Polttoainevuoto ja huono käynti

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Saku124
Viestit: 103
Liittynyt: 23.4.2014 23:42

Polttoainevuoto ja huono käynti

Viesti Kirjoittaja Saku124 »

Auto on vm.85 200d w124 mersu

Noin 160km moottoritieajon jälkeen kun hiljensi vauhtia ja laittoi auton parkkiin, rupes polttoaine haisemaan sisälle, ja samalla moottori rupes heilumaan paljon. Nostaa kierroksia niin kone ei enään heilu. Tekee tätä myös kylmällä koneella kun kävin äsken koittamassa.

Samalla huomasin että pohjasuojan päällä on nestettä, dieseliähän se todennäköisesti oli kunnei siellä ennen ole mitään nesteitä ollut.

Suuttimien paluuletkut vaikutti olevan ok, suutinputkissakaan ei näkynyt vuotoja, eikä pumpun päässä siinä ollut vuotoja mihin ne polttoaineputket tulevat kiinni. Polttoaineen esisuodattimessa huomasin ilmakuplan, sekä polttoainepumpun ja lohkon välistä nousi höyryä/savua eli kyllä siellä jossain on vuoto. Mistäs tämä järjestelmä voi vuotaa sitten?
Saku124
Viestit: 103
Liittynyt: 23.4.2014 23:42

Viesti Kirjoittaja Saku124 »

Noniin, huonon valon takia ei nähnyt mitään ja nyt kun katsoin tarkemmin niin huomasin että 4 sylinterin polttoaineputki vuotaa suuttimen päästä. Putki oli tiukalla, ja silti vuosi polttiainetta melko paljon. Otin putken auki, puhdistin tiivistyspinnat ja kiristin uudelleen, ja silti vuotaa.... Mikäs tähän on syynä?

Mites se kartio siinä putken päässä, onko se jokin erillinen osa joka prässätty putkeen ja nyt syystä tai toisesta irronnut tms? Koneen käynti ehkä hiukan rauhottui kun käytti putkea auki mutta edelleen vuotaa melko paljon, pitääkö koko putki vaihtaa?

Suuttimet irroitin vuoden 2014 kesäkuussa, joten sen jälkeenkin on pysynyt putket tiiviinä yli vuoden, mistä mahtaisi johtua että rupeaa yhtäkkiä vuotamaan vaikka liitos on kireällä ja tiivistepinnat puhtaita? Voiko kiristysmutteri siinä putkessa jotenkin sieltä sisältä litistyä kasaan niin paljon että mutteri menee vaan "pohjaan" asti ja ei oikeasti kiristä putkea tarpeeksi?

Tai onko se putken päässä oleva kartio murtunut jotenkin, sormella koitin niin tuntui ehjältä voihan siellä silti jokin pieni hiusmurtuma olla. Ja uskaltaako tällä ajaa vielä 200km? Sen verran olis matkaa tallille ja siellä odottelis myös uusi polttoaineputki, onko tuosta mitään muuta haittaa kuin suurempi polttoaineen kulutus tietysti. Luulen että noin 10-20litraa valuttaisi tuolla matkalla, halvemmaksi se silti tulee kuin viedä veholle!
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ennenmuinoon jarruputkien tilskaavia tuurnalla metässä hakattuja kartiopäitä tinattiin sytkärillä ja pyöräytettiin poranterällä siistiks. Jo vaan pitivät hamaan romulaan asti.

Oisko moinen kyläsepänkonsti sovellettavissa? :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”