Elikäs kylmänä käy tosi huonosti, jopa sammuu jos ei painele kaasua kun on käynnistäny. Ja kierrokset tosi matalalla. Lämpimänä taas huutaa ku lentokone, varmaa jotai 1400 rpm. On otettu elr-piuhat irti ja säädetty suuntaan jos toiseen. sekä pumpun sisältä että siitä päältä olevasta hienosäädöstä. Mutta lopputulos aina sama. Kylmänä käynti vaivalloista ja lämmetessään käy nätisti mutta tuuppaa kierrokset nousemaan.. Ja sellainen ilmiö myös, kun laittaa sähkölaitteita päälle, niin kierrokset laskee aikas paljon. takalasinlämppärin ku kytkee,niin tippuu kiekat varmaa n. 500..
Muuten kone vetää hyvin, eikä syö öljyä ja kansi justii rempattu..
-Vika laturissa?
-Ajotus pielessä?
kertokaahan viisaammat..
300d OM603:n tyhjäkäynti onkelma
Syöttöpumpun säädöt sekaisin.
Onko sitä ruuvailtu?
Käytä lämpimäksi ja tarkista ettei kaasuvipu jää kannattelemaan kaasua päälle.
Jos ei jää niin pumpun takakannet auki ja syöttöä pienemmälle... Sitten kuormaa päälle esim valot, takalasin lämmitin. Ja seuraavaksi tyhjäkäynti ruuveista käyntisopivaksi.
Tämä on sellanen "ensiapu" paras tulee kun käytät pumpun tai vaikka koko auton pumppu pajalla.
Onko sitä ruuvailtu?
Käytä lämpimäksi ja tarkista ettei kaasuvipu jää kannattelemaan kaasua päälle.
Jos ei jää niin pumpun takakannet auki ja syöttöä pienemmälle... Sitten kuormaa päälle esim valot, takalasin lämmitin. Ja seuraavaksi tyhjäkäynti ruuveista käyntisopivaksi.
Tämä on sellanen "ensiapu" paras tulee kun käytät pumpun tai vaikka koko auton pumppu pajalla.
Mitenkäs tuon Elr:n pitäis sitte toimia? Mistä/miten se "haistelee" että tietää säätää niitä kierroksia. Akun takana o musta rele jossa lukee ainaki Elr ja sen vieres joku sulake, jossa kirkas kansi. Pitäiskö siellä olla vielä muita osia? Aattelin vaan ku tää kone on jossai vaihees vaihdettu tähän pirssiin.. Alkujaan kyllä 300d..
Elr toimii käytännössä siten, että se avittaa pumppua säädössä aina kun moottorin kierrokset laskee alle 600 sen yläpuolella elr ei tee mitään. Jos pumun säädöt on kohdallaan, ei elr vaikuta käyntiin mitenkään lämpimänä, ei vaikka johtoja käyttäisi irti. Autossasi ei elr toimi ollenkaan.
Voisit kokeilla pyörittää ulkopuolista tyhjäkäynnin säätöruuvia kolmekiekkaa aukipäin. Tämän jälkeen kone ei ilmeisesti käy ollenkaan tyhjäkäyntiä. Tämän jälkeen ruuvaa pumpun takakannen alta tyhjäkäyntiruuvia sen verran kiinnipäin, että tyhjäkäynti on normaali. Nyt pumpun pitäisi pitää tyhjäkäynti suunnilleen vakiona.
Voisit kokeilla pyörittää ulkopuolista tyhjäkäynnin säätöruuvia kolmekiekkaa aukipäin. Tämän jälkeen kone ei ilmeisesti käy ollenkaan tyhjäkäyntiä. Tämän jälkeen ruuvaa pumpun takakannen alta tyhjäkäyntiruuvia sen verran kiinnipäin, että tyhjäkäynti on normaali. Nyt pumpun pitäisi pitää tyhjäkäynti suunnilleen vakiona.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Haistelee kierroslukumittarin anturin kautta niitä kierroksia.. Anturi on kiinni vauhtipyörän kotelossa, startin luona..jk19 kirjoitti:Mitenkäs tuon Elr:n pitäis sitte toimia? Mistä/miten se "haistelee" että tietää säätää niitä kierroksia.
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...