Sivu 2/3

Lähetetty: 04.4.2012 14:59
Kirjoittaja LiQQe
Yhdellä paikallisella oli w202 farkun takalasin tilalla vanerilevy. Oli sentään pyyhkijän akselille tehty oma reikä. :shock:

Lähetetty: 04.4.2012 23:30
Kirjoittaja Magge--
LiQQe kirjoitti:Yhdellä paikallisella oli w202 farkun takalasin tilalla vanerilevy. Oli sentään pyyhkijän akselille tehty oma reikä. :shock:
Rovaniemellä näin saman tyylisen ratkaisun erään karvakäsi pitseerian pitsataksissa, siinä takalasi oli vaan tehty pitsalaatikoista ja teipattu kiinni.. :D

Lähetetty: 05.4.2012 8:44
Kirjoittaja XUX63
Eilen Oulussa liikennevaloissa Audi A4 ? jolla astetta parempi tuulihaka. Nokkapellista läpivienti ja liinalla kiinni :lol: Harmi ettei kuvaa ehtinyt napata :oops:

Lähetetty: 05.4.2012 18:32
Kirjoittaja Pega
Kaverin Escortista meni aikanaan moottorin etukannake poikki kylillä no pikapatenttina konepelti pois ja lankuilla ja kuormaliinalla kone oikeaan asentoon ja kotimatkalle :? Olipa poliisilla naurussa piteleminen ku saattueen pysäytti

Lähetetty: 19.10.2012 21:13
Kirjoittaja MOS666
128 fiiatin takaiskarit vähän kuoleentuneet: poralla reikä iskariin, jäteöljyä täyteen ja popniitti reijän paikaksi. Oli muuten jäykkä ku pakkaset tuli :kuski:

Lähetetty: 19.10.2012 21:23
Kirjoittaja aaltojarvi
Mazda 626, jarruputki poikki ja nesteet kartanolla. Matkaa vajaa 20km. Mazda Sprinterin eteen, naru väliin ja rauhallisiksi tiedettyjä maanteitä kotiin. Pikkusen ku rintterillä risteyksissä autto ni pysy mastassa kytkinki ehjänä :lol:.

Niinku kaikki muistaa, GD Mazdan kässäristä ei vallan kovasti olle iloa vauhdin tappamiseen...

Lähetetty: 19.10.2012 21:28
Kirjoittaja JuMu S
Samassa kuussa katsastetusta 240 Volvosta meni etujousi alalautasesta läpi routaheitossa. Ratkaisuna sopiva koivuhalko ylälautasen ja alatukivarren väliin, peltivanne nurinpäin ja hissunkissun vielä kaupan kautta kotio. :lol:

Lähetetty: 02.1.2013 1:45
Kirjoittaja Jari 96
ittellä on 123 300D ja siinä on teltan pohja takalasina, joku puuruuvi kuskin puolen takajarruletkus, ja etulokari kasas nii traktorilla nostelin/nypin suoraks :D

Lähetetty: 04.1.2013 13:47
Kirjoittaja Easy Rider
Jossain oli kolffi tullu renkaanvaihtoon, kyydissä kolme vanteellista ja yksi irtorengas. Syy selvinny pian: Toinen takavanne oli hitsattu rumpuun kiinni kun kierteet oli siliät. Eikun napamutteri auki, pyörä pois ja vaihtamaan rengasta päälle. :lol:

Lähetetty: 04.1.2013 13:54
Kirjoittaja Roisto
Easy Rider kirjoitti:Jossain oli kolffi tullu renkaanvaihtoon, kyydissä kolme vanteellista ja yksi irtorengas. Syy selvinny pian: Toinen takavanne oli hitsattu rumpuun kiinni kun kierteet oli siliät. Eikun napamutteri auki, pyörä pois ja vaihtamaan rengasta päälle. :lol:
Varmaan samaan rahaan vaihtui. :roll: Tuossa ei vissiin ollut mitään pientä rummun napaan lukitsevaa pulttia kiinni hitsatun vaneen alla? :lol:

t.
Risto

Lähetetty: 04.1.2013 14:13
Kirjoittaja Easy Rider
Napa ja rummu sammaa valua.

