300d (om603) lähtee huonosti käyntiin
300d (om603) lähtee huonosti käyntiin
Auto kävi kansi remontissa. Sen jälkeen alkoi lähteen huonosti käyntiin. Saa sahata minuuttikaupalla ja yht äkkiä hörähtää. välillä lähtee aivan matalilla kieroksilla käymää.. lämpimänä lähtee vähän paremmin. se tässä eniten ihmetyttää ku ennen remppaa lähti käyntii ku vähä avainta näytti.
rempan tehny väitti että saa jostai ilmaa, mutta kaikki on kiinni ja kireällä ja molemmat suodattimet on uusittu..
Mikäköhän on pielessä? ajoitus? suuttimet? siirtopumppu?
rempan tehny väitti että saa jostai ilmaa, mutta kaikki on kiinni ja kireällä ja molemmat suodattimet on uusittu..
Mikäköhän on pielessä? ajoitus? suuttimet? siirtopumppu?
Re: 300d (om603) lähtee huonosti käyntiin
Veikkaisinpa että hehkut ei pelaa, tarkasta tuleeko hehkuille virta ku avainta kääntää...jk19 kirjoitti:Auto kävi kansi remontissa. Sen jälkeen alkoi lähteen huonosti käyntiin. Saa sahata minuuttikaupalla ja yht äkkiä hörähtää. välillä lähtee aivan matalilla kieroksilla käymää.. lämpimänä lähtee vähän paremmin. se tässä eniten ihmetyttää ku ennen remppaa lähti käyntii ku vähä avainta näytti.
rempan tehny väitti että saa jostai ilmaa, mutta kaikki on kiinni ja kireällä ja molemmat suodattimet on uusittu..
Mikäköhän on pielessä? ajoitus? suuttimet? siirtopumppu?
Mulla oli 250d:ssä hehkurele rikki kerran ja se teki tuollalailla...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
No eipä sitä ole syytä testata jos kerran virta tulee hehkuillejk19 kirjoitti:Kävin hehkut läpi virtakynällä ja jokaiselle tulee virta kun hekuttaa.
Mitenkäs sen releen tominnan sais testattua? ettei turhaa lähtis moista osteleen..
Ilmavika ois seuraava jota alkaisin hakemaan...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Kerran tuota oiretta teki takerteleva sammutin. Kannattaa vilkaista että sammutinvipu pumpun kupeessa liikkuu napakasti virta-avaimen tahtiin, eikä jää väliasentoon.
Pöläyttääkö se muuten savua käynnistyessään? Käynnistyykö tasaisesti? Vastaako kaasuun? Painoitko kaasua käynnistäessäsi? Vaikuttaako sammuksissaoloaika käynnistymiseen?
Pöläyttääkö se muuten savua käynnistyessään? Käynnistyykö tasaisesti? Vastaako kaasuun? Painoitko kaasua käynnistäessäsi? Vaikuttaako sammuksissaoloaika käynnistymiseen?
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Tehtiin venttiili remonttiki samalla. Ei savuta ihmeemmin käynnistyessään. Kone vetää hyvin ja vastaa kaasuun hyvin. No yön yli seisoessaan huonommin käyntiin. Toisaalta ei sitä kyllä tuossa päivällä meinannu saada kaupan pihasta millää käyntii vaikka kone oli suht koht lämmin.
Koht alkaa huumorintaju loppua remppa makso 900 ja tuli lisävikoja..
Koht alkaa huumorintaju loppua remppa makso 900 ja tuli lisävikoja..
Niin ja kaikki mittaukset ym. vianetsinnät tottakai liikkeen piikkiin jos liikkeessä teetit rempan kuten hinnasta voisi olettaa...Mikko K kirjoitti:Ohivuoto mittaus kylmänä Hyvä lääke vaivan paikallistamiseen
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
sieltä on hehkuja pimeenä.?
testasin omani just(240d)..hehkun valo toimi niinkuin pitääkin..muttä käynnistyvyys heikko.(oli yksi pimeenä)
otin hehku releeltä liittimen irti ja johdonpätkällä koitin siihen rasiassa olevaan napaan(siis siellä liittimen pohjassa on sylinterin nrot ja yksi kerrallaan koitin siihen mihin tulee kokoajan virta.rele boksi)..niin.siihen kun"tökkää piuhan(rautanaula tms.väliin),niin pitäis kipinöidä.eli.jos ei kipinöi.hehku pimeenä.
