilmasin suotimien vaihdon jälkeen.
Jostain syystä ei käynnistynyt. Kysyin vain sitä, että mikä muu siinä voi olla. Pumpulle ei ole koskaan tarvinnut mennä. Nyt kyllä pelaa ja kukkuu.
Ju..lauta kiusa se on pienikin kiusa. Pakoputkesta kaivoin vaahtomuovi palasia. Jollain on hauskaa ollut - heh
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”