Lähetetty: 04.1.2013 15:14
Kirjoittaja Roisto
Easy Rider kirjoitti:Napa ja rummu sammaa valua.
Niijjoo – se lähtee laakereineen poispoikkeen.

t.
Risto

Lähetetty: 07.5.2013 12:54
Kirjoittaja tratok
Joskus land-cruiserista katkes vetari ja koska c-klipsiperä niin lähti myös rengas pois, no pistettiin koivutukki tukivartteen liinalla kiinni ja ajettiin kiltisti kotia n.10km. Vaihettiin myös tukkia väliin.

Tämä siis tämmöinen esimerkki meidän ideoinneista. On myös hitsattu vetoakseleita, pinjoneita jne. Kaiken voi tehä kun ei ota rajoituksia huomioon :-D

Lähetetty: 07.5.2013 16:24
Kirjoittaja Easy Rider
Talvella näin laturivikasen 312D pätkärintterin. Kontissa pauhas aggregaatti, roikka tuli sivuoven ja ikkunan välistä etupenkille jossa ruokki jumpstartterisalkun verkkolaturia. Jumpsterboosterista meni virtanen sitte kaksilla apukäynnistyskaapeleilla ikkunan ja konepellin välistä akkuun. Toimii ja liikkuu. :lol:

Lähetetty: 07.5.2013 22:49
Kirjoittaja Boss
Easy Rider kirjoitti:Talvella näin laturivikasen 312D pätkärintterin. Kontissa pauhas aggregaatti, roikka tuli sivuoven ja ikkunan välistä etupenkille jossa ruokki jumpstartterisalkun verkkolaturia. Jumpsterboosterista meni virtanen sitte kaksilla apukäynnistyskaapeleilla ikkunan ja konepellin välistä akkuun. Toimii ja liikkuu. :lol:
Täähän on jo jonkinsortin hybridiauto.... tosin hieman käänteisessä merkityksessä kun tarvii 2 polttomoottoria toimiakseen mutta laite mun makuun, tarkotuksena kun on jättää edes sitä hiilijalanjälkeä jälkipolville.

Tosta tuli mieleen jotenkin se topgearin äijien sähköauto jonka modifioidussa versiossa oli kanssa dieselagregaatti lataamassa akkuja.

Lähetetty: 14.8.2013 22:05
Kirjoittaja Aki P
Monenlaista kikkakolmosta joutuu joskus käyttään. Esim. väykyn jousikuppivikaan käy aivan hyvin lankun pätkä alatukivarren ja etukelkan väliin että saa auton kärrylle ja pajalle.

Joskus kossina piti vanha "myynti corolla" katsastaa ilman hitsikonetta. takapuskurina alle pahvisapluunat lasikuitukitillä kiinni, massa päälle, hiekkatiellä vähän kyytiä märällä massalla ja eikun leimalle. Enää ei kyllä kehtais semmosta mennä myymään tai ees tutuille katsureille näyttään :oops:

Lähetetty: 14.8.2013 22:25
Kirjoittaja JiiTee_
Nelivetosen satakaksnelekun renkaanvaihto hoituu kätevästi ilman tunkkia! :lol:

Kuva

Lähetetty: 14.8.2013 22:29
Kirjoittaja Pega
Aki P kirjoitti:Monenlaista kikkakolmosta joutuu joskus käyttään. Esim. väykyn jousikuppivikaan käy aivan hyvin lankun pätkä alatukivarren ja etukelkan väliin että saa auton kärrylle ja pajalle.

Joskus kossina piti vanha "myynti corolla" katsastaa ilman hitsikonetta. takapuskurina alle pahvisapluunat lasikuitukitillä kiinni, massa päälle, hiekkatiellä vähän kyytiä märällä massalla ja eikun leimalle. Enää ei kyllä kehtais semmosta mennä myymään tai ees tutuille katsureille näyttään :oops:
Tuosta corollan paikkuusta pätkähti niin elävästi naapurin duetin takarungon korjuu, oli tosi komeesti lankuista veistetty loppupätkä ett ei toista.
Samasella isännällä oli koivu ropsilla korvattu pikku corollan takalehti toiselta puolen yms näppärää

Lähetetty: 15.8.2013 0:47
Kirjoittaja Easy Rider
Fiestassa ei pysyny oikeen 45 Ah isompi akku tellingissään orkkispannalla joten 60:nen surrattiin räikkäliinalla kiinni. Katsuri kehu, että ei oo ollu niin tolokusti vielä missään hänen syynäämistä vehkeistä patteri kiinni.

