Mutta, epätietoinen mieli janoaa vinkkejä ennen aamua.... Olisko jollain ollut samantyyppistä ongelmaa autossaan

Tuota keinun laakeria epäilin ma - huomenna ekaks sen kimppuun...dealer kirjoitti:Ohjaustehostimenpumpun korvakot poikki tai kiristimen keinun laakeri ihan loppu.
Täytyy kokeilla tuota amusella - kiitos isodealer kirjoitti:Jos löysää sen isonpultin ja kääntää laakeria puoli kierrosta ?Jos se on tuo, onko siihen patenttia jolla parisataa kilsaa ajais
Sovitaan että eiAki P kirjoitti:Eihän jakopään kopasta ole tehostimen korvakot kärsineet edellisessä pumppuvauriossa![]()
Hihna lennähti taas huitsin kuikkaan kun olin ajelemassa kaupungilta kotiinpäinAki P kirjoitti:Eihän jakopään kopasta ole tehostimen korvakot kärsineet edellisessä pumppuvauriossa![]()
Iliman muuta kierrokset tappiin, autot tykkää ku niillä ajellaan reippaasti eikä vatuloida ja olla tien tukkona...XUX63 kirjoitti:
Jos nostais vetäviä kierroksia vähän ylemmäs - alkaisko tuo käymään tasaisemmin 8000rpm jälkeen ja hihnakin voisi pysyä paremmin paikoillaan![]()
karstottuu pian pakoputki tukkoon... niin kuin joskus pappatunturista...Lucky-Dog kirjoitti:Iliman muuta kierrokset tappiin, autot tykkää ku niillä ajellaan reippaasti eikä vatuloida ja olla tien tukkona...XUX63 kirjoitti:
Jos nostais vetäviä kierroksia vähän ylemmäs - alkaisko tuo käymään tasaisemmin 8000rpm jälkeen ja hihnakin voisi pysyä paremmin paikoillaan![]()
Tuo alkaa olla selvitettävä seikka nimittäin alkaa kohta olla mitta täys tätä kikkailua. Tai sitten ne pitää vaan laskee ja sorvauttaa jossain.Melitos kirjoitti:Oisko esim C36AMG:ssä erilaiset hihnavälitykset jotka kuitenkin olisivat mahdollisesti sovellettavissa?
Eli ideana kampiakselille pienempi rulla joka hidastaa hihnan kehänopeutta kampiakselilla ja myös apulaitteiden kierrosluku laskisi.
Niin tai korjaat sen jakopään kotelon nyt kunnolla eli vaihdat uuteen.XUX63 kirjoitti:
Tuo alkaa olla selvitettävä seikka nimittäin alkaa kohta olla mitta täys tätä kikkailua. Tai sitten ne pitää vaan laskee ja sorvauttaa jossain.
Oli puhe että käyttäisin sitä Oulun Moottorikoneistamolla niin täytetään valut alumiinilla niin sittenhän se ratkee vierestä jos on ratketakseen. En tiiä miten Günther on laskenut kaikki värinöiden kulkemiset yms. mutta kokeilla pitää varmaan tuo täyttämällä vahvistaminen.Lucky-Dog kirjoitti:Niin tai korjaat sen jakopään kotelon nyt kunnolla eli vaihdat uuteen.XUX63 kirjoitti:
Tuo alkaa olla selvitettävä seikka nimittäin alkaa kohta olla mitta täys tätä kikkailua. Tai sitten ne pitää vaan laskee ja sorvauttaa jossain.
Sitä ehjäähän voi sitten kokeilla vahvistaa jos vain onnistuu.
Hups...Lucky-Dog kirjoitti:Ööö tota miten se hihnankiristin on ollut väärä....
Heh..muistaakseni joskus oli hiukan puhettakin tuoasta, notta tarkistelis sitä osastoa, onko kaikki niinkuin pitääkin.....tätä se mun uneni tiesi...XUX63 kirjoitti:Hups...Lucky-Dog kirjoitti:Ööö tota miten se hihnankiristin on ollut väärä....Tuohan on kasattu -86,-88 ja -91 koneista ja saattaahan se olla, että jossain vaiheessa on tullut pikku oho
Mutta ihmeellistä on se, että hyvin kesti noin 100tkm mutta sitten alkoi rapsahtelemaan joka puolelta....
Joo, on siitä puhetta ollut mutta vaikka mä sitä irti käytin ja tutkin niin en minä siitä mitään vikaa hoksannutLucky-Dog kirjoitti:Heh..muistaakseni joskus oli hiukan puhettakin tuoasta, notta tarkistelis sitä osastoa, onko kaikki niinkuin pitääkin.....tätä se mun uneni tiesi...XUX63 kirjoitti:Hups...Lucky-Dog kirjoitti:Ööö tota miten se hihnankiristin on ollut väärä....Tuohan on kasattu -86,-88 ja -91 koneista ja saattaahan se olla, että jossain vaiheessa on tullut pikku oho
Mutta ihmeellistä on se, että hyvin kesti noin 100tkm mutta sitten alkoi rapsahtelemaan joka puolelta....
KuviaLucky-Dog kirjoitti:Koetappas hommata kuvaa tms. parempaa meriselitystä minkälainen "rakenne" siinä kiristysmekanismissa - vivussa on ??
Ei saa nukutuksi ku ei hjumara....![]()