jos yksi pimeenä,niin vaihda kaikki suosiolla.sinänsä halpa remontti.ja aina lähtee..
testasin omani just(240d)..hehkun valo toimi niinkuin pitääkin..muttä käynnistyvyys heikko.(oli yksi pimeenä)
otin hehku releeltä liittimen irti ja johdonpätkällä koitin siihen rasiassa olevaan napaan(siis siellä liittimen pohjassa on sylinterin nrot ja yksi kerrallaan koitin siihen mihin tulee kokoajan virta.rele boksi)..niin.siihen kun"tökkää piuhan(rautanaula tms.väliin),niin pitäis kipinöidä.eli.jos ei kipinöi.hehku pimeenä.
jos yksi pimeenä,niin vaihda kaikki suosiolla.sinänsä halpa remontti.ja aina lähtee..
ja vahvasti mesellä....
ja yks vielä..jos remontti tehty..hetken ajettu.niin venttiilin säätö!
kaveri toitotti sellaista että,jos haluat dieselin käyntiin ongelmitta aina,niin säädä venttiilit joka syksy!(lähtee 20asteen pakkasillakin ilman lohkoa..kuulemma.)
jos ei hehkujen vaihdolla/venttiilien säädöllä viat poistu,niin sitten ajoitukset tms.
kaveri toitotti sellaista että,jos haluat dieselin käyntiin ongelmitta aina,niin säädä venttiilit joka syksy!(lähtee 20asteen pakkasillakin ilman lohkoa..kuulemma.)
jos ei hehkujen vaihdolla/venttiilien säädöllä viat poistu,niin sitten ajoitukset tms.
ja vahvasti mesellä....
Mitenkäs tuo 124:n säätö sitten kenties suoritetaan500 kirjoitti:ja yks vielä..jos remontti tehty..hetken ajettu.niin venttiilin säätö!
kaveri toitotti sellaista että,jos haluat dieselin käyntiin ongelmitta aina,niin säädä venttiilit joka syksy!(lähtee 20asteen pakkasillakin ilman lohkoa..kuulemma.)
jos ei hehkujen vaihdolla/venttiilien säädöllä viat poistu,niin sitten ajoitukset tms.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- dieselpower
- Viestit: 59
- Liittynyt: 28.3.2006 16:24
- Paikkakunta: Kivialho city
Itse väittäisin edelleen ongelmaksi polttoaineen saantia, jos ei erityisemmin pölläytä savua käynnistyksessä. Jos ongelmana on hehkujen toiminta tai huono puristus, niin silloinhan sahauksen aikana kone saa koko ajan polttoainetta, joka palaa kun kone käynnistyy. Tästä seuraa tunnetusti mukavan paksu savu. Savua ei välttämättä tule pitkään, vain pöllähdys. Jos taas kone ei saa polttoainetta sahauksen aikana, ei savua tule normaalia enempää käynnistyessäkään.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
onko kukaan kuullut valmetin käynnistys ongelmista kansirempan jälkeen
tai sanotaan venttiili rempan
oisko nyt käyny samoin ( hyvin heikko epäily ) eli puristuspaine pienenee palo tilan kasvaessa kun venttiilejä työstetään alemmas ja kantta ei muisteta / tajuta laskea niin diesel / poltto aine ei yksin kertaisesti syty kylmänä
tai sanotaan venttiili rempan
oisko nyt käyny samoin ( hyvin heikko epäily ) eli puristuspaine pienenee palo tilan kasvaessa kun venttiilejä työstetään alemmas ja kantta ei muisteta / tajuta laskea niin diesel / poltto aine ei yksin kertaisesti syty kylmänä
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
On kuultu. Tekivät aikoinaan Eurodieselissä sellaisen kansirempan valmettiin, että oksat pois. Ei meinannut lähteä enää millään käyntiin. Vakavia käynnistysvaikeuksia oli jo perunannostossa. Kun konetta sahasi, niin putkesta tuli vain vaaleaa savua. Puolen minuutin pyörityksen jälkeen alkoi pikkuhiljaa potkia. Sittemmin eurodiesel meni konkurssiin ja homman hoiti hyvärinen. Siihen muuten loppuivat käynnistysvaikeudetkin, eikä muuten tullut enää sinistä savua kylmänäkään. Ei ollut mistään pikkujutusta kysymys. Ventiilit olivat 3.4mm syvällä, kun ohjearvo on 1-1.5mm. Tuota ei olisi kannen laskulla pystynyt korjaamaan, vaan ventiilit ja seetit koneisesttiin uusiksi ja venttiilin korkeus oli sen jälkeen ohjearvossa.
