w212 200cdi viallinen kaasuläppä

Vastaa Viestiin
Avatar
janne_j
Viestit: 61
Liittynyt: 13.11.2005 16:00
Paikkakunta: kokkola

w212 200cdi viallinen kaasuläppä

Viesti Kirjoittaja janne_j »

Miten viallinen kaasuläppä oireilee? Aiheuttaako sellaista ettei vastaa kaasuun esim. risteyksistä lähdettäessä? Ja meno tuntuu muutenkin vähän "nykivältä" verrattuna toiseen samanlaiseen autoon joka toki on 220cdi...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Yleensä kaasuläppävikaisten tullessa testiin ne ovat vikatilassa eli tehot kateissa. En muista onko kertoneet että ensioireet olisivat tuollaisia.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Enpä huomannut mitään poikkeamaa, sitten vaan syttyi moottorin vikavalo.
Ja ihan tyhjäkäynnillä tapahtui tämä, mutta ei mennyt vikatilaan.
Ainoastaan jos hiukkaspoltto tulee ajankohtaiseksi ja kaasuläppävika päällä niin silloin tulee ongelmia.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
janne_j
Viestit: 61
Liittynyt: 13.11.2005 16:00
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja janne_j »

Okei, autossa ei pala vikavalo eikä ole/mene vikatilaan.. Tuosta kaasuläpästä oli vain vikakoodit kun käytin autoa tuikun verstaalla ohjelmoinnissa. Sillon siihen ei sen enempää kiinnitetty huomiota mutta tuli vain mieleen että voisko nuo oireet johtua siitä viasta. Nyt huomasin sellaisenkin että esim. moottorijarrutuksessa auto nykii.. Nyt tallissa odottaa star-testeri niin eiköhän sillä jotain ala selvitä.. (jos osaan käyttää sitä)
Avatar
janne_j
Viestit: 61
Liittynyt: 13.11.2005 16:00
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja janne_j »

No niin nyt on staria testattu. Tein kaasuläpän tarkastuksen ja tuli teksti "rakenneosa M16/6 (kaasuläpän säädin) ei ole toimintakunnossa.... Tein myös kaasuläpän perusasetuksen jossa kaikki oli ok, ja sitten testin uudelleen niin sama teksti että säädin ei ole toimintakunnossa...
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Näin mielenkiinnosta kysyisin, että tarkoitetaanko tuolla kaasuläpällä imusarjan läppiä?
S204, AZT250
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Ei tarkoiteta, vaan kaasuläppää.
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Sori offtopicista, mutta nyt jos joku viisaampi voisi hiukan valistaa pölijää, mikä virka tuolla kaasuläpällä on dieselkoneessa. :roll:
S204, AZT250
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Garcia kirjoitti:Sori offtopicista, mutta nyt jos joku viisaampi voisi hiukan valistaa pölijää, mikä virka tuolla kaasuläpällä on dieselkoneessa. :roll:
Se on imusarjan alapuolella ja hiukkaspöntön polton yhteydessä sulkeutuu jotta lämpötila nousee polttotapahtuman ajaksi.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Ok, kiitoksia! Aina oppii uutta täällä Mesellä. :)
S204, AZT250
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo moottori”