Virolais-Viktor kertoili joskus että kolhoosin Täytuhosta (DT 14, kevyt 1 syl. dieseltraktori) oli alkanut kesken potunnoston kuulua ylimääräistä kolinaa moottorin tienoolta. No manusluukku auki kampikellarin kuppeelta ja kanki auki, laakerit sökönä. Politrukki oli käytännönläheinen mies ja komensi erään "maaorjan" luopumaan housunkannattimestaan ja korvaamaan ripustimen paalinarulla. Nahkavyöstä vuoltu kiertokangenlaakeri lopetti kolinan ja traktorilla saattoi tehdä tuurin loppuun sekä ajaa illalla kolhoosin konehalliin korjaukseen, kammenkaula valmiiksi kiillotettuna. :lol:

Lähetetty: 15.8.2013 10:12
Kirjoittaja veskola
Tämmöisen joutui tuossa joku aika sitten korjaamaan...

Kuva

Tuohon kun koski niin muutamaan kerraan sanoi lukot nips ja naps.

Lähetetty: 15.8.2013 16:13
Kirjoittaja JuMu S
Toissa talvena teippasin ilmastointiteipillä pahvin peittämään lankun originaalin ilmanottoputken reikää siinä syylärin vieressä.

Yllätys oli tänään lisävalojen asennusta viimeistellessä melkoinen kun hokasin että ei tuo muropaketista leikelty pahvi ole mennynnä miksikään. Yhteisiä kilometrejä on tässä välillä sentään nähty parin longlifehuoltovälin verran. :shock:

Lähetetty: 15.8.2013 16:51
Kirjoittaja miqum_86
Volvo 240 helmakoteloa paikatessa, tungin reikään puupalikan sikaliimalla sisään. Päälle massa ja avot. Fiatin helmanpaikkuun kanssa meinaan laittaa sisäkautta alumiinilevyn, joka liimataan sikamassalla. Altapäin massaa päälle, niin hyvä on ;) Vois kait sen hitsata, mutta enpä omista hitsiä :D

Yhessä autossa oli näppärästi ryöstetty taka-ajovalot kattovalokytkimestä.

Lagunassa oli alkuperäinen ovikajari rikkoutunut, vanhasta oli purettu ripustukset ja kartio, ja puukkosahattu magneetti poies. Runko kehyksineen oli alla ja uusi kaikatin läpiruuvilla päällä.

Hondassa oli tungettu ralliratin keskiön ja pylvään boorin väliin ruuveja, jotta pysyy :D

Lähetetty: 15.8.2013 20:01
Kirjoittaja Easy Rider
miqum_86 kirjoitti:Hondassa oli tungettu ralliratin keskiön ja pylvään boorin väliin ruuveja, jotta pysyy :D
Nyt alkaa kuulostaa jo untuvahuulipatentilta. :lol:

Lähetetty: 15.8.2013 20:12
Kirjoittaja miqum_86
Easy Rider kirjoitti:
miqum_86 kirjoitti:Hondassa oli tungettu ralliratin keskiön ja pylvään boorin väliin ruuveja, jotta pysyy :D
Nyt alkaa kuulostaa jo untuvahuulipatentilta. :lol:
:rollin: :rollin:

Lähetetty: 16.8.2013 9:31
Kirjoittaja veskola
Meinaatko miqum_86 joskus myydä autoja forumin kautta :boing_boing:

Lähetetty: 16.8.2013 11:10
Kirjoittaja miqum_86
veskola kirjoitti:Meinaatko miqum_86 joskus myydä autoja forumin kautta :boing_boing:
Selvennyksenä todettakoon, että tuo hondan ratti ei ollut omaa käsialaa, edes minä en pysty moiseen suoritukseen :D Omistamassani autossa tuohon vaan törmäsin. Samoin kuin takavalorakennelma. Tokihan autoja myyn, mutta kyllä mä rehellisesti patentit kerron, jos ja kun niitä on löydetty/tehty :roll:

Lähetetty: 20.8.2013 0:26
Kirjoittaja Easy Rider
Zilin Soppapumpun kalavo vuoti pensat öljyihin. Kummisaappaan varrella pääs 60km kunnes oli liian turvonnut, sammahti varaosakoneen tykö josta sai ehyen pumpun.