Noita kansiremppojakin on monenlaisia. Itsekin osaan läpätä ventiiltit, mutta kunnostus on eri juttu. Kunnostutin omaan kannen. Uutta tuli suuttimet, ventiilit, seetit, ja pakopuolen ohjurit. Kansiremppa kannattaa tehdä kunnolla. Se vaikuttaa lähes kaikkiin koneen ominaisuuksiin. Sanoisimpa, että dieselissä juuri kannen ja suuttimien kunto määrää kuinka se käy.
Sitä en tiedä, kuinkä tämä remppa on tehty.
Noita kansiremppojakin on monenlaisia. Itsekin osaan läpätä ventiiltit, mutta kunnostus on eri juttu. Kunnostutin omaan kannen. Uutta tuli suuttimet, ventiilit, seetit, ja pakopuolen ohjurit. Kansiremppa kannattaa tehdä kunnolla. Se vaikuttaa lähes kaikkiin koneen ominaisuuksiin. Sanoisimpa, että dieselissä juuri kannen ja suuttimien kunto määrää kuinka se käy.
Sitä en tiedä, kuinkä tämä remppa on tehty.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
joo sammutinvipu siellä vaan liikkuu itekseen. kiitoksia kaikille vastanneille. ei onneks ollu tuon isompi vika
Mikä viritys siihe vipuun pitäis tehdä että se toimis niinku pitää.. Nyt kun auto on hetken ollu sammuksissa niin vipu valahtaa alas..
sitten toinen lievempi probleema, tuo tyhjäkäynti ei tahdo asettua. ei laske alemmas vaikka kone lämpenee. pitäiskö vaan ottaa elr-piuha irti ja säätää alaspäin ite..
Mikä viritys siihe vipuun pitäis tehdä että se toimis niinku pitää.. Nyt kun auto on hetken ollu sammuksissa niin vipu valahtaa alas..
sitten toinen lievempi probleema, tuo tyhjäkäynti ei tahdo asettua. ei laske alemmas vaikka kone lämpenee. pitäiskö vaan ottaa elr-piuha irti ja säätää alaspäin ite..
Sammutin menee alas kun kone sammuu.. käynnissä ollessa sen kuuluu olla yläasennossa.
Jos se ei nouse ylös heti kun kääntää avaimesta virrat päälle niin joku paikka jumii... Kokeile vaikka niin että sammutat auton ja sitten nykäset alipaine letkun sammuttimelta irti.. Sammutin vivun pitää nousta heti ylä asentoon.
Jos se ei nouse ylös heti kun kääntää avaimesta virrat päälle niin joku paikka jumii... Kokeile vaikka niin että sammutat auton ja sitten nykäset alipaine letkun sammuttimelta irti.. Sammutin vivun pitää nousta heti ylä asentoon.
Itse itseäni lainaten. Pitääpä oikein taputtaa itseäni olkapäälle, kun oli ensimmäinen veikkaus.
Sen vivun pitää siis ponnahtaa heti ylös kun alipaineletku nytkäistään irti. Jos näin ei käy, niin kalvorasia pitää ottaa pois ja sen toimintaa herkistellä. Omasta pumpusta oli joku onnistunut, lievää väkivaltaa käyttäen, taivuttamaan aavistuksen sitä kiskoa, minkä sisässä rasiasta tuleva tanko liikku, sillä seurauksella että sammutin takerteli.Perttu K kirjoitti:Kerran tuota oiretta teki takerteleva sammutin. Kannattaa vilkaista että sammutinvipu pumpun kupeessa liikkuu napakasti virta-avaimen tahtiin, eikä jää väliasentoon.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99