Ladasta katkes katkojasta kärki tai fiiberi, varaosat parin km. päässä eikä hotsinu käppästä. Kaiuttimesta piuha lainaan. Piuha puolan miinukseen, toinen pää ruuvarin ympärille. Mattoa syrjään ja apukuski pitämään karkeaa viilaa lattiapeltiä vasten ja raapimaan siitä ruuvarilla kipinää. Pauke ja röpötys hirvittävä, ennakko mitä lie mutta tietysti aikaisella, vaan liikkuu silti. :D

Lähetetty: 20.8.2013 0:44
Kirjoittaja Easy Rider
Easy Rider kirjoitti:
miqum_86 kirjoitti:Hondassa oli tungettu ralliratin keskiön ja pylvään boorin väliin ruuveja, jotta pysyy :D
Nyt alkaa kuulostaa jo untuvahuulipatentilta. :lol:
Datsunia ajettiin hetki lukkopihdeillä kun ratti jäi kintaisiin kesken leikin. Oli ne pihdit joskus etujarruletkussakin, ettei valu satulasta nesteet kavulle.

VW Kombivaaginan apusimpukka taasen ratkes irti, jolloin kosla ei oikeen totellut ohjausta toiseen suuntaan ja ruorissa oli muutenkin "hieman" klappia. Piti eräässä tiukemmassa risteyksessä hyppiä kontista ulos, repiä liikennemerkki pientareelta ja vääntää sillä vanteen välistä etupyörät halutulle kurssille. Pikkusen kanssa-autoilijat hiero silimiään ja puno päätään.. :lol:

Saman terroristibussin takanapa tihuutti rasvaa jarrurumpuun: Pomppu syynissä jarrujen puoltamisesta. Noh, takajarrut auki, etumaiset kengät puolelta toiselle jotta on yks rasvattu kenkä molemmissa ja otti niiiin tasasen huonosti että. Ja jo kelepas. :wink:

Lähetetty: 21.8.2013 14:14
Kirjoittaja JuMu S
Ainiin, omaan Taunukseen tuli aikanaan jälkitarkastus sen takia kun etukelkan puslissa oli Hr. katsastusmiehen mielestä liian löysät. Eli niissä neljässä kolmiomallisissa löysissä kuminpalasissa jonka tarkoitus on eristää etukelkan kolinat ja moottorin värinät toisistaan. M*t*netistä tuli sitten suutuspäissään haettua ne etummaiset kun nehän ne enempi varren päässä ollessaan myös koloissaan elävät (vrt satalankun takakelkan puslat).

Ei ne uudetkaan sen paremmat tai edes kireämmät siinä olleet, kuinka ollakaan miljoonalaatikosta sitten bongasin kaksi järeää prikkaa joiden ulkohalkaisija oli yksi yhteen puslan reikien halkaisijan kanssa. :idea: :arrow: Vasaralla huulille ja pulttipyssyllä reiän täytteeksi.

Läpihän toi sitten jälkitarkastuksesta meni että naks, ja niin lisääntyi sisämelukin heti mukavasti. Pois lähtivät kun mutterit paukutti auki ja tuurnalla puslan välistä kopautti prikat mäelle. :lol:

Lähetetty: 21.8.2013 15:03
Kirjoittaja ou812
Easy Rider kirjoitti:VW Kombivaaginan apusimpukka taasen ratkes irti, jolloin kosla ei oikeen totellut ohjausta toiseen suuntaan ja ruorissa oli muutenkin "hieman" klappia. Piti eräässä tiukemmassa risteyksessä hyppiä kontista ulos, repiä liikennemerkki pientareelta ja vääntää sillä vanteen välistä etupyörät halutulle kurssille. Pikkusen kanssa-autoilijat hiero silimiään ja puno päätään.. :lol:
Tää jo meinas vähän naurattaa :lol:


Itellä ei ole ihmeempiä patentteja mutta aikoinaan taunuksesta kyrvähti pyyhkijöiden moottori, oli talvi ja isoa hiutaletta tuli taivaan täydeltä, 40 km matkaa kotio :cry:

Ei auttanut muu kuin hakea läheiseltä kaverilta lainaksi sinin ikkunanpesin metrin varrella, sillä apukuski sitten pyyhki ajon ajon aikana sivuikkunan kautta venyttämällä isommat lumikökkäreet pois tuulilasilta, väillä myös otin itse vasurilla kuskin puolellta ikkunasta. Ja hyvän näkyvyyden turvin nätisti kotio :lol: